SLAVONSKI BROD - Stanovi koji nemaju vlastite vodomjere nego potrošnju vode (su)vlasnici plaćaju prema broju članova kućanstva, dakle, tako da se ukupna potrošnja vode u zgradi podijeli na svaku pojedinu osobu koja u njoj živi, često dovode do problema i neželjenih sukoba. Ljetni period također je specifično vrijeme . s jedne strane, zbog povećane potrošnje uslijed velikih vrućina, ali i izrazito smanjene potrošnje kad dio stanara na duži period ode u morske krajeve.
Portal Zgradonačelnik donosi odgovore na pitanje treba li u tom slučaju - odjaviti, smanjiti broj ukućana ili ne. Članak prenosimo u nastavku.
Ovo pitanje, naravno, nema jednoznačan odgovor i najviše ovisi o dogovoru suvlasnika u zgradi. Postoji nekoliko mogućnosti.
S obzirom na to da se ionako tijekom srpnja i kolovoza smanjuje potrošnja vode u zgradi jer mnogi odlaze na more, neki suvlasnici nemaju običaj mijenjati / odjavljivati broj članova u kućanstvu. Pogotovo ako ih u stanu neće biti manje od mjesec dana. Dakle, račun za vodu će biti ionako niži.
Neki suvlasnici, pogotovo oni koji imaju djecu koju 'šalju' bakama i djedovima na more (ako imaju tu mogućnosti) mogu smanjiti broj članova u kućanstvu na onaj broj koji će realno biti u stanu. Pretpostavka je da će u tom razdoblju biti dvoje članova (roditelji). Kako prijaviti broj članova u kućanstvu možete vidjeti OVDJE.
S druge pak strane, neki suvlasnici imaju mogućnost da tijekom ljetnih mjeseci uopće ne borave u svome stanu. Stoga neki posežu za opcijom da broj članova u kućanstvu tijekom razdoblja njihova odsustva svedu na nulu. To je malo rizičnija opcija, ne zbog prijave lokalnom vodoopskrbnom poduzeću, nego zbog drugih suvlasnika. Pitanje je bi li oni bili zadovoljni s opcijom da neki suvlasnici zatraže da nitko ne bude prijavljen.
Naime, uvijek će netko od susjeda ili robine ili prijatelja doći u taj prazan stan, barem provjeriti je li sve u redu, a možda i zaliti cvijeće i pustiti vodu u WC-u. Tako da je ova opcija prilično diskutabilna. U krajnjoj liniji, stavite se u pozociju drugog suvlasnika - biste li vi bili zadovoljni s time da će ovaj prijaviti da nema nikoga u stanu tijekom ljeta bez dokaza da će ijedna kap vode u tom stanu biti potrošena? U protivnom, ako će u tome stanu biti potrošena samo litra vode, to će platiti ostali suvlasnici.
Kako prijaviti broj članova u kućanstvu možete vidjeti OVDJE.
Kako bi izbjegli gnjev ostalih suvlasnika u zgradi, neki suvlasnici kojih tijekom ljeta neće biti u stanu odluče prijaviti jednog člana u kućanstvu. Iako su svjesni da određeno vrijeme neće biti nikoga u stanu, ipak zbog 'mira u kući' prijave jednog člana upravo zbog toga što će im netko zaljevati cvijeće, pregledati stan i slično.
Kako prijaviti broj članova u kućanstvu možete vidjeti OVDJE.
NA ŠTO PAZITI
- Prijava i odjava broja ukućana ionako je prilično osjetljivo pitanje i mnogi suvlasnici, kao što se može vidjeti na društvenim mrežama ZGRADOnačelnik.hr-a, traže rješenja kako pravedno i pravilno plaćati vodu. Uvijek će biti onih koji su nezadovoljni. Zato se i preporuča ugradnja internih vodomjera u stanove, što pak ima svoje prednosti i mane i o tome više možete pročitati ovdje:
>>> Ako želite ugraditi vlastiti vodomjer na ovo svakako morate obratiti pažnju
>>> Želite ugraditi vlastiti vodomjer? Evo što točno morate napraviti.
- Ako nikoga neće biti u stanu manje od mjesec dana, razmislite isplati li se uopće mijenjati broj članova u kućanstvu
- Čak i ako nikoga ne bude mjesec dana u stanu, pitanje jer je li godišnji odmor na prijelazu mjeseca. Naime, podsjećamo još jednom svaka jedinica lokalne samouprave ima svoja pravila prijave i odjave broja ukućana, o čemu možete pročitati OVDJE.
- Bilo bi najbolje prijavu i odjavu broja ukućana tijekom ljetnih mjeseci napismeno regulirati dogovorom među suvlasnicima. Na taj način će svi znati pravila igre.
Pravila vodoopskrbe
Svako vodoopskrbno poduzeće u Hrvatskoj ima svoja pravila igre. Više manje su slična, no uvijek je dobro provjeriti u njihovim dokumentima. Jedan takav dokument su Opći i tehnički uvjeti isporuke vodnih usluga.
- Isporučena voda za svaki stan u stambenim zgradama za koje su lokacijske dozvole izdane prije 1. siječnja 2000. godine obračunava se na način da se očitana potrošnja glavnog vodomjera raspoređuje na pojedine korisnike usluge prema broju prijavljenih osoba kod svakoga korisnika usluge
- 'Broj članova' pojedinog kućanstva odnosi na 'broj osoba' koje su prijavljene u pojedinom kućanstvu svakog pojedinog korisnika vodnih usluga u zgradi
- Broj osoba kod pojedinoga korisnika usluge utvrđuje na temelju pisane izjave upravitelja zgrade ili predstavnika suvlasnika
- Javni isporučitelji ne ulaze u to je li točan dojavljeni broj članova i uvrštavaju li, piomjerice, ovlašteni predstavnici suvlasnika kućne ljubimce u pojedinim kućanstvima
- Javni isporučitelj nema zakonsku obvezu niti realnu mogućnost ulaziti u takve provjere, već je na samim korisnicima da u okviru važećih propisa nadziru rad svojih predstavnika suvlasnika i da ih, u slučaju eventualne zlouporabe njihovih ovlasti, razriješe dužnosti ili na drugi način osiguraju da se pridržavaju važećih propisa
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Samo_istina04.07.2023. u 16:27
Kod mene u zgradi velika vecina suvlasnika ima svoje kontrolne vodomjere i nema problema. Oni koji su na zajednickom vodomjeru dijele potrosnju sukladno broju clanova.
-