1663
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Izvođenje radova na komunalnoj infrastrukturi, parternom uređenju i javnoj rasvjeti početkom je srpnja vozilima onemogućilo ulazak u središte Tvrđave Brod koje im je, u manjem ili većem opsegu, posljednjih mjeseci ionako teško pristupačno zbog opsega tih radova i teške mehanizacije koja se neprestano nalazi u tvrđavskom središtu.
Ipak, svjedoci smo kako su u normalnim okolnostima, stare tvrđavske prometnice 'zakrčene' parkiranim vozilima. Riječ je o nimalo lijepom prizoru u povijesno najvrjednijem dijelu grada.
S obzirom na to da se bliži kraj rekonstrukcije staza u Tvrđavi Brod, po njihovoj skorašnjoj gotovosti još se snažnije nameće pitanje - hoće li Grad Slavonski Brod koji je milijune uložio u obnovu Tvrđave uistinu dopustiti da sav taj trud i rad budu uništeni svakodnevnim prometovanjem automobila i to u situaciji kada, na prostoru između Borovske ulice i sjevernog ulaza u Tvrđavu, postoji dovoljno veliko parkiralište za sve koji rade ili svakodnevno borave na tom području.
Podsjetimo, ovim posljednjim gradskim projektom i tek jednim u nizu usmjerenih ka obnovi Tvrđave, Grad je u tu lokaciju uložio dodatnih 15,8 milijuna kuna, a glavni izvođači radova su Multigrad i Elektroinstalater Monter. Njime je tvrđavu bez prometa zamislio i glavni projektant, Marko Orkić koji je, pri parternom uređenju, odlučio slijediti originalne postavke. Oružni trg, prema izvornom izgledu, mora biti pokriven uvaljanim tucanikom, dok su dijelovi oko kapele i uz kavalir nešto kasnije popločani opekom. Prijašnjih su godina prometnice Oružnog trga bile pokrivene nasipom uvaljanog parkovnog šljunka (tucanika). Glavnim projektom, dakle, predviđeno je da 'tvrđavske prometnice' ostanu u funkciji pješačkih staza.
Sredinom 2019. godine tako je razmišljao i čelni čovjek Grada.
- Po dovršetku radova, automobili više sigurno neće ulaziti u sami centar Tvrđave jer to nema nikakvog smisla. Još jedan projekt kojeg planiramo, a koji nije direktno vezan uz obnovu sjeverozapadnog kavalira, je uklanjanje prolaza koji je trenutno uz drveni most jer je cilj da upravo taj most bude atrakcija te da se vidi sa svih strana. S Hrvatskim vodama nastojimo vidjeti koje bi bilo najbolje rješenje kako ne bismo izgubili vodu. Jer ribe i patke te bogat životinjski svijet također su atrakcija Tvrđave. Cilj je tu dovesti i druge životinje tako da tvrđava postane dovoljno atraktivna ljudima koji će je, zasigurno, poželjeti obići, u njoj boraviti i iskoristiti sve sadržaje koje nudi. - na pitanje SBplus-a o zabrani prometovanja tvrđavom prije dvije godine odgovorio je gradonačelnik Mirko Duspara.
Je li Gradska uprava promijenila mišljenje te hoće li građani poštovati odluku bude li ona donesena, pokazat će vrijeme. No, takve je odluke potrebno donijeti na vrijeme kako bi se zaštitilo sve dosad napravljeno u obnovi tvrđavskog područja.