5088
Prikaza
6
Komentara
SLAVONSKI BROD - (I) dvjema fotografijama koje smo objavili u galeriji fotografija, Grad Slavonski Brod na službenoj se internetskoj stranici pohvalio nastavkom izgradnje pješačko-biciklističkih staza i biciklističkih traka.
- Po završetku europskog projekta „Izgradnja mreže biciklističke infrastrukture na području grada Slavonskog Broda", grad će dobiti novih 17,3 kilometara biciklističkih staza te dodatnih 4,9 kilometara biciklističkih staza kao dio Programa gradnje komunalne infrastrukture za 2021. godinu. Time će do kraja ove godine, Slavonski Brod, uz postojeće biciklističke staze, imati ukupno 62,8 kilometara biciklističkih staza. - iz Gradske su uprave objavili impresivne brojke.
Prvotno, pogled na gradsku galeriju uistinu stvara dojam znatnog napretka. Slavonski Brod, iz dana u dan, postaje sve primamljiviji biciklistima, a pješačke su staze u sve boljem stanju. No, cjelokupnu sliku grada kvare radovi u Kumičićevoj ulici. Dio njih, u najmanju se ruku, čini besmislenim. Traju već mjesecima, uvelike blokiraju promet jednom od najbitnijih gradskih cesta, a rezultati koje ostavljaju iza sebe nisu nimalo zadovoljavajući.
Naime, izvođači radova - iz već nekoliko puta 'krpane' ceste - izrezuju samo dio uz rubnjake (čiju zamjenu također vrše) te rade kompletnu rekonstrukciju dijela ceste kojim prolazi biciklistička traka. Samo tog dijela ceste!
Rezultat tih radova vidljiv je na fotografijama, a doživjeti ga možete vožnjom kroz slavonskobrodsku Kumičićevu ulicu u kojoj - zapravo - time nije riješen niti jedan bitniji prometni problem. Cesta je i dalje preuska, vozači i dalje moraju usporavati i zaobilaziti bicikliste, a potonji su - pak - dobili nešto ravniju traku za vožnju no što je bila ona ranije, ali i dalje na tom putu moraju zaobilaziti kanalizacijske otvore i nepravilno parkirane automobile. Ukratko - puno truda ni za što.
Jasno je kako su europski novci - u konkretnom slučaju - i stigli samo za taj dio ceste te ni za što drugo ne mogu biti potrošeni, ali upitno je koliko su (kao dio financiranja iz tog projekta) uopće bili iskoristivi u Kumičićevoj ulici koja treba kompletnu obnovu te nije dobar kandidat samo za izgradnju staza i traka. Hoće li za nekoliko godina ponovno biti asfaltirana čitava Kumičićeva ulica te hoće li time biti poništeno sve što je ovim radovima napravljeno?
Osim europskim projektima, Grad Slavonski Brod rekonstrukciju pješačko-biciklističkih staza u Slavonskom Brodu radi iz vlastitih sredstava ili uz sufinanciranje Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Milijuni kuna uloženi su u te projekte pa je jasno kako se ne radi o tričariji. Primjerice, iz gradskog će proračuna ove godine za izgradnju pješačko-biciklističkih staza i traka biti izdvojeno gotovo 10,3 milijuna kuna.
Kada je riječ o europskom projektu kojemu pripada i sporna Kumičićeva ulica, vrijednost ugovorenih radova iznosi gotovo 21,7 milijuna kuna, pri čemu Grad sudjeluje sufinanciranjem od 15 posto. Tim su projektom još obuhvaćene Aleja Miroslava Krleže, Borovska ulica i Ulica Hanibala Lucića, Ulica dr. Mile Budaka – istok i zapad, Ulica Josipa Bašića, Ulica Josipa Runjanina, Ulica sv. Antuna, Vinogradska, Vukovarska i Zagrebačka ulica. U većini tih ulica, radovi će rezultirati vidljivim i osjetnim unapređenjem prometne infrastrukture. Hoće li isto biti za Kumičićevu - najbolje će procijeniti oni koji svakodnevno prolaze tom ulicom.
Mi, pak, držimo kako netko u Gradu ne radi svoj posao na zadovoljavajući način. Dakako, nećemo utvrđivati tko je taj. Neka to rade oni koji su odgovorni: gradonačelnik i resorni pročelnik.
Budakova i Kumičićeva su totalni fušeraj. Biciklističke staze nemaju početak ni kraj. Pješačka staza napravljena u Budakovoj od pivovare do Glogovice gdje narod nikada nije hodao. Umjesto toga su mogli napraviti stazu u Užarevićevoj. Generalno, opći fušeraj. Sramotno skroz.
Dosta osoba koje znam su komentirali tu ulicu i kako je posao grozno loše izveden. Mene bi bilo sramota da sam ja izvođač radova.