NOVA GRADIŠKA/SLAVONSKI BROD - To da Slavonija, a time i Slavonski Brod i Nova Gradiška, i zapravo cijela Brodsko-poavska županija, imaju turističkog potencijala poznato je. No do sada on nije iskorišten niti u jednom smjeru u onolikoj mjeri u kolikoj je mogao biti. Od seoskog turizma, preko gastro turizma, do tranzitnog turizma malo ili gotovo ništa nije učinjeno kako bi postali i ostali turistički prepoznatljivi i zanimljivi turistima.
Sve ove godine od rata na ovamo nismo iskoristili puno toga, pa niti kravatu niti nogometnu loptu. A mogli smo, jer kravata potječe upravo iz Slavonskog Broda koji se spominje i kao Cravatten Statt, dok se u novogradiškom kraju ovaj modni dodtak proizvodi u pogonima tvrtke Potomak. Mogli smo jer iz ovog kraja potječu ili su u njemu svoje prve nogometne kroake pravili poznati hrvatski nogometaši. Od 'brončanog' Gorana Vlaovića iz legendarne 1998. preko Ivice Olića, do 'srebrnog' Marija Mandžukića ove 2018. godine. Mogli smo, ali nismo.
Hoćemo li? Predstavnici turističkih zajednica pred i postsezonskih (PPS) turističkih destinacija okupljeni u zajednicu "Moja lijepa Slavonija kraj Save” tvrde da hoćemo. Tri slavonska grada (Slavonski Brod, Nova Gradiška i Županja) i 17 općina umreženih u destinaciju, koja će se ponuditi turistima, nakon tri su godine obnovili suradnju i najavili promjene. Tiskovnu su konferenciju održali u Novoj Gradiški, piše radiong.
- Razgovaramo već o aktivnostima koje nas očekuju u budućnosti, a to su priče vezane uz kravatu i nogometaše našega kraja koje će upotpuniti turistički doživljaj ove destinacije. To su konkretne aktivnosti na kojima se trenutno radi, do sada smo temeljili sve ovo na priči, sada ćemo napraviti i nešto opipljivo, a svi programi i ture bit će sadržani u brošuri koja je u izradi - za radiong je izjavila direktorica tamošnje Turističke zajednice Dinka Matijević.
Niti Jadran, u jeku sezone, bez priče više ne privlači turiste
Sinoć je tako prezentirano je i posebno limitirano izdanje kravate Croate s motivima slavonskog Posavlja. Riječ je o izdanju kravate u plavoj boji sa žutim detaljima koji predstavljaju Savu i slavonske ravnice, a koja bi svjetlo dana trebala ugledati sredinom prosinca.
Osim putevima kravate, ova destinacija uz rijeku Savu, nudi i sportsku odnosno nogometnu rutu pošto je ovo područje, kako je na jučerašnjem sastanku istaknuo gradonačelnik Slavonskog broda Mirko Duspara, "riznica svjetski poznatih i priznatih nogometaša". Mario Mandžukić, Ivica Olić, Goran Vlaović i Milan Rapaić samo su neki od ambasadora PPS destinacije "Moja lijepa Slavonija kraj Save” čijim rutama će moći prolaziti zainteresirani turisti - rečeno je sinoć. Nogometna priča ide i dalje od Nove Gradiške, Davora i Slavonskog Broda, zastaje u Sikirevcima, odakle dolazi obitelj Ivana Rakitića te se pruža sve do Županje, također dijela ove PPS destinacije odakle potječe prva nogometna lopta u Hrvata.
Hoće li znati i umjeti u turističke svrhe iskoristiti pozitivnu nogometnu priču u vremenu kada svijet percipira Hrvatsku kao veliku nogometnu silu ovisit će o trudu i onome što budu nudili turistima. Primjerice, za trajanja svjetskog nogometnog prvenstva i velikog uspjeha hrvatskih nogometaša u brodskim suvenirnicama nije bilo niti jednog dresa s imenom Marija Mandžukića. Žele li turiste privući na ovo područje trebat će im kvalitetniji i osmišljeniji pristup od praznih polica i susreta s očevima proslavljenih nogometaša. Trebat će i suveniri koje primjerice Slavonski Brod nema, mada bi to mogli biti i kravata, i čaplja, pa čak i roda. Ili nešto sasvim treće. Ali nešto što će imati priču i što će mamiti turiste na kupnju kao podsjetnik na ovaj grad. Nešto što će biti cijenom pristupačno, a izgledom primamljivo. Što će na prvi pogled pričati priču.
Sve zanimljivosti, kravatne i nogometne rute, gastronomsku i etno ponudu i brojne druge sadržaje koji krase PPS destinaciju "Moja lijepa Slavonija kraj Save” sažet će i džepna brošura koja bi uskoro trebala biti dostupna kao putokaz svim ljepotama koje nudi slavonsko Posavlje. Brošura će ponekoga i dovesti na ovo područje, ali džaba svega ako ne bude priče koja će ih mamiti da se vrate. Niti Jadran, u jeku sezone, bez priče više ne privlači turiste. Oni danas traže nešto više od pukog kupanja. Slavonija im može ponuditi puno toga. Ostaje nadati se kako ćemo potencijal koji imamo znati iskoristiti. Te da neće ostati samo priča na papiru kakva je još uvijek ona o kampu na Poloju.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Zeitform120.10.2018. u 08:45
Hoće li znati ,pita se autor.Primjer svjetski poznate mega priče o ljubavi Klepetana i Malene baš govori sve .Treba znati.Eh da je tu priču imao netko drugi ,neki drugi grad,neki drugi ljudi,eh ,da je.Fudbaleri se rađaju svagdje ,eno svako malo... Prikaži sveo veće selo sa južne i sjeverne strane Dinare ima fudbalera u obilju.Ali Klepetana je imala samo TZ grada Broda.Kravata ie potencijal,ali hoće li znati.
- Prikaži sve komentare
-