SLAVONSKI BROD - Nisam mogao vjerovati kada su mi u telefonsku slušalicu kazali da Hitna pomoć neće doći po suprugu. - riječi su kojima je Brođanin (podatci poznati redakciji) započeo svoju priču koja je srećom imala sretan ishod. No, sve je moglo završiti i tragično.
'Rekli su mi samo da joj skidam temperaturu'
Naime, supruga našeg čitatelja nazvala ga je dok je bio na poslu i rekla mu kako se jako loše osjeća. Niti kada je on stigao doma situacija nije bila puno bolje. - Bilo je to već predvečer. Nismo imali mogućnosti da ju sam odvezem u Bolnicu, ali je bila u zaista teškom zdravstvenom stanju i tražio sam da netko dođe i pregleda ju. Zvao sam i Hitnu pomoć i Dom zdravlja i Bolnicu, više ni sam ne znam koga sve ne. Supruga je imala temperaturu 37.9 bila je malaksala, bez snage da se ustane s kreveta, povraćala je. Imala je zapravo simptome koje imaju i osobe pozitivne na COVID, no mi u tome trenutku nismo znali što joj je. Kada sam opisao simptome, prilikom jednog od tih nekoliko telefonskih razgovora koje sam obavljao s djelatnicima žurnih službi za pružanje zdravstvene pomoći, dobio sam odgovor da joj skidamo temperaturu, a ako ne bude bolje da ju odvezemo na Hitni bolnički prijem jer, se - kako mi je rečeno - osobe, kod kojih postoji sumnja na COVID, više ne prevoze kolima Hitne medicinske pomoći. Bio sam šokiran. Pa ja kad sam bio pozitivan po mene su došli u zaštitnim odjelima i odvezli me, a kako sada više ne voze i zbog čega - pitao je čitatelj SBplus portala, dodajući kako je na kraju uspio pronaći načina te suprugu prevesti do bolnice.
- Srećom nije bio u pitanju COVID, no nije bilo ništa manje opasno. Imala je iznimno visoku razinu šećera u krvi, negdje blizu 20 i to je uzrokovalo probleme, ali cijela priča je ostavila gorak okus. - u telefonskom razgovoru kazao nam je ovaj Brođanin, pitajući se, kao i mi je li možda uistinu, u međuvremenu, došlo do izmjena pravila kada i pod kojim uvjetima se osobe sumnjive na COVID prevoze kolima Hitne pomoći. Stoga smo odgovore potražili u Zavodu za hitnu medicinu Brodsko-posavske županije, kao i u Domu zdravlja. Evo što su nam odgovorili.
Hitna Medicinska pomoć: 'Neka građanin dostavi podatke pa ćemo provesti unutarnji nadzor'
"Hitna zdravstvena skrb, prema našim saznanjima, na području Brodsko-posavske županije tijekom cijelog trajanja pandemije nikada nije uskraćena niti jednom pacijentu te smo izrazito ponosni na tu činjenicu za koju su prvenstveno zaslužni naši djelatnici i organizacija službe u ovim vrlo izazovnim vremenima. Sukladno navedenom potpuno je neistinita tvrdnja kako hitna ne izlazi na teren u slučaju sumnje na COVID. Hitnost pacijenta određuje dispečer koji zaprima poziv putem telefona 194 ili posredno putem telefona 112. Također, dispečer se u procjeni hitnosti poziva služi Hrvatskim indeksom prijema hitnog poziva te svojim vlastitim iskustvom i znanjem. Vjerujem kako je dispečer i u ovom slučaju postupio sukladno pravilima struke, no ukoliko je građanin nezadovoljan ili smatra kako mu je uskraćena zdravstvena usluga može se obratiti na službeni telefon, adresu ili mail adresu Zavoda s točnim podacima o vremenu poziva i imenu i prezimenu pacijenta te će ga nadležne službe uputiti u daljnje postupanje, a Zavod će provesti unutarnji nadzor.
Za organizaciju transporta pacijenata koji nisu hitni nadležni su obiteljski liječnici u suradnji s Domovima zdravlja.", na upit SBplus portala odgovorio je Branko Godić, ravnatelj Hitne medicinske pomoći u Slavonskom Brodu.
Promjena u načinu postupanja s pacijentima sumnjivim na COVID, nema niti u Domu zdravlja.
Dom zdravlja: 'Dostupni smo 24 sata na dan'
"Dom zdravlja Slavonski Brod prevozi pacijente sa sumnjom na Covid ili s potvrđenim Covidom temeljem poziva i putnog naloga njihovih obiteljskih liječnika i dostupan je 24 sata dnevno. Služba saniteta Doma zdravlja Slavonski Brod radi od 07 do 22 sata, a noću je u pripravnosti i radi po pozivu hitnih službi.", na SBplusovo pitanje odgovorila je Lidija Grčić, ravnateljica Doma zdravlja u Slavonskom Brodu.
Sretan što je supruzi na kraju bilo bolje, naš čitatelj, kako nam je kazao, neće istjerivati pravdu. No, njegov primjer odnosno odgovori koje smo dobili od nadležnih jasan su putokaz da pravo na hitni medicinski prijevoz imaju svi. Naravno, poštujući određena pravila struke. A tamo gdje mislite da ona nisu ispoštovana te da je eventualno došlo do krive procjene ili možda čak (ne)namjernog propusta valja reagirati prema službama koje će, sigurni smo, utvrditi što se zbilja dogodilo.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -