SLAVONSKI BROD - Od 7. listopada 2015. godine Brođankama i Brođanima su na raspolaganju javni gradski bicikli koji su od prvog dana postavljeni na tri lokacije: na Korzu, Gradskoj Tržnici i kod Gradskog bazena. Tada se za 79 kuna dobivalo dnevno pola sata besplatnog bicikliranja, dok se za svaki naredni sat vožnje od uplaćenih 79 kuna 'skidalo' osam kuna. I dok je po tim uvjetima prve godine uslugu koristilo tek 16 korisnika, iduće 2016. godine bilo ih je, prema podatcima Gradske uprave, nekoliko stotina. No, od prvog dana do danas opća percepcija je da se bicikli jako slabo koriste te da je broj korisnika toliko mali da čine iznimku, a ne pravilo.
Kako bismo doznali točne podatke te vidjeli je li projekt usluge javnog gradskog bicikla zaživio u Gradu na Savi, Gradskoj upravi proslijedili smo upit još početkom proljeća. Nakon nekoliko opetovanih zamolbi da nam odgovore na postavljene upite, odgovori su stigli na našu adresu prije nešto više od desetak dana, uz ispriku zbog višemjesečnog čekanja na postavljeni upit. Razlog tomu, kažu u Gradskoj upravi, bila je činjenica da je "odgovor je morao stići direktno iz sustava koji upravlja projektom s obzirom da Grad nije raspolagao traženim informacijama".
Mi pak zbog toga što odgovore nismo objavili odmah po primitku, ispriku upućujemo čitateljima, ali ako smo svi zajedno mogli čekati nekoliko mjeseci, onda i par dana do povratka novinara s godišnjeg odmora nismo smatrali prekasnim da prezentiramo dobivene podatke.
1. Zanima nas što je s projektom "Javni gradski bicikl". Što govore pokazatelji po godinama od kada je projekt zaživio? Za svaku godinu pojedinačno koliko je bilo pretplata, koliko pojedinačnih posudbi te ocjenu je li se projekt pokazao isplativim za Grad?
Odgovor: Stanovnici Slavonskog Broda su u velikoj mjeri pokazali interes za korištenje sustava javnih bicikala zbog čega procjenjujemo da je potencijal grada značajan i da se kontinuiranom komunikacijom s građanima može postići održivost i širenje svijesti o korištenju bicikla kao dopune javnom gradskom prijevozu. Razgovorom, sugestijama i predlaganjem na koji način se bicikl može uklopiti u život pojedinca, građani su reagirali uglavnom pozitivno i otvoreno. Poticanje korištenja tjedne pretplate bez financijske obveze je vrlo dobro prihvaćeno, a vjerujemo da će biti odličan poticaj za dugoročnije korištenje sustava. Što se tiče statistike u 2018. godini u sustav u Slavonskom Brodu je registrirano 449 korisnika, godinu ranije 2017. 197 korisnika gdje je vidljiv porast korištenja, naročito jer je uvedena i dodatna opcija korištenja sustava bez pretplate PAY AS YOU GO 5KN/30 min. Broj najmova u 2018. godini, od travnja do listopada, iznosio je 1.369, a u 2017. bilo je 1009 najmova. Projekt je itekako isplativ jer se u obzir treba uzeti smanjenje emisije C02, probleme s parkiranjem i prekomjernim brojem automobila, zdravlje građana i dodatnu turističku vrijednost za Slavonski Brod kao turističku destinaciju.
2. Koliko je Grad, u financijskom smislu zaradio, a koliko izgubio ovim projektom?
Odgovor: Sama investicija u sustav od 3 stanice i 15 bicikala osigurana je putem Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za neposredno sufinanciranje ostalih mjera energetske učinkovitosti u prometu. Ukupna vrijednost projekta je 256 tisuća kuna, od čega Fond sufinancira 102 tisuće. Što se tiče održavanja, Grad u financijskom smislu prihodima od najmova pokriva dio troškova održavanja sustava, a kompletan iznos održavanja će se moći pokriti kad se sustav počne masovnije koristiti, a preduvjet za to je veći broj stanica i bicikala na najfrekventnijim prometnim čvorištima.
3. Od kada do kada su bicikli građanima na raspolaganju?
Odgovor: Sezona bicikliranja je krenula 1.5.2019. i traje do 31.10.2019.
Ima li ovaj projekt budućnost?
Odgovor: Naravno, već se nekoliko puta razmatralo širenje stanica na Željeznički kolodvor i u Studentski centar, a provedbom projekta „Plan održive urbane mobilnosti urbano područje Slavonski Brod (UPSB)" unaprijedit će se postojeći koncept upravljanja mobilnošću na urbanom području na način da će u suradnji s građanima, stručnjacima i relevantnim dionicima na lokalnoj i regionalnoj razini i uz razmatranje postojeće infrastrukture, sadašnje te projekcije buduće potražnje za mobilnošću biti izrađen usuglašeni Plan urbane mobilnosti kao strateški okvir i smjernica za učinkovita, razumna i svrsishodna ulaganja u prometnu infrastrukturu.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Tonda02.09.2019. u 17:29
Ja bih isto rekao da se time nitko ne vozi. Ako se i vozi to je radi promotivnih svrha (PDF u prilogu). To je čista puška. Vjerojatno je trošak održavanja do sada (skladištenje, upotreba sustava) premašio onih 100 i kusur... Prikaži sver tisuća kuna koliko je koštalo u startu. A priča o ispušnim plinovima je kao na prezentacijama za madrace. Sve je to istina ali labavo je to.
-
trpimir02.09.2019. u 15:43
Ne mogu se pokriti ni troškovi održavanja? Bicikla? Izvanredna investicija. Bravo za Babu i njegove savjetnike genijalce. Sad bi ga trebalo natjerati da vrati sva službena vozila i vozi se na tim biciklima po biciklističkim stazama koje je sam projektirao.... Prikaži sve Da vidi odjednom koliko je gluposti po gradu napravio i koliko je naših novaca uludo ulupao.
-