SLAVONSKI BROD - Još jedan dokaz da se promjene, diktirane tehnološkim napretkom, zbivaju sve brže je i vijest da će uskoro, tj. krajem sljedeće godine ili kasnije, i naplatne kućice postati suvišne.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture odlučilo je, naime, riješiti problem dugih kolona i svega što to sa sobom nosi (blokada prometa, gubitak vremena, dugotrajni boravak u vozilu pri teškim vrućinama, nervoza, loša poruka turistima itd.).
S tom idejom započelo je još 2019., predstavivši, u sklopu projekta modernizacije i rekonstrukcije cesta, novi sustav naplate cestarina, kojemu žute „kućice“ i radnici u njima više neće trebati. Budući da će uklonjene biti i rampe, promet će se, predviđaju u Minstarstvu, odvijati nesmetano, bez zaustavljanja.
- Radi se o beskontaktnom načinu naplate, s pomoću ENC uređaja u vozilu ili sustava automatskog očitanja automobilskih tablica. To je sve što zasad o tehničkoj strani projekta možemo reći, a više ćemo znati nakon projektnih rješenja koje ćemo dobiti od ponuditelja - kazali su za Plusportal iz Hrvatskih autocesta.
Ova „novotarija“ koštat će, procjenjuje se, blizu 66 milijuna eura, koji će se u cijelosti osigurati iz sredstava Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021 - 2026. U HAC-u smatraju da će se time dugoročno itekako uštedjeti jer je postojeći sustav, ukratko, zastario i skup za održavanje, dok će novi, ističu, učinkovito funkcionirati najmanje sljedećih 15 godina bez potrebe za većim intervencijama.
Zanimalo nas je i hoće li neka naplatna mjesta, gdje gužve nisu toliko česte, možda „preživjeti“.
- Projekt obuhvaća apsolutno sve, cjelokupnu mreži hrvatskih autocesta - potvrdili su u HAC-u da će i naplatne na istočnom i zapadnom dijelu Slavonskog Broda postati „priča iz davnine“.
Kao što je spomenuto, potrebe za ljudskom rukom, koja će pirmiti vaš novac, vratiti kusur i podići rampu, neće biti, ali straha od najgoreg nema, poručili su nam iz HAC-a. Djelatnike na naplatnim kućicama, pa tako i spomenutim slavonskobrodskim, čekaju tri moguća scenarija.
- Jedan dio radnika ostat će u sustavu radi nekih drugih poslova, dio će „prirodnim putem“ otići u mirovinu, a ostali, kad se napravi raspored viškova, dobit će poticajne otpremnine.
Dobra vijest za korisnike autocesta jest i to što je HAC jedna od nekolicine „bijelih vrana“, koje cijene svojih usluga nisu podizale, nego naprotiv.
- Mijenjali smo ih na način da smo zaokruživali naniže. Ako je cestarina po tečaju konverzije iznosila, na primjer, 7.68 eura, mi smo je snizili na 7.60 eura.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -