5134
Prikaza
12
Komentara
SLAVONSKI BROD - Radovi na izgradnji prve slavonskobrodske avenije i dalje traju, a trenutno je u tijeku postavljanje betonskih rubnjaka na južnoj kolničkoj traci. Kako smo doznali u Poduzeću za ceste, u tijeku je i obavljanje priprema za postavljanje sloja cementnog stabilizatora šljunka, a ti bi poslovi trebali biti privedeni kraju do 25. rujna kada bi se moglo pristupiti postavljanju nosivog i habajućeg sloja asfalta. Završetak kompletnih radova na ovoj dionici očekuje se krajem listopada.
Doduše, prvotnim planom avenija Petra Svačića trebala je već biti gotova, no 'uplele' su se vremenske (ne)prilike. - Zbog problema s vremenski nepovoljnim uvjetima za rad mi smo tražili produljenje roka za završetak poslova što nam je i odobreno. Novi rok je studeni ove godine, no vjerujem kako će sve biti završeno već u listopadu - najavio je Ivica Vuletić iz Poduzeća za ceste, koje je dobilo posao izvođenja radova na izgradnji prve brodske avenije.
A njenu izgradnju Brođani pomno i sa zanimanjem prate. I dok neki hvale baš svaki izvedeni korak, ima i onih koji kritički promatraju za sada završene poslove.
"Vidi se da će po završetku radova ovo biti lijepa avenija, koja će moći poslužiti i kao dobra šetnica. Nažalost, isto se ne može reći i za biciklističku stazu koja je ovako izvedena, zapravo polovična.", piše čitatelj SBplus portala ukazujući na to kako, po njegovom mišljenju, "pješačka i biciklistička staza kod izgradnje ne mogu biti jednako građene ni tretirane".
"Radi se u stvari o tome da su na svim prijelazima preko ceste (kod skretanja za trgovine i lance brze prehrane) izuzetno nestručno napravljeni spojevi s bisiklističkom stazom koja bi na svojim prijelaznim rubovima trebala biti u razini ceste koju se prelazi, a ne u istoj razini s pješačkom stazom. Kad ju izvođač radova već nije stavio u istu razinu, onda je barem trebalo staviti nakošene bankine, jer ovako dok prijeđete tu dionicu doživite barem desetak udaranja bicikolom o bankinu tj. opetovano silaženje i penjanje na istu, a što s pravom bisiklističkom stazom nema nikakve veze.", piše čitatelj predlažući izvođačima radova da "isprave taj feler dok su još radovi u rijeku". "Biciklistima bi to puno značilo, a uostalom bilo bi i šteta tako lijepu aveniju nagrditi ovakvim amaterskim propustom", poručio je čitatelj.
Njegove primjedbe provjerili smo s odgovornima u PZC-u i odbili odogovor kako oni, kao izvođači radova, posao odrađuju sukladno projektu. A po projektu rubnjak za biciklističku stazu, na mjestu prelaska s kolnika na stazu, iznosi četiri centimetra, s tim da ima kosinu od tri centimetra što znači da je razlika kolnik-biciklistička staza jedan centimetar - objasnili su nam u PZC-u.
- Biciklisti moraju znati kako dolaskom do kolnika moraju usporiti, a po potrebi, u određenim situacijama, čak i sići s bicikla kako bi prešli cestu i nastavili vožnju biciklističkom stazom tako da taj jedan centimetar razlike mislim da nije problem - kazao je Vuletić.
Izgradnjom kružnog toka na ovoj dionici neće biti semafora, protočnost prometa će biti veća, a time raste i potreba za povećanim oprezom svih sudionika u prometu, pa i biciklista. Obzirom da je riječ o dužoj dionici, na kojoj će neki i brže voziti svoje dvokotačne ljubimce, već sada ih pozivamo na oprez upravo kod spojeva biciklističke staze s kolnikom, kako bi ostavili i sebi i vozačima automobila dovoljno prostora za potrebnu reakciju.
Evo ti pa uči, kad si već položio kod Garića. http://www.instruktor-voznje.com.hr/kruzni_tok_rotor/ Inače, za šta služi vertikalna signalizacija? Samo za tvoju informaciju, hrvatski zakon ne definira kružni tok nego ga promatra kao običnu cestu. Zbog takvih kao ti i kažem da će bit nesreća...