5240
Prikaza
11
Komentara
SLAVONSKI BROD – "Đurin most", nekadašnja žila kucavica Slavonskog Broda, koja za pješake povezuje Svačićevu i Ulicu 108. brigade ZNG, izgrađena kako bi radnici tvornice Đuro Đaković brže stizali na posao, danas stoji kao spomenik zanemarenosti i simbol nebrige za sigurnost građana. Unatoč svim ulaganjima, most je u katastrofalnom stanju, prepun fizičkih oštećenja, prljavštine i tragova vandalizma, a njime svakodnevno prolazi stotine građana – od školaraca do radnika. Jer... i takav i dalje služi glavnoj svrsi - centar grada povezuje s Malim Parizom.
Ova kratkoročna ulaganja samo su privremeno produljila funkcionalnost mosta, ali nisu riješila njegove temeljne probleme. Grad je najavio izradu novog troškovnika i provođenje postupka javne nabave za daljnju sanaciju, no pitanje je koliko dugo će ovakva "krpanja" biti održiva. Bez sustavnog ulaganja u potpunu rekonstrukciju, most bi se mogao naći pred zatvaranjem, čime bi se stotine građana našlo u problemu.
Problem "Đurinog mosta" ne može se svesti samo na pitanje ulaganja. Hrvatske željeznice, ispod čijeg prostora most prelazi, odbile su preuzeti odgovornost za njegovo održavanje, jasno poručujući kako je to nadležnost Grada Slavonskog Broda. Grad, s druge strane, tvrdi kako se sredstva izdvajaju prema mogućnostima, ali ni ranija ulaganja nisu spriječila daljnju devastaciju.
Ovaj most, nekada zajednički projekt tadašnje Općine Slavonski Brod, Đure Đakovića i Jugoslavenskih željeznica, danas nema pravog vlasnika ni jasnu budućnost.
Unatoč svim negativnostima, "Đurin most" ostaje ključna poveznica za mnoge Brođane. Njegovim korištenjem svaki dan riskiraju sigurnost, ali druge opcije jednostavno nemaju - osim koji kilometar duže 'obilaznice'. Građani s pravom pitaju koliko će se još čekati na sustavno rješenje, dok most nastavlja simbolizirati nesposobnost zajednice da očuva javnu imovinu.
Dok se čeka odluka o njegovoj budućnosti, most svakodnevno propada, podsjećajući nas na to koliko lako zanemarujemo vlastiti grad i zajedničke resurse. Bez odgovornosti – bilo od strane Grada, građana ili nadležnih institucija – "Đurin most" mogao bi uskoro postati još jedan ruševni spomenik slavonskobrodske prošlosti.
Vandalizma se može lako šteti na kraj,Videonadzor-kamere sve će riješiti.da se nekoliko vandala dobro kazni i roditelje,nebitno ni opuske bacili po podu.Gospodo gradonačelnici,umjesto da bježi te od odgovornosti uložiti u kamere..bez mosta ovaj grad je samo kasaba!!!
Pješački nadhodnik (most) iznad željezničke pruge prema Zakonu o cestama ima status javne ceste i za njegovo održavanje zaduženo je nadležno tijelo lokalne samouprave koje upravlja lokalnim odnosno nerazvrstanim cestama. Nema tu ni Đure Đakovića, ni Hrvatskih željeznica.
Citat: "Ovaj most, nekada zajednički projekt tadašnje Općine Slavonski Brod, Đure Đakovića i Jugoslavenskih željeznica, danas nema pravog vlasnika ni jasnu budućnost." Predlažem da se i grad odrekne svog udjela...Zašto bi Brođani plaćali popravak mosta kojega koriste stanovnici dijela županije...Oni... Prikaži sve koji dolaze vlakom i autobusima u Brod, a rade u ĐĐ, u velikom dijelu nisu Brođani!
Zašto onda imamo gradske ceste? Njima se koriste stranci koji ne žive u gradu. Kakve ti gluposti pišeš moj Krešo.
Zašto imamo gradsku tržnicu? Pa tamo svoje proizvode prodaju iz okolnih općina ljudi. Brođani ionako kupuju u Kaufland,samo mali broj ih kupi nešto na tržnici. Moj Krešo