3781
Prikaza
4
Komentara
SLAVONSKI BROD - Na žestoku kritiku čitatelja portala SBplus, objavljenu u članku naslova 'Ubiru velike novce, a mi ne znamo ni komu niti za što idu', u petak, 13. kolovoza 2021. godine, u kojemu čitatelj Igor proziva Đuro Đaković Stan d.o.o. za slabu komunikaciju s klijentima te netransparentnost, vrlo brzo reagirali su iz prozvane tvrtke, kazavši kako ne žele demantirati napisano/izrečeno mišljenje Brođanina, nego nas pozivaju neka se sami uvjerimo kako to nije tako.
Prihvatili smo poziv i, uistinu, susret dogovorili za nekoliko minuta. Taj isti dan u 13 sati bili smo na adresi Budakova 1, u prostorijama Đuro Đaković Stana koji je Upravitelj više od dvjesto jedinica na području Slavonskog Broda.
Tamo su nas dočekali i s nama razgovarali direktor Antun Bogović i njegov najbliži suradnik Mijo Lucić. Prva je tema - dakako - bila ona za koju ih je i prozvao čitatelj portala SBplus, a to je, navodno, zastarjeli i nedostatan način komunikacije s klijentima.
'Odlučili smo se za neposrednu komunikaciju i osobni kontakt'
- Zbog specifičnosti posla i potrebe za dodatnim pojašnjenjima, mi smo se odlučili za neposredan kontakt s našim klijentima. Dakle, svatko tko želi i ima potrebu može osobno doći u naše prostorije i pogledati sve dokumente vezane za svoju zgradu. Čak štoviše, mi ih pozivamo neka barem jednom u periodu u kojemu su nam dali povjerenje nad upravljanjem objekta u kojemu su suvlasnici, dođu i izvrše uvid je li dobro to što mi obavljamo, ali i da se upoznaju s kim surađuju i gdje su nam kancelarije, kako to na koncu izgleda. Kako ide naša suradnja? Suvlasnici uplaćuju novac. Ne na račun Upravitelja, nego na poseban račun zgrade. Putem predstavnika stanara, svi suvlasnici mogu zatražiti uvid u stanje. On na dnevnoj bazi može dobiti Izvješće o stanju sredstava. Osim toga, vlasnik stana svaki zadnji dan u mjesecu, osobnim dolaskom ovdje to također može riješiti. Ostavi li nam svoju e-adresu, na nju također možemo slati Izvješće o stanju sredstava na računu. Jedino, zbog zaštite osobnih podataka, ne može dobiti popis osoba iz zgrade koje su uplatile ili nisu uplatile pričuvu. U tom bi slučaju morao ranije potpisati izjavu da neće javno baratati tim podatcima. Dakle, sustav komunikacije putem e-pošte itekako postoji. - za SBplus kazao je Antun Bogović, predočivši nam niz primjera takve korespondencije s Brođanima - kako s predstavnicima suvlasnika, tako i s pojedinačnim suvlasnicima osobno. Nakon slanja dokumentacije putem e-pošte, u kompliciranim slučajevima naknadno i nazovu stranku kako bi pojasnili eventualne preostale nejasnoće. „Bez razgovora u našem poslu nema ništa." - poručuju.
O internetskoj stranici na kojoj će tu komunikaciju učiniti jednostavnijom, a radove koje izvršavaju za pojedine zgrade transparentnijima - priznaju - još uvijek ne razmišljaju jer bi to zahtijevalo znatno povećanje opsega posla.
- Javno objavljivanje obavljenih poslova za pojedine zgrade, potom objavljivanje izvođača radova i njihove cijene za nas bi bio ogroman posao. Tko je onaj tko nam uopće može nametnuti takvu obvezu. Imamo uhodani način poslovanja i svatko bira želi li s nama poslovati ili ne. Javno tražiti od neke firme da na ovaj ili onaj način uredi svoje poslovanje i način komuniciranja nije korektno. - mišljenja je Bogović.
Interni sukobi u zgradama često se prebacuju na 'leđa' Upravitelja
Zbog nepoznavanja zakona, prava i obveza, brojni problemi koji se javljaju u komunikaciji među suvlasnicima neke zgrade, tvrde naši sugovornici, bivaju prebačeni na njihova leđa. Zato se nerijetko nađu i u ulozi miritelja posvađanih susjeda, ali izvan svojih ovlasti ne mogu ići.
- Kada govorimo o bilo kojem slučaju, postoji put kojim se kreće, a koji je mnogima nepoznat. Suvlasnici imaju svog predstavnika. Prvi put kojim bi svatko trebao krenuti jest nazvati svoga predstavnika. Krenimo od konkretnog primjera. U naše prostorije dolazi čovjek s ponudom koju je samostalno prikupio za ugradnju šifrarnika na vratima. Traži od mene da se to izravno radi. No, ja to ne mogu naručiti jer postoji način na koje se takve stvari rješavaju, a to je u ovom trenutku poboljšica jer takav sustav dosad nije postojao na zgradi. Prema uredbi i Zakonu o upravljanju, za takvo što je potrebno 100 posto potpisa i suglasnosti. Dakle, nemoguće je to realizirati na takav način. Stoga sam klijenta uputio na predstavnika suvlasnika. Na koji će način oni riješiti taj odnos, to je njihova stvar. Naše je da to odradimo tek onda kada se oni svi usuglase i dogovore. No, u svemu se vodimo slovom zakona, druga je priča što ljudi ne vjeruju ni kada im ukažemo na određene odredbe. - za SBplus kazao je Mijo Lucić koji je u poslu već 45 godina. Usto, naglasio je kako je ponekad otišao iz neke zgrade, misleći kako je riješio problem, da bi se za deset minuta morao ponovno vratiti izgladiti situaciju između predstavnika zgrade i suvlasnika.
Zašto je ponekad teško postići suglasnost svih te koliko je to komplicirano, dovoljno govori činjenica da su najveće jedinice kojima upravlja Đ.Đ. Stan, stambene zgrade u Naselju Slavonija II koje imaju po 90 stanova.
Ljutnju stanari znaju iskazivati i kada iz pričuve ne mogu naplatiti nešto što ulazi u njihov pojedinačni (privatni), a ne zajednički dio zgrade.
- Izađemo na lice mjesta i utvrdimo je li to zajednički ili posebni dio. Ako je zajednički, kažemo kako nema problema i ide se u popravak. Pogledamo ima li dovoljno sredstava na računu zgrade. Tada bez problema rješavamo popravak. S izvođačima radova imamo potpisane godišnje ugovore, to je s jedne strane, a također ih svaka zgrada može naći i izabrati posebno za sebe. Dakle, stanari neke zgrade mogu se dogovoriti i kazati kako će za njih popravljati 'taj i taj'. U tome nema nikakvih problema. Za svaki popravak u našoj evidenciji postoji račun. - pojašnjava Bogović.
Hitne intervencije uvijek su skupe
Visoke cijene radova također je nešto što stanari - pa i čitatelj koji nam se javio - zamjeraju svom Upravitelju.
- Stanari mogu izabrati koga god žele za izvođača radova i, prema tomu, samostalno odlučiti koja im je cijena prihvatljiva. Mi imamo ugovore s onima koji rade hitne intervencije. Za to morate imati nekoga tko će izaći i u ponoć. Možemo li pričati o tomu kako je netko skup na Badnjak kad mi radimo od 20 sati do 3 sata ujutro. To se ne može platiti niskom cijenom. Onaj tko misli da je to skupo, mi mu prepuštamo neka sam odabere nekoga tko će to odraditi jeftinije. Nitko im ne može braniti niti ih ograničavati u izboru izvođača. No, kada mene netko zove danas i moli da vrata na garaži budu popravljena u roku nekoliko sati, tko sam ja da izvođaču tih radova odredim cijenu. To, dakako, može ići i po ne-hitnom postupku, dakle, najprije s prikupljanjem ponuda, izborom najpovoljnijeg majstora, ali onda vrata garaže nisu popravljena za nekoliko sati, nego za nekoliko mjeseci. To nikomu nije u interesu. - kazao je Lucić.
U današnje vrijeme nedostatak izvođača bilo kakvih radova - hitnih ili redovitih/onih koji se ugovaraju putem ponuda - zamjetan je na svim poljima pa je bez posrednika i 'jakog igrača' poput Đ.Đ. Stana stanarima ponekad gotovo nemoguće ostvariti određene projekte.
- Nama izvođači izađu na teren samo zato što mi nemamo niti jedan račun za naručene radove na zgradi, a da on nije plaćen. Puno toga se odvija temeljem tog povjerenja. - kazao je Bogović.
Zašto se ne žele odlučiti na drugačiji način komunikacije osim osobnog?
Na kraju razgovora, inzistirali smo na tomu da nam otkriju razmišljaju li ipak o djelomičnoj modernizaciji poslovanja.
- Ni onda kada vlasnik stana uzme naše Izvješće, on neće biti u cijelosti informiran. Oni žele i trebaju to dodatno provjeriti, a ne nam bezuvjetno vjerovati. A za to je potrebna komunikacija. Primjerice, u našem Izvješću za neku zgradu stoji da na računu ima 68 tisuća kuna. Stanar to želi provjeriti. Nazovemo banku i ugovorimo te omogućimo takvu izravnu provjeru. Drugačiji sustav nama ne bi riješio ništa jer se sve svodi na obraćanje nama u onom trenutku kada osoba nešto traži, a mi mu to, kao Upravitelj - zbog nedostatka sredstava ili suglasnosti - ne možemo osigurati. Onaj tko zna tko mu je predstavnik suvlasnika, taj zna i gdje može dobiti sve informacije o zgradi, a tu se vraćamo na pitanje međusobnih odnosa unutar pojedine zgrade. Naravno da nije normalno da nekomu plaćate uslugu, a nikad niste došli vidjeti i provjeriti kako taj netko radi i u kojim uvjetima radi. No, nije na nama da ljude na to prisiljavamo, naše je da imamo otvorena vrata za sve. - kazao je direktor Đ.Đ. Stana, dodavši kako se na kućnom redu i oglasnim pločama zgrada u kojima su upravitelji nalaze njihovi kontakti te su uistinu dostupni svima (letak vidljiv u galeriji fotografija).
Rastužuje ih, kažu, što su uvijek prvi na meti kritičara, a zapravo je njihov sustav najuređeniji. Malverzacije i nepravilnosti, tvrde, možda se mogu pronaći u uredima drugih upravitelja, ali ne i u njihovom. Protiv svoje konkurencije ne žele govoriti mada je ona prema njima žestoka, a na naše upite o njima odgovaraju kako se sami možemo uvjeriti u poslovanje drugih upravitelja na području grada kojih je između pet i sedam.
- Najveća smo tvrtka u ulozi Upravitelja na području grada Slavonskog Broda. Upravitelji smo u 255 jedinica - što pojedinačnih ulaza, što zgrada. Riječ je o 250 tisuća kvadrata stambenog prostora. Najveći smo i najduže trajemo. Najotvoreniji smo u radu. To što smo veći od drugih, daje nam i veću odgovornost. Češće nas preispituju i kritiziraju, ali kada brzo riješimo neki problem, onda nitko u zgradi za to ne zna i svi misle da je rješenje 'palo s neba'. No, mi smo odlučili da nećemo podilaziti vlasnicima na takav način da bismo nauštrb ostalih suvlasnika riješili i popravljali posebni dio. Kad bismo jednom nekomu popravili dio koji mu ne pripada, ne bismo iz toga mogli izaći. Najvažniji su odnosi u zgradi, čak nije toliko bitan ni popravak nekog posebnog dijela iz zajedničke blagajne. Mi imamo predstavnike suvlasnika koji ovdje nama u kancelariji sjede po tri sata. Mi smo prihvatili tu varijantu komunikacije i poštujemo sve odluke naših klijenata. Ipak, u trenutku kada se suvlasnici dogovore oko promjene Upravitelja, mi bez ikakvih problema raskidamo ugovor. Na njima je da odluče komu će dati povjerenje u tom smislu. - zaključuju naši sugovornici i time odgovaraju na upućene im kritike.
@sb_kritika svaka Vam cast. Upravo je to glavni problem njihovog izbjegavanja digitalizacije. Svi koji do dan danas nemaju digitalizaciju zele sakriti svoje malverzacije.
Pa niste vi IT sektor da bi vam se povećao obim posla, radi se o najobičnijoj aplikaciji ili se bojite da bi se u tom slučaju ljudi 'obezobrazili' i počeli tražiti od vas da radite svoj posao kako treba. Mislim... Prikaži svelim da je glavni razlog izbjegavanja "digitalne komunikacije" sa stanarima taj što bi jednim klikom miša isplivala na površinu sva netransparentnost potrošnje uplaćenih sredstava za pričuvu i bila bi vidljiva svima. Tako ne biste mogli ljudima prodavati maglu o tome kako na računu nema dovoljno sredstava za taj i taj posao ili da ga ne možete obaviti jer dva od trideset stanara ne plačaju redovito pričuvu a što redovne platiše uopće ne zanima jer na računu ionako ima dosta sredstava. Vi naravno više volite da osoba dođe kod vas pa da joj na svoj način prodate priču kakva vama odgovara. Ne vrijedi vam pranje preko novina jer Brođani su itekako dobro upoznati s vašim načinom poslovanja.