Izgradnja dijela mreže slavonskobrodske biciklističke infrastrukture u Kumičićevoj ulici traje već mjesecima i dobrano utječe na protočnost. Pitanje je koliko će takvi radovi unaprijediti stanje u prometu tog dijela grada.
SLAVONSKI BROD - (I) dvjema fotografijama koje smo objavili u galeriji
fotografija, Grad Slavonski Brod na službenoj se internetskoj stranici pohvalio nastavkom izgradnje pješačko-biciklističkih staza i biciklističkih traka.
- Po završetku europskog
projekta „Izgradnja mreže biciklističke infrastrukture na području grada
Slavonskog Broda", grad će dobiti novih 17,3 kilometara biciklističkih staza te
dodatnih 4,9 kilometara biciklističkih staza kao dio Programa gradnje komunalne
infrastrukture za 2021. godinu. Time će do kraja ove godine, Slavonski Brod, uz
postojeće biciklističke staze, imati ukupno 62,8 kilometara biciklističkih
staza. - iz Gradske su uprave objavili impresivne brojke.
Prvotno, pogled na gradsku
galeriju uistinu stvara dojam znatnog napretka. Slavonski Brod, iz dana u
dan, postaje sve primamljiviji biciklistima, a pješačke su staze u sve boljem
stanju. No, cjelokupnu sliku grada kvare radovi u Kumičićevoj ulici. Dio njih,
u najmanju se ruku, čini besmislenim. Traju već mjesecima, uvelike blokiraju
promet jednom od najbitnijih gradskih cesta, a rezultati koje ostavljaju iza sebe
nisu nimalo zadovoljavajući.
Naime, izvođači radova - iz već
nekoliko puta 'krpane' ceste - izrezuju samo dio uz rubnjake (čiju zamjenu
također vrše) te rade kompletnu rekonstrukciju dijela ceste kojim prolazi
biciklistička traka. Samo tog dijela ceste!
Rezultat tih radova vidljiv je
na fotografijama, a doživjeti ga možete vožnjom kroz slavonskobrodsku
Kumičićevu ulicu u kojoj - zapravo - time nije riješen niti jedan bitniji prometni
problem. Cesta je i dalje preuska, vozači i dalje moraju usporavati i
zaobilaziti bicikliste, a potonji su - pak - dobili nešto ravniju traku za
vožnju no što je bila ona ranije, ali i dalje na tom putu moraju zaobilaziti
kanalizacijske otvore i nepravilno parkirane automobile. Ukratko - puno truda
ni za što.
Jasno je kako su europski novci
- u konkretnom slučaju - i stigli samo za taj dio ceste te ni za što drugo ne
mogu biti potrošeni, ali upitno je koliko su (kao dio financiranja iz tog
projekta) uopće bili iskoristivi u Kumičićevoj ulici koja treba kompletnu obnovu
te nije dobar kandidat samo za izgradnju staza i traka. Hoće li za nekoliko
godina ponovno biti asfaltirana čitava Kumičićeva ulica te hoće li time biti
poništeno sve što je ovim radovima napravljeno?
Osim europskim projektima, Grad
Slavonski Brod rekonstrukciju pješačko-biciklističkih staza u Slavonskom Brodu radi
iz vlastitih sredstava ili uz sufinanciranje Fonda za zaštitu okoliša i
energetsku učinkovitost. Milijuni kuna uloženi su u te projekte pa je jasno kako se ne radi o tričariji. Primjerice, iz gradskog će proračuna
ove godine za izgradnju pješačko-biciklističkih staza i traka biti izdvojeno gotovo
10,3 milijuna kuna.
Kada je riječ o europskom projektu
kojemu pripada i sporna Kumičićeva ulica, vrijednost ugovorenih radova iznosi
gotovo 21,7 milijuna kuna, pri čemu Grad sudjeluje sufinanciranjem od 15 posto.
Tim su projektom još obuhvaćene Aleja Miroslava Krleže, Borovska ulica i Ulica
Hanibala Lucića, Ulica dr. Mile Budaka – istok i zapad, Ulica Josipa Bašića,
Ulica Josipa Runjanina, Ulica sv. Antuna, Vinogradska, Vukovarska i Zagrebačka
ulica. U većini tih ulica, radovi će rezultirati vidljivim i osjetnim
unapređenjem prometne infrastrukture. Hoće li isto biti za Kumičićevu -
najbolje će procijeniti oni koji svakodnevno prolaze tom ulicom.
Mi, pak, držimo kako netko u Gradu ne radi svoj posao na zadovoljavajući način. Dakako, nećemo utvrđivati tko je taj. Neka to rade oni koji su odgovorni: gradonačelnik i resorni pročelnik.