4326
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD – Javno zdravstveni sustav, nakon što je hladni pogon zbog epidemije koronavirusa stavljen u mirovanje, od jučer je ponovno aktiviran. Doduše, ne rade na način kako se radilo prije epidemije, a kako je sve organizirano u slavonskobrodskom Domu zdravlja doznali smo u razgovoru s ravnateljicom Lidijom Grčić.
SBplus: Kako je prošao prvi dan nakon što je javno zdravstveni sustav ponovno pokrenut u smislu prijema pacijenata?
Lidija Grčić: Dom zdravlja Slavonski Brod je temeljem odluke Vlade RH kojom organizirao svoje djelatnosti u skladu s njihovim, ali i smjernicama Stožera ministarstva zdravstva. Mi smo jučer bili u maloj prednosti, jer su sve naše službe radile već proteklog tjedna, doduše primajući samo hitne, neodgodive pacijente. Tako da smo već tada napravili raspored rada s kojim sada nastavljamo. Jučer ujutro je, činjenica, bilo dosta pacijenata, no moram primijetiti kako su se držali razmaka i poštovali sve epidemiološke mjere. Imali su maske, rukavice, nije bilo problema.
SBplus: Kako je u Domu zdravlja organiziran prijem pacijenata?
Lidija Grčić: Pacijenti čekaju pred zgradom poštujući pravilo fizičkog razmaka. Organizirali smo se tako da sestre iz pojedine ordinacije dođu po svoga pacijenta, kojem se na ulazu mjeri temperatura, te mu se dezinficiraju ruke te obuća. Nakon toga prvog, da tako kažemo, ulaznog koraka, sestra pacijenta odvodi u ordinaciju. Nakon što završi pregled jednog pacijenta slijedi prozračivanje prostora, te brisanje i dezinfekcija korištene opreme i stolova. Tek kada to sve obave idu po drugog pacijenta.
SBplus: Koliko onda vremena prođe od prijema jednog do prijema drugog pacijenta?
Lidija Grčić: Preporuka je da između jednog i drugog pacijenta bude minimum 30 minuta. Dakle uz pregled tu je i onih desetak minuta koliko se uzima za prozračivanje i dezinfekciju. Naravno da je pristup svakom pacijentu individualan i da u određenim slučajevima prođe i više vremena, ali uglavnom i kod naručivanja se držimo termina koji su ograničeni tom polusatnom preporukom.
SBplus: Koliko je onda važno da se pacijenti pridržavaju dobivenog termina?
Lidija Grčić: To je od iznimno velike važnosti. Jer u čekaonici ne smije biti niti jedan pacijent. Pred zgradom ih također ne bi smjelo biti previše i ako se svi drže termina neće ih ni biti. Doduše ujutro zbog laboratorija bude nešto više pacijenata, ali uz dobru organizaciju i to se riješi.
SBplus: Kakva je preporuka pacijentima. U kojim situacijama trebaju doći na preglede?
Lidija Grčić: Od iznimne je važnosti da ne dolaze dok ne stupe u kontakt s liječnicima. To je iznimno važno radi zaštite svih naših pacijenata, njih samih, ali i zdravstvenih djelatnika. Važno je prvo nazvati obiteljskog liječnika, stomatologa, ili drugog liječnika primarne zdravstvene zaštite, ovisno koju uslugu trebate. Oni će u razgovoru s pacijentom procijeniti je li riječ o hitnom pacijentu kojeg treba odmah primiti ili se radi o nekome tko će dobiti svoj termin u narednim danima. Dakle, nakon što dobije termin pacijent treba doći par minuta prije ugovorenog vremena. Kada je u pitanju redovita terapija zbog nje ne treba dolaziti. Nju pacijenti mogu dobiti telefonskim pozivom.
SBplus: Spomenuli ste stomatologe. Kako je sada organiziran njihov rad?
Lidija Grčić: Napomenula bih pacijentima koji trebaju usluge naše dentalne medicine da dosadašnja dežurna ambulanta koja je radila u Domu zdravlja, za vrijeme dok stomatolozi nisu radili, više nije u funkciji. Dakle pacijenti se trebaju javiti svojim stomatolozima, i to telefonskim pozivom te s njima dogovoriti preglede i intervencije. Hitne slučajeve zbrinjavat će dakle stomatolozi u svojim ugovornim ordinacijama dentalne medicine po rasporedu kakav je bio i prije epidemije. Covid-19 zubna ambulanta radit će u prostoru COVID-19 ambulante Slavonski Brod Trg hrvatskog proljeća 3 i u njoj će pacijente koji su pod sumnjom na zaraženost korona virusom, zbrinjavati dva stomatologa Doma zdravlja Slavonski Brod: Ingrid Majdandžić Udovčić i Igor Gruičić. Oni su u pripravnosti svaki dan od 8 do 20 sati s tim da je dolazak pacijent dužan dogovoriti telefonski pozivom na broj 0914419288.