SLAVONSKI BROD - Portal SBplus, obrađujući jedno od pitanja koje su vijećnici postavili na 13 sjednici Županijske skupštine, objavio je članak 'Tihi rat' između Komunalca i Jakob Beckera se nastavlja, u kojem smo prenijeli ono što se događalo na samoj sjednici Županijske skupštine pod Aktualnim satom. Podsjećamo riječ je o odvozu papira iz zgrade Brodsko-posavske županije. Naime, komunalni otpad iz te zgrade odvozi Komunalac, a Jakob Becker ima ugovor o odvozu sekundarne sirovine, odnosno papira.
Ukoliko informacija o tome da Jakob Becker, sukladno "dozvoli za gospodarenje otpadom koja vrijedi do 2020. godine, a po kojoj imaju pravo, od pravnih osoba s kojima su sklopili ugovore, skupljati papir na području cijele Hrvatske," - a koja je ključna u cijelom članku - nije točna SBplus se javno ispričava.
U spomenutom članku smo donijeli i informaciju o tome kako je TD "Komunalac" mišljenja da im na taj način Jakob Becker 'upada' na teritorij i šteti njihovu poslovanju. Ali smo isto tako prenijeli i činjenicu kako "Jakob Becker posjeduje dozvolu za gospodarenje otpadom koja vrijedi do 2020. godine, a po kojoj imaju pravo, od pravnih osoba s kojima su sklopili ugovore, skupljati papir na području cijele Hrvatske". Riječ je o informaciji koju smo još ranije, kada je ova tema već obrađivana, dobili od Milkice Lipovac, referenta nabave i prodaje u Jakob Beckeru što možete pročitati OVDJE.
Ipak, iz Jakob Becera je danas, na redakciju SBplus portala, od odvjetnika Tihomira Kovačića, koji zastupa JB, stigao zahtjev za objavom njihova reagiranja jer je, kako su istaknuli, u objavljenom članku od 17. lipnja 2019. godine, "stilom i intonacijom cijeloga članka poslovanje moga klijenta prikazao kao nemoralno i/ili nezakonito te povezano s voljom ili odobravanjem političkih struktura."
Pri tome, kako su dodali "Ne ulazeći u pravo svakoga građanina da bira svoje predstavnike u predstavnička tijela jedinica lokalne i/ili regionalne samouprave, pa i takve predstavnike koji su najblaže rečeno neinformirani i needucirani, a sami se očito ne žele niti potruditi nešto provjeriti, što ih ne sprječava da bez odgovornosti bacaju blato na moga klijenta i poslovanje u tim istim predstavničkim tijelima, moj klijent drži da ozbiljni novinar i glavni urednik bi trebao birati i paziti da objavljuje provjerene i točne informacije.".
Ukoliko informacija o tome da Jakob Becker, sukladno "dozvoli za gospodarenje otpadom koja vrijedi do 2020. godine, a po kojoj imaju pravo, od pravnih osoba s kojima su sklopili ugovore, skupljati papir na području cijele Hrvatske," - a koja je ključna u cijelom članku - nije točna SBplus se javno ispričava te u nastavku, sukladno Zakonu o informiranju, u cijelosti prenosimo njihovo reagiranje.
"Trgovačko društvo Jakob Becker d.o.o., Vrbska ulica 16, Gornja Vrba, OIB: 61584237142 osnovano je privatnim kapitalom, a ne društvenim kapitalom prikupljenim od poreznih obveznika Grada Slavonskog Broda. Nije u vlasništvu niti jedne političke strukture pa na njegovo poslovanje osim pravila tržišta nitko, a posebice politika ili vlastodršci, nema utjecaj.
Navedeno trgovačko društvo posjeduje pravomoćnu dozvolu za gospodarenje otpadom Klasa: UP/I-351-01/14-01/4, Urbroj: 2178/1-03-15-16 od 25.02. 2015. godine koju je izdala Brodsko-posavska županija, Upravni odjel za komunalno gospodarstvo i zaštitu okoliša, kojom se Jakob Becker d.o.o. dozvoljava djelatnost sakupljanja i druge obrade četrdesetosam vrsta otpada, između ostalog i ambalaže od papira i kartona te plastike.
U proteklom razdoblju je Grad Slavonski Brod kao osnivač trgovačkog društva Komunalac d.o.o. putem Upravnog odjela za graditeljstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša slao dopise poslovnim partnerima trgovačkog društva Jakob Becker d.o.o. navodeći da je Grad Slavonski Brod kao jedinica lokalne samouprave postupio prema obvezi koja za sve jedinice lokalne samouprave proizlazi iz Zakona o održivom gospodarenju otpadom te je donio dana 29.01. 2018. godine Odluku o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada. Prema čl. 2. navedene Odluke miješani komunalni otpad je otpad iz kućanstava i otpad iz trgovina, industrije i iz ustanova koji je po svojstvima i sastavu sličan otpadu iz kućanstava iz kojega posebnim postupkom nisu izdvojeni pojedini materijali (kao što je papir, staklo i dr.)te je u katalogu otpada označen kao 20 03 01, dok je biograzgradivi komunalni otpad definiran kao otpad nastao u kućanstvu i otpad koji je po prirodi i sastavu sličan otpadu iz kućanstva osim proizvodnog otpada i otpada iz poljoprivrede i šumarstva, a koji u svom sastavu sadrži biološki razgradiv otpad. Konačno, javna usluga prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada podrazumijeva prikupljanje tog otpada na području pružanja usluge putem spremnika od pojedinih korisnika i prijevoz otpada do ovlaštene osobe za obradu toga otpada.
U istom dopisu Grad Slavonski Brod zahtijeva od tih poslovnih partnera da pružatelju javne usluge, a to je u Slavonskom Brodu gradsko trgovačko društvo Komunalac d.o.o. Slavonski Brod predaju besplatno odvojeno prikupljeni reciklabilni otpad koji inače prodaju trgovačkom društvu Jakob Becker d.o.o..
Radi ovakvog postupanja Grada Slavonskog Broda koje je protivno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom, trgovačko društvo Jakob Becker d.o.o. zatražilo je od Ministarstva zaštite okoliša i energetike Republike Hrvatske potrebna objašnjenja.
U odgovoru Ministarstva od 28.01. 2019. godine stoji:
„članak 30. stavak 6. točka 1. Zakona o održivom gospodarenju otpadom (NN 94/13 i 73/17) propisuje da je korisnik javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada dužan koristiti javnu uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada na način sukladan tom Zakonu i propisima donesenim na temelju toga Zakona te općim aktima koje jedinica lokalne samouprave donese na temelju ovoga Zakona. Nadalje, člankom 7. točkom 1. Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom (NN 50/17) propisana je korisniku usluge obveza predaje miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada davatelju javne usluge, međutim članak 7. točka 1. Uredbe propisuje da je korisnik usluge dužan predavati biorazgradivi komunalni otpad, reciklabilni komunalni otpad, problematični otpad i glomazni otpad odvojeno od miješanog komunalnog otpada. Člankom 6. stavkom 1. Uredbe propisana je obveza davatelja javne usluge da osigura korisniku usluge spremnik za primopredaju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada te da preuzme sadržaj spremnika od korisnika usluge.
Sukladno navedenom, davatelj javne usluge dužan je preuzeti određeni otpad od korisnika javne usluge, međutim, korisnik usluge, je dužan koristiti javnu uslugu, ali nije dužan predavati otpad isključivo davatelju javne usluge već je dužan određene vrste otpada predati odvojeno od miješanog komunalnog otpada i to: davatelju javne usluge u sklopu korištenja javne usluge i usluge povezane s javnom uslugom ili osobi koja obavlja djelatnost gospodarenja otpadom prema tom Zakonu (osobi koja posjeduje dozvolu za gospodarenje tom vrstom otpada) sukladno članku 44. stavku 1. Zakona.
Također, odluka jedinice lokalne samouprave iz članka 31. stavka 2. Zakona, kojom je određen davatelj javne usluge, određeno je isključivo pravo određenom trgovačkom društvu odnosno ustanovi da na određenom području pruža javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada, međutim takvom ili drugim odlukama jedinice lokalne samouprave donesenim temeljem Zakona o održivom gospodarenju otpadom ne može se ograničiti pravo osobe da preuzme otpad sukladno dozvoli za gospodarenje otpadom kao niti pravo posjednika otpada da slobodno odabere, u skladu sa Zakonom, osobu kojoj će predati svoj otpad, a koja obavlja djelatnost gospodarenja otpadom.
Također, skrećemo Vam pažnju da je slično pitanje već obrađeno u dokumentu o najčešćim pitanjima u vezi sakupljanja komunalnog otpada koji je dostupan na mrežnim stranicama ministarstva na poveznici https://www.mzoe.hr/
doc/najcesca_pitanja_u_vezi_
sustava_sakupljanja_
komunalnog_otpada.pdf."
Iz navedenog sasvim izvjesno proizlazi da je Grad Slavonski Brod slanjem dopisa Klasa: 351-04/18-01/150, Urbroj: 2178/01-10-19-3 od 14.01. 2019. godine pokušao dovesti u zabludu poslovne partnere trgovačkog društva Jakob Becker d.o.o. i izravno se ilegalno umiješao u tržišnu utakmicu prikupljanja kartonske ambalaže, te ambalažnog i drugog reciklabilnog otpada.
Pored navedenog, ovakvim postupanjem Grad Slavonski Brod je prouzročio probleme i zastoje u radu trgovačkog društva Jakob Becker d.o.o., doveo u pitanje poslovanje i opstanak na tržištu, te opstanak nekoliko desetaka radnih mjesta.
Kako je predmetna problematika dostupna na internetskim stranicama nadležnog ministarstva, odgovorni i savjesni novinar, a i Vi kao glavna urednica, postupajući prema pravilima novinarske struke bili ste dužni provjeriti je li županijski vijećnik postavio pravo pitanje i je li isto utemeljeno na zakonu, ili je riječ o politikanstvu, populizmu i demagogiji, te iznijeti činjenice do kojih ste, da ste htjeli, mogli doći na danas vrlo lak način.
Suprotno tome, odlučili ste se na objavu članka koji vrijeđa ugled trgovačkog društva Jakob Becker d.o.o. stavljajući ga u ilegalne relacije namijenjene njegovoj difamaciji.
Slijedom navedenog, očekujemo od uvaženog nakladnika i Vas, gospođo, cijenjena glavna urednice, da se suzdržite od objavljivanja sadržaja koji su neprovjereni, neistiniti i namijenjeni blaćenju nekoga ili nečega te da svoj posao uskladite s najvišim standardima novinarske struke.
Upozoravam Vas i na posljedice objavljivanja neistinitih i neprovjerenih informacija koje mogu naštetiti nečijem ugledu, a sve sukladno Zakonu o medijima i Zakonu o obveznim odnosima." piše u reagiranju Jakob Beckera i njihova odvjetnika Tihomira Kovačića, koje smo prenijeli u cijelosti.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -