SLAVONSKI BROD - Priliku za posao u godinama kada su mislile kako ga više nikada neće pronaći, ali i mogućnost da budu od koristi svojoj široj zajednici i pritom zarade kakvu-takvu plaću, početkom studenog dobile su 64 nove gradske zaposlenice.
Projektom „Zaposlena" – pružanje podrške u svakodnevnom životu starijim osobama s područja grada Slavonskog Broda, vrijednim 9.947.797,60 kuna i u stopostotnom iznosu financiranom od Europskog socijalnog fonda, Grad je najprije namjeravao 'pokriti' 285 korisnika, ali zbog velikog broja prijavljenih, ta je kvota povećana na 364 krajnja korisnika.
Tako svaka zaposlena žena kroz pet osmosatnih radnih dana u tjednu skrbi o pet do šest starijih i nemoćnih sugrađana. Njihova zadaća nije samo kuhanje, čišćenje, pranje, briga o osobnoj higijeni korisnika, nego i pružanje pomoći u njihovoj socijalizaciji. Stoga mnoge žene, iako su obavezne samo na rad u prvoj smjeni, svoje vrijeme podređuju i onima koji su im sada već postali prijatelji - rado s njima odlaze na poslijepodnevna druženja i šetnje, na predstave i slično, što je i bio jedan od ciljeva Projekta.
Ipak, kao i u svakom poslu koji zahtijeva međuljudski kontakt, intenzivne odnose i komunikaciju, problema uvijek ima pa su se već pojavili prvi upiti građana i dojave medijima o mogućim nepravilnostima. Jedan takav stigao je na elektroničku adresu redakcije SBplus-a.
- Vaš portal je u članku „Nakon godina na 'birou' i rada na crno, napokon pravi posao", od 5.11.2018. god., prenio sljedeću informaciju: „S druge strane, krajnji korisnici, nemoćne i starije osobe, dobit će potrebnu njegu i pomoć, pažnju, pratnju, ali i mjesečne potrepštine za higijenu kuće i tijela u iznosu od dvjesto kuna". Od dana početka rada, tj. 5.11.2018., do danas, niti je tko od odgovornih obišao korisnicu usluge (moju majku) da provjeri kako i u kojem opsegu se usluge pružaju, niti je bilo kakav paket s potrepštinama uručen korisnici usluge. Stoga Vas molim, ako ste u mogućnosti, da provjerite pa zatim objavite, jer vidim da i druge to zanima, kakva je sudbina tih najavljenih paketa? - SBplus-u je, 31. prosinca, pitanje postavila vjerna čitateljica koja je željela ostati anonimna.
Naravno, istoga smo dana krenuli s 'istragom' koja je u, međuvremenu, zbog godišnjih odmora i tehničkih problema nešto usporena, ali odgovore svakako donosimo. Najprije smo o spornom slučaju upitali zaposlenicu Gradske uprave na koju smo i ranije bili upućeni u vezi svih informacija vezanih za Projekt.
- Početkom studenog krenuli smo u realizaciju Projekta „Zaposlena", točnije, 5. studenog zaposlene žene počele su s radom. Prema Projektu, obavezni smo vršiti Javnu nabavu za ovaj dio koji se tiče higijenskih potrepština u vrijednosti od dvjesto kuna koje su obećane korisnicima svaki mjesec. Kako nam je potpisani ugovor za tu nabavu vraćen natrag tek u prosincu, za taj mjesec jednostavno nismo mogli pripremiti paket za korisnike, ali će prva isporuka biti izvršena do kraja siječnja. Nažalost, postupci Javne nabave su složeni i mogu potrajati, što pokazuje i slučaj Crvenog križa koji je s Projektom u okviru istog instrumenta „Zaželi", krenuo u lipnju, a gotovo ćemo u isto vrijeme imati uvjete za podjelu tih higijenskih paketa korisnicima. Jednako je bitno naglasiti kako je primaran cilj Projekta „Zaposlena" briga žena o starijim i nemoćnim osobama te pružanje podrške u svakodnevnom životu, što je korisnicima od samog početka provedbe Projekta i osigurano. Naime, postoje druge mjere, poput 'pomoći u kući' koje su usmjerene isključivo na socijalu. Korisnici Projekta 'Zaposlena' ne pripadaju isključivo socijalno ugroženim građanima, nego se radi o starijim osobama kojima su potrebne pomoć i podrška u svakodnevnom životu. Tako da su zapravo ti paketi mjesečnih higijenskih potrepština samo dopuna, a nikako glavni cilj ovog projekta. - za SBplus telefonskim je putem odgovorila viša stručna suradnica za zdravstvo i socijalnu skrb Upravnog odjela za društvene djelatnosti Grada Slavonskog Broda, Katica Jira, dipl. soc. pedagod, napomenuvši kako će odsad, po završetku postupka Javne nabave, korisnici svaki mjesec redovito, uz brigu žena o njima, dobivati i sporne proizvode za osobnu higijenu, ali i čišćenje kuće, vrijedne dvjesto kuna.
Za odgovor na drugi dio upita naše čitateljice, obratili smo se voditeljici Projekta. Željeli smo saznati tko provjerava koliko marljivo i predano rade nove gradske zaposlenice i jesu li korisnici zadovoljni njihovim uslugama, ali i obratno - je li zaposlenicama omogućeno normalno izvršavanje njihovih dužnosti.
- Korisnika je jako puno, ali smo im mi uvijek na raspolaganju. Projektom je predviđeno da svakog korisnika obavezno obiđemo dvaput tijekom njegovog dvogodišnjeg trajanja. No, tu smo kada god nas zatrebaju i zovu. Dosad smo izašli na svaki njihov poziv. Tu je najviše bilo slučajeva potrebe za nekakvim dodatnim pojašnjenjima ili uvođenjem potrebnim promjena u radu zaposlenica. Ponekad dođe i do poteškoća u komunikaciji korisnika sa zaposlenim ženama, što također odmah rješavamo. Tako da smo, zapravo, unatoč onomu što je Projektom propisano kao obavezno, stalno u kućama korisnika. Na njihov zahtjev, posjećujemo ih ja i projektna asistentica, Jelica Katić. - za SBplus kazala je Ivana Matić, voditeljica Projekta „Zaposlena" na području Grada Slavonskog Broda, dodatno naglasivši kako im se svaki korisnik može obratiti ima li bilo kakvo pitanje ili dodatni zahtjev.
Drugim riječima, one korisnike kod kojih nema potrebe za provjerama, godišnje će obići jedanput, a osnova njihova reagiranja je dojava korisnika ili čak, u nekim slučajevima, zaposlenih žena o tomu da nešto nije u redu kod primanja ili pružanja usluga koje su za sve korisnike besplatne. Zvuči kao sustav koji bi trebao prilično dobro funkcionirati jer se svaki problem može riješiti jednostavnim pozivom i posjetom odgovornih.
Osim početnih problema uzrokovanih administrativnim dijelom svakog takvog postupka nabave i logističkom pripremom za kupovinu higijenskih potrepština, čini se kako u Slavonskom Brodu s Projektom „Zaposlena" nigdje ne zapinje, što ne znači da problema u budućnosti neće biti. Sreća je, zapravo, u tomu da postoje kompetentni i stručni ljudi koji će ih brzo riješiti i otkloniti. Naposljetku, u interesu je zaposlenih žena, koliko i njihovih korisnika, da se u toj interakciji svi osjećaju ispunjeno i ugodno. One tako neće s grčem ići na posao, a osobe zbog kojih su zaposlene, željno će iščekivati svaki njihov dolazak.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Tonda11.01.2019. u 23:14
Vjerna citateljica ili je glupa ili nezna gdje je gradska uprava odnosno slizba koni treba da provjeri zasto njena mama nike to nesto dobila ali je odmah s tim isla u medije. Mozda bi bilo dobro da je vjerna citateljica... Prikaži sve itisla do trgovine pa mami kupila ono sto treba jer njena mama sigurno nije za svoju kcer od drzave trazila milostinju nego se brinula za svoje dijete kako treba.
-