4116
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Došao sam ovdje u devet sati, kako sam i bio naručen, a kod liječnika sam stigao u deset. Netko tko je ovo organizirao, čini mi se nije napravio najbolje rješenje - kazao je za SBplus Perica Opačak, koji je bio jedan od velikog broja pacijenta koji su se jutros našli pred ulaznim vratima Poliklinike.
Nakon što je s popuštanjem mjera u borbi s koronavirusom ponovno uspostavljen rad s pacijentima na obavljanju pretraga i pregleda, mnogi su jutros 'pohrlili' u bolnicu,
- Ja razumijem da je jutros gužva jer svakome je njegovo zdravlje najvažnije i pacijenti su, nakon ova dva mjeseca, pohrlili iskoristiti mogućnost korištenja naših usluga. Ja ih samo molim da pri tome ne zaboravimo kako se svi zajedno moramo prilagoditi novim uvjetima rada, koji u prvom redu podrazumijevaju naručivanje elektroničkom poštom i telefonskim putem, a pri dolasku korištenjem maske, rukavica i držanjem razmaka - kazao je dr. Josip Samardžić, ravnatelj slavonskobrodske Opće bolnice.
Da se pacijenti ne drže razmaka, uvjerili smo se i sami pred zgradom Poliklinike. - Meni se čini da je ovo sve jako dobro organizirano no mi pacijenti se ne držimo svega kako nam je rečeno. Ja sam primljena kada sam naručena i obavila sam svoje s liječnicom i zadovoljna sam - kazala je Barica. Iz zgrade Poliklinike, djelomično zadovoljna izašla je i gospođa Slavica. - Inače sam onkološki bolesnik i pomalo sam već nervozna. Nakon čekanja i propuštenih termina sada sam konačno bila kod liječnice, ali i dalje nisam ništa obavila jer tek me čeka vađenje nalaza - kazala je Slavica.
Ono što pacijente najviše u ovome trenutku zanima je, hoće li lista čekanja na pretrage biti revidirana. - Liste čekanja su dobrim dijelom produžene zbog ova dva mjeseca. Uslijedit će aktivnost koju ne bih nazvao redefiniranjem, nego definiranjem prioriteta koji su neophodni kako bi na pregled stigli najhitniji pacijenti. Ordinarijus i liječnik će prepoznati prioritete i njima će dati prednost pri naručivanju. Tu su svakako prvi pregledi kako bi se dijagnosticiralo stanje, a kontrole će doći na red, ali se i kod njih može očekivati da se neće prati isključivo kronološki datum prijavljivanja nego hitnost - naglasio je dr. Samardžić.
Dr. Boris Hrečkovski najavio je kako uz hitne pacijente, čiji su operativni zahvati išli i do sada, od danas kreću i sa ostalim operativnim zahvatima. Pri tome veliku ulogu ima jednodnevna kirurgija. - Ona je jako važna, ali u njoj pacijenti sudjeluju sa 30 do 40 posto. Oni masu stvari moraju obaviti u primarnoj zdravstvenoj zaštiti i moraju poštivati vrijeme. I mi u bolnici moramo poštivati vrijeme za koje je zakazan određeni operativni zahvat, a s obzirom na najnovije upute i obveznu trijažu svih zaposlenih malo će nam vremena biti oduzeto, no vjerujemo da će se vrlo brzo, uz strpljenje, postići rezultati - kazao je dr. Boris Hrečkovski.
- Ovo je jedna nova situacija u kojoj smo se svi zajedno našli. Cijeli zdravstveni sustav, nakon dva mjeseca u kojima smo brinuli o covid situaciji, sada se polako i postupno vraća u normalu i potrebna je suradnja i razumijevanje svih. Problem je što i dalje trebamo zadržati dio kapaciteta za eventualna pogoršanja epidemiološke situacije, a s druge strane pokušati što više odraditi zaostatke nastale u posljednja dva mjeseca i omogućiti ljudima dostupnost zdravstvene zaštite. Sve molim da se za sada pridržavamo mjera, a pacijente i korisnike naših usluga da se pridržavaju preporuka koje dajemo i stalno napominjemo, a koje se nalaze i na našoj web i Facebook stranici gdje se pacijenti uvijek mogu na njih podsjetiti. Odnosi se na to da se puno više nego do sada koristi telefonski i elektronski način naručivanja, da se točno znat gdje i kada se odlazi s potvrdom o terminu, te uz pridržavanje razmaka, korištenje maski i rukavica te uz fizičku distancu - kazao je dr. Samardžić.
Naglasivši kako je bolnica i dalje jedno posebno osjetljivo područje koje treba čuvati od koronavirusa, posebno je naglasio važnost i ulogu primarne zdravstvene zaštite gdje liječnici jako dobro poznaju svoje pacijente te uvelike mogu doprinijeti da već na toj stepenici obave 'trijažu' onih kojima je specijalistički pregled nužan odmah i sada i onih koji ga mogu obaviti nešto kasnije.
A ispred zgrade Doma zdravlja pacijenti su jutros stajali u redu. Zaštitarka je svako malo izlazila ispred zgrade i upozoravala one koji bi eventualno prekršili mjeru rastojanja. Medicinska sestra iz svake ambulante dolazila je po svog pacijenta, nakon što prethodni napusti ordinaciju i nakon što ju prozrače i dezinficiraju. Na ulazu mjerenje temperature, dezinficiranje ruku i obuće.
- Kod nas je, činjenica, nešto manje pacijenata nego u bolnici i Poliklinici, ali je isto tako i činjenica da smo mi i prošli tjedan radili s hitnim slučajevima pa smo već tada napravili raspored rada i već se uhodali pa sada 'gazimo utabanom stazom'. Nešto malo gužve bude ujutro zbog laboratorija ali i tu je dogovoren ulazak pet po pet pacijenata i mi za sada problema nemamo - kazala je ravnateljica Doma zdravlja Lidija Grčić, moleći pacijente da se, radi zaštite svih, prije dolaska dogovore o terminu.
- Ako nije hitno dobit će termin u narednim danima, ako je hitno bit će naručeni odmah, dok redovnu terapiju svi dobiti mogu telefonskim putem - poručila je Grčić.
Pacijenti su naučili doći što ranije kako bi što prije obavili svoje pretrage, što je, uostalom, bilo vidljivo i danas ispred zgrade Poliklinike. No, kako je riječ o prvom danu primjene novih pravila, za vjerovati je kako će se navike naručivanja i dolaska točno u vrijeme termina vrlo brzo usvojiti i postati pravilo koje ćemo svi poštovati, pridržavati ga se te time i sami utjecati na smanjenje gužvi.