Legitimno je pitanje može li modernizacija Bradleyja opravdati navodno otimanje i svojatanje dijelova zajedničke infrastrukture jedne Industrijske zone te koliko će takvo ponašanje utjecati na odbijanje budućih potencijalnih investitora odnosno 'podstanara' slavonskobrodske Zone.
SLAVONSKI BROD - Industrijska zona Đuro Đaković u Slavonskom Brodu veličine je oko 910 tisuća kvadratnih metara. Ministarstvo gospodarstva u službenim podatcima navodi kako je od toga, ukupno dostupno i slobodno još gotovo 88 tisuća 'kvadrata', dok ostale prostore popunjavaju tvrtke kao što su ĐĐ Montaža, ĐĐ Energetika i infrastruktura, uprava ĐĐ Grupe, Kožul, Dar, ĐĐ Specijalna vozila, Andritz Termoenergetska postrojenja, Saint Jean Industries,... Zona, tvrde nadalje iz Ministarstva, ima sve potrebno za normalno funkcioniranje malih i velikih tvrtki i pogona - dostupnost plina, električne energije, vode, odvodnje/kanalizacije, mogućnost priključka na pročistač otpadnih voda,… Zona, dakako, ima i svoje ceste, prolaze, puteve. Svi oni donedavno su bili zajednički.
Željka Gavranović / PlusPortal
Bodljikava žica i zabrana prolaza te prisvajanje određenih zajedničkih dijelova Zone, dovele su - saznaje neslužbeno PlusPortal - do netrpeljivosti među tvrtkama u različitom vlasništvu. Posebno je, navodno, 'napeto' između Đuro Đaković Grupe čije su sastavnice postavile određene prepreke i žicu te tvrtke Andritz TEP-a čiji djelatnici više ne mogu koristiti infrastrukturu Zone koja je nekad pripadala svima.
Da su glasine, barem djelomično, istinite, pokazuje činjenica da PlusPortalu, duže od 15 dana, niti jedna od tvrtki ne želi odgovoriti na upite o ovom slučaju. Stoga smo se danas otišli osobno uvjeriti te smo dobili potvrdu kako Đuro Đaković Grupa uistinu ima primat nad infrastrukturom Zone koja bi trebala biti zajednička. Naime, mada mu nismo rekli da nam treba išta vezano konkretno za ĐĐ Grupu, portir koji se nalazi na ulazu u Zonu, upravo nas je tamo uputio vezano za dozvolu za fotografiranje. Pristali smo na neobičnu proceduru, pitajući se zašto je uopće potrebna dozvola za fotografiranje općih dijelova infrastrukture neke industrijske zone - koji su vidljivi i izvana (s Ulice 108. brigade ZNG).
Željka Gavranović / PlusPortal
Nakon što smo 20-ak minuta u predvorju strpljivo čekali odluku Uprave Đuro Đaković Grupe o tomu smijemo li ući u Zonu (ne u prostor neke njihove sastavnice, nego na 'ulice' Zone kojima svakodnevno prolaze stotine radnika svih gore navedenih tvrtki), osobe koje se nisu predstavile novinarki PlusPortala komentirale su pred istom kako to uvelike ovisi o temi koju obrađujemo - „ono između nas i TEP-a“ ili „nešto drugo“. Kada smo kao našu temu determinirali 'infrastrukturu Zone', dobili smo ugodnu 'pratnju' koja nam je sugerirala što smijemo, a što ne smijemo fotografirati. Nasreću, bodljikave žice koje je postavila Đuro Đaković Grupa, jako su dobro vidljive i s vanjske strane Industrijske zone.
Željka Gavranović / PlusPortal
Specijalna vozila, navodno, zbog posla oko modernizacije Bradleyja za Hrvatsku vojsku provode tako visoke mjere predostrožnosti. Je li to razlog postavljanja bodljikavih žica i drugih zabrana prolaska - nažalost - nisu nam željeli otkriti.
Pitanje je može li (i) to opravdati navodno otimanje i svojatanje dijelova zajedničke infrastrukture jedne Industrijske zone te koliko će takvo ponašanje utjecati na odbijanje budućih potencijalnih investitora odnosno 'podstanara' ove slavonskobrodske Zone. Naime, teško da će ijedan poduzetnik pristati biti taocem posla koji Specijalna vozila obavljaju za MORH ili pristati na to da njegov biznis ispašta zbog toga.
Željka Gavranović / PlusPortal