3935
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Šezdesetjednogodišnji kondukter Tadija Matković i njegov osam godina mlađi kolega, strojovođa Mario Gusak, prerano su napustili ovaj svijet. Članovi slavonskobrodske ekipe Putničkog prijevoza Hrvatskih željeznica, tragično su skončali u jednoj od najtežih željezničkih nesreća u novijoj povijesti - 9. rujna 2022. u 21.30 kod Rajića, između Okučana i Novske.
Tadija je iza sebe ostavio suprugu te kćerku i sina, a Mario suprugu i troje djece; dvojicu sinova i kćerku. Svi oni već se danima nose - ne samo s gubitkom najmilijih - nego i s velikim interesom javnosti za ovaj tragični događaj.
Sramotno je da su, prije službenog završetka istrage, iz Hrvatskih željeznica počele „curiti“ informacije, a svaka je od njih imala samo jedan cilj - sprati odgovornost s poslodavca i prebaciti je - u cijelosti - na radnika. Neki mediji čak su nedvojbeno zaključili u naslovima - „Za nesreću je kriv strojovođa!“. Član Uprave HŽ Infrastrukture, Darko Barišić, kazao je već dan nakon nesreće kako su svi signalno-sigurnosni uređaji bili ispravni. Javnost bi mu, valjda, trebala vjerovati na riječ.
Sindikat strojovođa Hrvatske, pak, tvrdi kako ima dokaz da signalizacija nije radila te da je nemoguće da je iskusni strojovođa prošao dva 'crvena' bez zaustavljanja i bez da mu je netko uoči toga sugerirao kako je signalizacija u kvaru. Sve i da je nešto shvatio krivo, smatraju, odgovorni su imali dovoljno vremena za pravovremenu reakciju i prisilno zaustavljanje jurećeg vlaka. Reagirao, ipak, nije nitko.
Posljednja dva mjeseca, tvrde strojovođe, signalizacija u Okučanima bila je u kvaru 20-ak puta. Strojovođa sa željezničke stanice u Okučanima, kažu, nikada ne bi krenuo samoinicijativno pa smatraju kako je očigledno da je netko donio krivu odluku i otpremio vlak u smrt.
I jedno i drugo i treće,... tek su nagađanja jer je istraga i dalje u tijeku. U njoj se - htjeli, ne htjeli - moraju ujediniti svi koji bi mogli doprinijeti otkrivanju konačne istine. Hrvatske željeznice (Putnički prijevoz, Cargo i Infrastruktura), Agencija za sigurnost željezničkog prometa, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, nadležne policijske uprave, DORH, svjedoci,... svatko može doprinijeti dovršetku slagalice. Ako za to, dakako, bude volje i želje.
Od obojice djelatnika HŽ-a najmiliji će se oprostiti u utorak, 13. rujna. Ispraćaj Marija Guska bit će na slavonskobrodskom Gradskom groblju u 13 sati, a posljednje zbogom Tadiji Matkoviću, obitelj, prijatelji i poznanici reći će na mjesnom Groblju u Gornjoj Vrbi dva sata kasnije - u 15.
Osim riječi „Počivali u miru!“, njihove obitelji zaslužuju tog dana (barem) čuti obećanje svih nadležnih da će istraga o okolnostima i uzrocima nesreće biti provedena brzo, pošteno, temeljito i neovisno te da neće ostati enigma poput brojnih sličnih. S druge strane, ne zaaslužuju laži, floskule, nagađanja, polovičnu istragu,... sve ono čega je bilo posljednja tri teška dana.
Tadija mi je dugo godina bio susjed, susjed za pozeliti....uvijek spreman na zezanciju, razgovor...Tadija dragi pocivao u miru, a obitelji iskreno saučešće! :(