SLAVONSKI BROD - Iz ovogodišnjeg Proračuna Grada Slavonskog Broda, za izgradnju pješačkih i pješačko-biciklističkih staza, bit će izdvojeno 4,3 milijuna kuna. Iz vlastitih je sredstava gradska Uprava u 2021. godini za istu stavku izdvojila gotovo 10,3 milijuna kuna.
Osim projekata koje Grad provodi samostalno, dio njih (su)financiran je iz europskih projekata ili fondova. Prošle su godine građene i pješačko-biciklističke staze te biciklističke trake koje su dio europskog projekta „Izgradnja mreže biciklističke infrastrukture na području grada Slavonskog Broda". Vrijednost ugovorenih radova iznosila je gotovo 21,7 milijuna kuna, a Grad je financijski u njima sudjelovao s 15 posto.
No, dok će gradski razvoj biciklističke infrastrukture uskoro Slavonski Brod dovesti na europsku razinu kada je u pitanju biciklizam, mnogim biciklistima nedostaje potrebno prometno znanje, ali i bonton.
Stanje nije ništa bolje niti u ostatku Hrvatske, a jedan od pokazatelja su i nesreće u kojima sudjeluju biciklisti. Statistički podatci pokazuju kako se 2021. godine u čitavoj zemlji dogodilo 379 prometnih nesreća s nastradalim osobama u vidu naleta na bicikl (14,7% više nego 2020. godine), uslijed čega je poginula 21 osoba (6 poginulih tijekom 2020. godine), dok su 373 osobe ozlijeđene (334 ozlijeđene tijekom 2020. godine). Inače, biciklisti su sudjelovali u 1328 prometnih nesreća (u 1193 tijekom 2020. godine) u kojima je ozlijeđeno 945 osoba (886 ozlijeđenih tijekom 2020. godine), dok je 28 osoba poginulo (9 poginulih tijekom 2020. godine). Zanimljiv je podatak da se 86 prometnih nesreća dogodilo na biciklističkoj stazi, s jednom poginulom osobom, dok je 61 osoba ozlijeđena.
U nastavku, stoga, donosimo kratak pregled toga što sve biciklisti (ne) smiju kojeg je sastavio pravnik Željko Kudrić.
Prema članku 113. stavku 1. ZSPC-a, vozač bicikla ima obvezu upravljati vozilom na način kojim ne umanjuje stabilnost vozila i ne ometa druge sudionike u prometu, a osobito ne smije:
- skidati istodobno obje ruke s upravljača (tzv. „vožnja bez ruku“)
- pridržavati se za drugo vozilo (primjerice za tramvaj, traktor i sl.)
- prevoziti, vući ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju vozilom ili ugrožavati druge sudionike u prometu.
U tom kontekstu naglašavano kako se inače prema članku 93. stavku 1. ZSPC-a u prometu na cesti biciklom smije vući prikolicu s dva kotača pričvršćenu tako da je osigurana stabilnost vozila, s tim da prikolica ne smije biti šira od 80 cm, a ukupna masa ne smije biti veća od 50 kg, dok na stražnjoj strani mora imati dva katadioptera propisana za priključna vozila, a u slučaju suprotnog postupanja predviđena je novčana kazna u iznosu od 300 kuna.
Nadalje, člankom 157. ZSPC-a propisano je da se na biciklu ne smije prevoziti predmete šire od 50 cm sa svake strane vozila (stavak 1.), dok se na prikolici bicikla ne smije prevoziti predmete šire od 80 cm (stavak 2.), te je za suprotno postupanje za vozača bicikla također propisana novčana kazna u iznosu od 300 kuna (stavak 3.).
Vozač bicikla i osobnog prijevoznog sredstva koji se kreće kolnikom na cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom (članak 113. stavak 2. ZSPC-a).
Nastavno ističemo da prema tumačenju MUP-a pod pojmom „drugi reflektirajućih oznaka“ treba podrazumijevati neke druge oznake, materiju ili samoljepljive trakice koje reflektiraju svjetlo, a koje bicikliste čine uočljivijima na cesti.
Osim toga, apostrofiramo da prema člankom 2. stavkom 1. točkom 85. ZSPC-a smanjena vidljivost postoji ako zbog nepovoljnih atmosferskih ili drugih prilika (magle, snijega, kiše, prašine, dima i sl.) vozač ne može jasno uočiti druge sudionike u prometu ili prometni znak na udaljenosti od najmanje 200 m na cesti izvan naselja, odnosno od najmanje 100 m u naselju, dok se pod pojmom „noću“, sukladno članku 101. stavku 2. ZSPC-a podrazumijeva vrijeme od prvog sumraka do potpunog svanuća.
Za postupanje suprotno odredbama članku 113. ZSPC-a propisana je novčana kazna u iznosu od 300 kuna.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
e24be26695da9b22b35a08f8a759be580506473a14.08.2022. u 17:03
Biciklističke staze su razbacane po gradu bez smisla. Tek da se kaže da postoje. Budakova i Kumičićeva su abortus. Bravo gradska upravo!!!! Ako želiš doći biciklom od sjevera doći do Save ne možeš jer biciklistička staza nije u kontinuitetu. Dakle,... Prikaži sve, moraš silaziti više puta sa bicikla ili ići na cestu. Ista stvar je u pravcu istok-zapad. Ne postoji biciklistička staza od Varoša do Donje Vrbe u kontinuitetu. Ili Podvinje do Korza.
-
Klima13.08.2022. u 15:20
Što je sa pješacima se pitate? zašto im se uzima staza. Odgovor je jasan. Nema love tu . Ne može se izvući ni koja kunica za sebe ( i rođake) . Ovako prodamo priču o kilometrima staza za bicikliste,a zapravo... Prikaži sve ni jedni ni drugi nemaju uvjete za normalno korištenje. Odličan primjer su zadnje promjene koje su radili u Budakovoj ulici. Komedija živa .
-
MarMar13.08.2022. u 13:47
"Kud si navro!?" - izdera se jučer predvečer jedna 'gospođa'. Ja osvijetljena bicikla zakočio i stao na zaustavnoj crti na cesti sa znakom obveznog zaustavljanja. Ona pješačkom stazom, ne mješovitom pješačko-biciklističkom, iza nepreglednog ugla zgrade i ne zaustavljajući se, u... Prikaži sve vožnji, preko pješačkog prijelaza. Doviknem joj da se ne vozi pješačkom stazom i preko zebre, a ona u čuđenju samo izusti:"Svašta!" Uspio sam joj dobaciti: "Jašta!"
Prikaži sve komentare
-