3989
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD - Kroz Ulicu Ivana pl. Zajca, u strogom centru Slavonskog Broda, svaki radni dan prođe više od tisuću vozila, koja nerijetko, zbog uskog kolnika kao i neadekvatno parkiranih vozila, moraju svojom lijevom stranom voziti i po pješačkoj stazi. Po dijelu pješačke staze, u istoj ulici, moraju se kretati skoro sva dostavna vozila jer paze da ne oštete kako svoje tako i retrovizore bočno parkiranih osobnih vozila u stotinjak metara dugom dijelu ulice koji je namijenjen za promet motornih vozila (dio ulice je prenamijenjen u pješačku zonu). Zbog uskih pješačkih staza, kao i kolnika, u ulici nije označena biciklistička staza, pa se biciklisti u pravilu kreću kolnikom što znatno usporava prometovanje motornih vozila.
Prema našim saznanjima, većina stanara iz Zajčeve ulice može parkirati svoja vozila u vlastitom dvorištu tako da im nije neophodan parking u ulici, a ako žele koristiti gradski parking moraju plaćati mjesečnu ili godišnju kartu koncesionaru.
Inače, u Zajčevoj ulici u Slavonskom Brodu nalazi se 16 označenih parkirnih mjesta na kojima naplatu obavlja Brod parking. U centru grada, koji obuhvaća prostor Zajčeve, Starčevićeve i Mesićeve ulice te Šetalište braće Radića, 2006. godine su označena 204 parkirna mjesta u 1. zoni naplate, sukladno koncesijskom ugovoru. Danas je broj parkiranih mjesta u naplati manji jer je, od 2015. godine, na dijelu Šetališta braće Radić maknut određeni broj parkirnih mjesta koja je zamijenila biciklistička staza. Broj parkirnih mjesta spominjemo iz razloga što je u centru grada tijekom radnog dana veliki promet vozila, pa je svako dodatno parkirno mjesto dobrodošlo.
Svi sudionici u prometu, u Zajčevoj ulici u Slavonskom Brodu, uključujući i pješake, moraju biti vrlo oprezni jer je zadanost prometnih rješenja u tom prostoru trenutno takva da poziva na konstantni oprez. Naime, zbog uskih pješačkih staza, poteškoća u kretanju najviše imaju osobe u invalidskim kolicima kao i roditelji sa dječjim kolicima te starije osobe koje se otežano kreću.
Iako se kao zaštita pješaka u tako uskim ulicama mogu postaviti sigurnosne barijere (stupići), kao što to rade naprimjer u brojnim dalmatinskim gradovima, u Zajčevoj ulici u Slavonskom Brodu, kako je sada organiziran promet, to nije moguće. Naime, lako se može dogoditi da zbog loše bočno parkiranih vozila s jedne strane te zaštitnih stupića s druge, ne ostane dovoljno prostora na kolniku za prolazak automobila.
U slučaju da se uklone parkirna mjesta iz Zajčeve moguće je proširiti pješačke staze u toj ulici i napraviti biciklističku stazu, pa bi onda i postavljanje zaštitinih barijera (stupića) imalo smisla.
Potrebno je povećati parkirališne kapacitete u centru grada
Potencijalni gubitak 16 parkirnih mjesta nije veliki, ali nije ni mali u kontekstu sve veće potražnje za prostorom na kojem možemo parkirati naša vozila u centru grada, pa bi bilo dobro da Grad Slavonski Brod poveća parkirališne kapacitete u prostoru koji je omeđen rijekom Savom na jugu, Vukovarskom ulicom na zapadu, ulicom Sv. Florijana na istoku te ulicom Petra Krešimira IV na sjeveru.
Grad Slavonski Brod može povećanje svojih parkirališnih kapaciteta realizirati kupovinom građevinskih zemljišta ili kuća sa dovoljno velikim okučnicama u centru grada, a koja se mogu lako prenamijeniti u parking. Naime, svaka ta kupovina je zapravo ulaganje u gradsku imovinu, posebice jer parking donosi prihod, a nakon određenog vremena, uslijed promjena u prostornom uređenju, te parcele se mogu prodati.
Jedna od mogućnosti je i aktiviranje gradske imovine, kao naprimjer rušenje objekta u Zajčevoj ulici (uz Šetalište braće Radić) u kojem je dugo godina bilo sjedište brodsko-posavskog HDZ-a i Dječjeg centra "Logos", za potrebe izgradnje novih parkirališnih mjesta. Naime, gradski objekt u Zajčevoj nalazi se na gradskom zemljištu veličine 500 m2 i zbog dotrajalosti i nedovoljnog održavanja, ponajviše ograde i fasade, polako postaje novo "ruglo u centru grada" i opasnost za prolaznike.
Zato, na gradskom zemljištu, kod početka pješačke zone Zajčeve (uz Savu), veličine 500 m2 može se izgraditi 20-ak parkirnih mjesta (jedno parkirno mjesto je veličine 2,5x5 m) koja mogu kompenzirati gubitak 16 parkirnh mjesta u drugom dijelu Ulice Ivana pl. Zajca.
Povećavanjem broj parkirnih mjesta u centru grada kao i mogućim uvođenjem suvremenih tehnologija koje vozačima omogućavaju praćenje raspoloživosti mjesta za parking u konačnici će dovesti do bržeg dolaska na odredište, smanjiti će se kružna vožnja i potrošnja goriva što posljedično dovodi i do smanjenja onečišćenja koje dolazi od samih motornih vozila.
A što je sa Zrinskom ulicom gdje postoji znak zabrane parkiranja a iza njega na pločniku automobili? Pješaci se provlače na pločnicima, a onda još i bi iklisti. Pješaci postaju najugroženiji. Na pločniku parkira vozač i još doda gas da... Prikaži sve da se maknem, normalno kažem da tu nije dozvoljeno parkiranje, a on pita u č emu je problem. Više kontrole i kažnjavanja. Zašto to ne rade u Njemačkoj?