GORNJA VRBA - Dani malina jedinstvena su turistička manifestacija u Slavonji, koju organizira obitelj Štefančić na svom ekološkom obiteljskom gospodarstvu u Gornjoj Vrbi, a proteklog je vikenda održana treći put. Proizvodnja malina posao je na koji se obitelj odlučila prije 22 godine, a kako bi ojačali turističku ponudu, odlučili su se za Dane malina, koji na njihovu gospodarstvu okupe poslovne partnere, kupce, ponekad i turističke grupe, zanatiželjnike koji i sami mogu ubrati slasne plodove malina i kušati finalne proizvode, a sve radi obogaćivanja autohtone gastrotrurističke ponude ovoga kraja. Na dva hektara malinjaka zasađeno je 14 tisuća sadnica sorti vilamet (80 posto) i miker, od kojih proizvode odavno brendirano desertno vino Frambovin.
- Devedeset posto malina ide u proizvodnju Frambovina, a to je oko pet do sedam tisuća butelja godišnje ili 1.500 litara. S novim nasadom, za koju godinu to bi se moglo udvostručiti - kaže Đuro Štefančić, dodajući kako od ostatka godišnjeg uroda (očekuje od 2,5 do tri tone) proizvode liker i rakiju od maline, džem i žele…
Ovogodišnja manifestacija Dani malina, počela je u vinskom podrumu Tvrđave Brod. Uz specijalitete sa Štefančićeva EOG-a te brodskih restorana i vina Zdjelarević, koncert je održala Lidija Bajuk, a novac od ulaznica prilog je za kupnju crkvenih orgulja u Gornjoj Vrbi.
Ozbiljan pristup poslu i brendiranju kvalitete potvrđuju i stalna ulaganja. U malinjaku su ove godine postavili bagremove stupove na koje idu zaštitne mreže od leda i od jakog sunca, a Štefančić ističe kako je za ovu iznimno zahtjevnu, nježnu biljku, potrebna i zaštita od sjevernog vjetra. Postavljena je i drenaža u slučaju obilnih kiša, a sustav navodnajvanje kap po kap u funkciji je već godinama. Nakon 15-godišnje komercijalne proizvodnje, Štefančići posljednjih sedam godina jedini u Slavoniji proizvode maline prema ekološkim standardima. Sadnice uvoze, iako se nadaju kako će brodska Poljoprivredna škola, koja se bavi in vitro proizvodnjom sadnica, uskoro i maline uključiti u svoj sadni materijal. Za sve je, kaže Štefančić, bilo potrebno hrabrosti, rasli su i nakon dva desetljeća dostigli standarde prepoznatljive za Europu - ekološki uzgoj, tradiciju, pouzdanost. Ali nije im cilj izvoziti u Europu.
- Nemamo namjeru širiti se, moto nam je biti malo obiteljsko gospodarstvo koje će imati snažan brend, a cilj nam je dovesti Europljane ovamo - ističe Đuro Štefančić.
Namjera je gospodarstva oživljavanje turističke ponude na najbolji mogući način - autohtonim proizvodima (osim od malina, tu su i nezaobilazne suhomesnate slavonske delicije i ribnjak, šarani na rašljama). A Štefančićevu gastroturističku priču uskoro nastavlja i najstariji sin koji završava turistički menadžment u Opatiji.
Malinovac - piće s kirbaja
"Ove smo godine uveli novost - sirup od maline sa soda vodom (malinovac). To je piće naših starih, koje se pilo na kirbajima. Nabavili smo liniju za proizvodnju soda vode, a svi gosti koji dođu na gospodarstvo počašćeni su sokom. Oni koji se žele više opustiti mogu dobiti i 'musolini' (kombinaciju s vinom)”, kaže Štefančić.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
SVETINJA8802.07.2011. u 18:10
Bravo Đuro ! Zivio rođo i neka malinovca i musolinija bude i na sv. Nikolu kad dodem u Vrbu na kirbaj.
-