SLAVONSKI BROD - Iako su djeca, preko svojih roditelja, postala omiljena meta marketinških stručnjaka jer se na njima diljem svijeta jeftinim proizvodima i prepoznatljivim brendovima zarađuju milijarde, posebice na blagdane poput današnjeg svetog Nikole koji velikodušno puni očišćene čizmice ostavljene na prozoru, u Hrvatskoj se, u razdoblju od 2012. do 2017. godine, broj poduzetnika u djelatnosti trgovine na malo igrama i igračkama u specijaliziranim prodavaonicama smanjuje.
U tom se petogodišnjem razdoblju kretao između 22 (2017.) i 28 (2014). Kroz promatrano razdoblje, prihod navedene skupine poduzetnika smanjen je sa 154,5 milijuna kuna, koliko su ostvarili 2012. godine, na 40,7 milijuna kuna, koliko je ostvareno u 2017. godini, što predstavlja ogromnu razliku i gotovo nevjerojatan pad. To je potvrda da je maloprodajna trgovina na malo igrama i igračkama u krizi, što je dijelom uzrokovala konkurencija, internetske trgovine, trgovački i diskontni lanci, piše Fina.
Broj zaposlenih se, posljedično, također smanjivao i to s 328, koliko ih je bilo 2012. godine, na 119 zaposlenih u 2017. godini, što je manje za 63,7 posto.
Konsolidirani financijski rezultat poslovanja poduzetnika u trgovini na malo igrama i igračkama u specijaliziranim prodavaonicama, bio je pozitivan uzastopno tri zadnje godine. U razdoblju od 2012. do 2014. godine iskazan je neto gubitak, a najveći je iskazan 2012. godine, u iznosu od 22,7 milijuna kuna. Navedeni gubitak rezultat je poslovanja društva one2play d.o.o. koje je u 2012. godini ostvarilo 24,7 milijuna kuna gubitka razdoblja, uz prihod u iznosu od 93,3 milijuna kuna, a već u 2013. godini prihod je smanjen na 8,9 milijuna kuna, uz gubitak razdoblja od 8,8 milijuna kuna. Slijedom navedenoga, Trgovački sud u Zagrebu je 2. travnja 2014. godine otvorio stečajni postupak, koji je u međuvremenu zaključen i društvo je brisano 19. rujna 2016. godine.
Gašenjem nekada vodećih tvrtki u ovoj branši, one2play d.o.o. i one2play maloprodaja d.o.o., lidersku poziciju preuzeo je mali poduzetnik EUROM DENIS MALOPRODAJA d.o.o., koji je u 2017. godini ostvario ukupan prihod u iznosu od 27,5 milijuna kuna, što je naviše u ovoj djelatnosti.
Prosječna mjesečna neto obračunata plaća zaposlenih kod poduzetnika u djelatnosti trgovine na malo igrama i igračkama u specijaliziranim prodavaonicama, u 2017. godini iznosila je 3.161 kunu, što je 9,3 posto više u odnosu na prethodnu godinu (2.892 kune) i 41,2 posto manje od prosječne mjesečne neto plaće zaposlenih kod poduzetnika na razini Republike Hrvatske (5.372 kuna).
Iako roditelji na djecu troše puno, očito biraju čime će ih darivati, manje troše na skupocjene igračke te ih češće naručuju 'izvana', preko interneta gdje su mnogo dostupnije i jeftinije. S druge strane, klinci sve više 'padaju' na trikove vezane uz njihove omiljene junake iz crtanih filmova pa roditelji više troše na odjeću, obuću i prehrambene proizvode koji nose znak omiljenog lika. U svakom je slučaju danas darivanje otišlo (pre)daleko od čizmica koje su nekada bile napunjene narančama i orasima kojima su se klinci itekako znali radovati.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -