4737
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Novi val poskupljenja koji je na novčanike udario s pretvorbom cijena u eurske, popratio je i val nezadovoljstva njihovih vlasnika, hrvatskih građana. Svaki dan samo čekamo kada će neki potrošač, u medijima ili na drušvenim mrežama, „vrisnuti“ na povišenu cijenu kakve usluge ili proizvoda, kao domaćica koja je jučer ugledala miša u kuhinji, danas u sobi, a sutra tko zna gdje.
Na red su tako došli i frizerski saloni, koji se ovih dana osim s „osjetljivim“ potrošačima moraju nositi i s inspekcijama.
- Cijene sam samo prilagodila da izbjegnem cente kao i ranije lipe. Mi se u ovom poslu nemamo vremena baviti brojanjem takvog kusura, a i cijene u frizerskim salonima oduvijek su bile zaokružene. Žensko šišanje ranije je bilo 60 kuna, a sada je 10 eura. Muškarci, koji su ranije plaćali 50 kuna, sada trebaju za šišanje izdvojiti sedam eura - kazala je Marija Jovanović, vlasnica frizerskog salona „Aquarel“ u slavonskobrodskoj Starčevićevoj ulici.
I dok muški konverziju u ovom slučaju neće značajnije osjetiti, žene, koje u njen salon češće i navraćaju, odsad će spomenutu uslugu plaćati 15-ak kuna ili dva eura više. Nije tome, međutim, pojednostavljeno računanje jedini, čak ni primarni razlog.
- Još od 1. ožujka prošle godine privatnici dobivaju izuzetno visoke račune za struju. Nama je tarifa s 1,60 kuna „skočila“ na tri kune, što je bilo strašno. Samo za taj mjesec dobila sam račun od 2800 kuna, pa sam već onda bila prmorana podići neke cijene. Kako se približavalo uvođenje eura i nakon odluke o dvojnom isticanju cijena, rekli su nam da i eurske prilagodimo na način da izbjegnemo decimale, kao što je to dosad bio slučaj i s kunama - objasnila je kako cijela stvar izgleda iz poduzetnikova ugla.
Pritom je, kao je istaknula, ključno bilo ne izgubiti povjerenje mušterija.
- Nije bilo negodovanja, naprotiv, iskustva su mi pozitivna. Čak mi ostavljaju veći „bakšiš“. Naplatim sedam eura, gospođa mi ostavi osam; za uslugu koja košta deset eura, dobijem još dva. Možda se tu još uvijek radi o nesnalaženju s vrijednosti novih kovanica, ali mislim da to nije glavni razlog. To su naime naši stalni klijeniti, koji ovamo dolaze svakodnevno, sve ove godine. Oni imaju razumijevanja za neka naša poskupljenja. - kazala je vlasnica, šišajući jednu od tih vjernih mušterija, gospođu Miru Piplica, koja je sve rečeno odobravala.
- Usluge koje ja koristim ovdje nisu poskupjele. Mene su pogodila poskupljenja u trgovinama, npr. deterdženta i hrane. Čujem da je brokula 17 kuna. To je strašno! Ovo sa šišanjem je sve u redu.
Šišanje i slične usluge prosječna žena, složila se i gđa Piplica, ne koristi tako često da bi joj na mjesečnoj razini predstavljala neki veći trošak. No da bi zadržali svoje klijente u ekonomski nepredvidivim vremenma, obrtnici se moraju osloniti prije svega na vlastiti rad.
- Ako je mušterija zadovoljna uslugom, neće joj biti problem platiti malo više ili je nagraditi s pet ili deset kuna „bakšiša“. Smatram da nijedna usluga ili proizvod nije skup ako je kvalitetan, a to je ono što ljudi traže. Svi, dakle, trebamo raditi na obostranu korist. - zaključila je frizerka.
Na osnovu cega si digla cijene u dva dana? Struja ti nije poskupila jer je sufinancirana kao i plin....ako si 31.12. Imala sisanje 60kn u dva dana ti repromaterijal nije sigurno poskupio...vratit ces se ti brzo na 60kn samo se... Prikaži svee hvali poskupljenjem ovako javno.