1080
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Za ovo doba godine toplo i ugodno vrijeme, osim što je odgodilo sezonu grijanja, mnogim je Brođanima, željnima šetnje ili kave s prijateljima, „ponuda koja se ne odbija“. Oni su ovih dana popunili terase kafića i šetalište na Korzu, vjerojatno i svjesni da to ove godine neće moći još zadugo.
- Obožavam ovdje doći. Stalno sam u svom omiljenom kafiću. Na Korzu je sve kako treba i ugodna atmosfera - kazao je raspoloženi Alen, dok je s prijateljem ispijao kavu i promatrao šetače.
Ovaj devetnaestogodišnjak i njegovi vršnjaci potvrda su da slavonskobrodski „forum“ kroz generacije zadržava neku „magiju“. U to se može uvjeriti svatko tko zaviri u stare fotografije grada, one iz vremena djedova i pradjedova, ili o tome popriča s nostalgičnim roditeljima. No ako je u prošlosti popularnost Korza proizlazila iz toga što su na njemu bili sajmovi i važne institucije te što se jedini, svojom urbanom fizionomijom, izdvajao od „palanačke“ okoline, to danas nije čimbenik u tolikoj mjeri, jer su sadržaji „razasuti“ po gradu, a on i na periferiji prilično „ušminkan".
Ulogu središnje točke i gradskih „mravinjaka“, barem u nekoj mjeri i barem u manjim gradovima, preuzeli su veliki šoping centri, a to je upravo slučaj s „Colosseumom“. Je li riječ o slučajnosti ili ne (vjerojatno nije, pa stoga čestitke autorima imena ovoga „trgovišta“), ali analogija je zanimljiva: kao što su u rimsko doba građane u koloseje privlačili - a s foruma i drugh dijelova grada odvlačili - „kruh i igre“, tako se i danas u najveći slavonskobrodski šoping centar slijevaju mase građana, privučene brojnim sadržajima kojih na „forumu“, tj. Korzu nema. Povijest se dakle ponavlja; šoping centri nisu originalni izum, već potrošačkom društvu prilagođen fenomen. Oni su u stanju zadovoljiti „sve ljudske potrebe“, a zna se što to u „psihologiji privlačnosti“ znači.
„Bitka“ za posjetitelje koju Korzo vodi s Colosseumom nije, dakle, laka, ali nije izgubljena. Jedna od prednosti, koju je spomenuo i Alen, jest boravak na otvorenom. Ovih su dana udovoljenju toj važnoj ljudskoj potrebi na Korzu posebnu čar dale „moneovske“ nijanse žuto-crvenih krošnji. Ljude na ovo mjesto uvijek privuku i novootvoreno objekti, što je upravo slučaj sa slastičarnicom „Aroma“, blizu Save.
Gdje će netko provesti svoje „javno“ slobodno vrijeme u gradu, stvar je ukusa, potreba i, ne zaboravimo, navika. Vrijedi međutim podsjetiti na još jedno važno mjesto u Slavonskom Brodu, koje je, po mnogima, u ovome smisli, unatoč velikom napretku, još uvijek nedovoljno iskorišteno. Kako često zamišlja i ističe jedan naš relevantni sugovornik, Tvrđava bi mogla postati „novi korzo“. Poznatno je da u nekim drugim gradovima u blizini, Osijeku ili Novom Sadu, na primjer, u tamošnjim „festunzima“ dnevno boravi mnogo više ljudi, te bi oni, ako usporedba nije presmiona, mogli poslužiti kao ideja onima koji će osmišljavati „život“ slavonskobrodske tvrđave.
Zaista bi bilo dobro da grad ima još jednu točku okupljanja, ali koja će građane privlačiti nekim „nepotrošačkim“ sadržajima, kako je to, uostalom, u Tvrđavi i započeto. Ali ljudi ondje još uvijek nema dovoljno. Dok razmišljamo kako bi ih se moglo privući na travnjake vizualno atraktivne „vobanovske“ zvijezde, ostaje na raspolaganju Korzo, kojem se Brođani i njihovi gosti uvijek mogu vratiti.