4110
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Jedna od, čini se, najteže provedivih, ali i kontroliranih, epidemioloških mjera koje su noćas stupile na snagu bit će ona koja se odnosi na organizaciju javnog prijevoza. Točnije, onaj njen dio u kojem se kaže kako popunjenost mjesta u prijevoznim sredstvima ne smije biti iznad 40 posto ukupnog kapaciteta.
Tko će o tome voditi računa? Vozači? Netko tko će stajati na ulazu u autobus? Pa čak i da sve ovo funkcionira na samom početku, što ako se, kada je u pitanju javni gradski prijevoz, već na prve dvije stanice popuni tih 40 posto kapaciteta? Znači li to da vozači ne smiju stajati na svakoj sljedećoj stanici? I ako ne smiju kako će iz busa izaći oni koji trebaju izaći? Kažu provođenje ove epidemiološke mjere će kontrolirati inspektori Ministarstva mora, prometa i veza, ravnateljstva Civilne zaštite i državnog inspektorata, te djelatnici policije. Ali oni provjeru mogu učiniti na prvoj i zadnjoj stanici, jer realno, ako se autobus popuni s 40 posto putnika vozači neće stajati na usputnim stanicama pa ni kontrolore neće moći 'pokupiti'. Osim ako ih policija, koja jedina ima te ovlasti, ne zaustavi.
- Kapacitet naših veliki autobusa je 80 mjesta, a malih 12+12, dakle 12 sjedećih i 12 stojećih mjesta, a kako je promet od početka epidemije koronavirusa opao, vjerujemo da nećemo imati problema s tim da ispoštujemo ovu najnoviju mjeru Stožera o 40 posto popunjenosti kapaciteta. Mada, iskreno govoreći, riječ je o, blago rečeno, neobičnoj mjeri, jer u slučaju normalnog broja putnika da biste ih sve prevezli do odredišta i u isto vrijeme ispoštivali mjeru, morate organizirati veći broj autobusa i linija, što si veći gradovi, poput primjerice Zagreba, možda i mogu priuštiti, ali mi u manjim gradovima kakav je Slavonski Brod ne možemo, jer prijevoznički promet također trpi gubitke izazvane epidemijom koronavirusa - za SBplus kazala je Ivanka Terzić iz Terzić-busa, koji obavlja javni gradski prijevoz u Slavonskom Brodu.
I dok će se u praksi realnost provođenja ove najnovije mjere tek vidjeti, kada je u pitanju nošenje maske vozači autobusa u mnogim gradovima otvoreno negoduju. "Masa ljudi se upravo autobusima vozi na testiranje. Nitko od njih tada ne zna jesu li ili nisu zaraženi, a velika većina njih kada ulazi u autobus ima masku, no kada sjednu istu skinu što mi kao vozači ne možemo vidjeti jer moramo biti usredotočeni na vožnju. Pri tome je i naše zdravlje ugroženo. O tome da će biti situacija u kojima će poslodavci od nas tražiti da primamo putnike bez obzira na popunjenost autobusa ne treba niti govoroiti. Ako odbijemo poslušati rizikujemo sankcije od poslodavaca, a ako nas uhvate inspekcije opet ćemo biti krivi mi, jer će biti onih poslodavaca koji će reći kako smo mi ti koji nisu propisano proveli u djelo", pišu hrvatski vozači na društvenim mrežama. Ne sumnjamo da (će) se sa dijelom ovih i sličnih problema susreću i brodsko-posavski vozači autobusa.
- Mladi ni u zatvorenoj čekaonici ne drže razmak i ne nose maske čime ugrožavaju, prije svega, svoje zdravlje. I kada je u pitanju nošenje maske i poštivanje mjere o 40 postotnoj popunjenosti kapaciteta autobusa mislim kakao bi najbolje bilo uvesti online nastavu. Onda bi se, sasvim sigurno, mjera ispoštovala, jer ne bi bilo učenika, a nešto radnika i umirovljenici, koji bi koristili naše usluge, sasvim sigurno ne bi napunili autobus niti nas doveli u situaciju da zbog popunjenosti neke stanice moramo 'preskočiti' - za SBplus kazao je jedna brodski vozač autobusa (podatci poznati redakciji).
Ono što se zna još od trenutka kada je premijer Andrej Plenković predstavio nove mjere je da visokoobrazovne institucije idu na online nastavu, s izuzetkom onih fakulteta gdje je nužno provođenje vježbi u laboratorijima, dok je prelazak osnovno- i srednjoškolaca na online model nastave ostavljen na procjenu lokalnim stožerima Civilne zaštite. Još ranije je brodsko-posavski Stožer kazao kako će, pratiti epidemiološku situaciju, ali da za sada ne kane uvesti ovaj model. No, nakon što je na snagu stupila mjera o javnom prijevozu, koji koristi dobar dio srednjoškolaca, možda bi i tu opciju trebalo preispitati, Posebice kada se vide fotografije poput ove iz čekaonice slavonskobrodskog Autobusnog kolodvora, a koju je SBplusu dostavio čitatelj. Hoće li 'lokalni stožeraši' razmisliti i uvesti online nastavu prije početka praznika ili će to učiniti, možda tek 11. siječnja iduće godine, do kada je - sada je i službeno potvrđeno - produljen zimski raspust, ostaje vidjeti.