VJEROVALI ili ne, najutjecajniji domaći stručni turistički internetski portal ima sjedište ne u metropoli, nego u Vinkovcima. I njegov vlasnik, urednik te autor tekstova, Goran Rihelj, na stranici HrTurizam.hr zagrebački je asfalt zamijenio slavonskim ravnicama, vjerujući kako je moguće pokrenuti kontinentalni turizam. Između ostalog, i zbog Gorana te njegove upornosti Dani hrvatskog turizma u 2019. godini bit će održani u Slavoniji. Ti dani Udruge hrvatskih putničkih agencija ( UHPA ) okupljaju više od 150 sudionika, turističkih agencija - UHPA članica, predstavnika Ministarstva turizma, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske turističke zajednice, strukovnih udruženja u turizmu i ostalih dionika hrvatskog turističkog sektora. S Goranom Riheljom imali smo priliku razgovarati u Čepinu na predstavljanju projekta Explore, slavonskobrodske Razvojne agencije. Zanimljivosti iz razgovora donosimo u nastavku, a cijeli intervju moguće je pogledati u video prilogu.
SBplus: Što Slavonija može ponuditi turistima?
Goran Rihelj: Slavonija ima nevjerojatan turistički potencijal za cjelogodišnji turizam. Već sad ima odlične selling-point-ove i gradove, ali samo pod uvjetom da se brendira kao turistička destinacija. Dakle, svih pet županija mora postati jedan turistički brend. Kao što je to, primjerice, Toscana.
SBplus: Zašto ste pokrenuli inicijativu da se Dani hrvatskog turizma održe u Slavoniji?
Goran Rihelj: Kako bi cijela struka i fokus medija bili na Slavoniji. Tako ona može ispričati svoju priču, a ne da mora čekati neku drugu priliku.
SBplus: Kažite nam nešto više o tim Danima.
Goran Rihelj: Prvi put u povijesti održavanja manifestacije, Dani hrvatskog turizma bit će održani na kontinentu i to baš u Slavoniji. Od drugog do petog listopada će trajati. Otvorenje je u Vukovaru, drugi dan je u Vinkovcima i treći dan je HRT prijenos i svečana večera u Osijeku.
SBplus: Što Slavonija može ponuditi, a da je udaljeno od one klasične ponude suhomesnatih proizvoda kojima se uvijek hvalimo?
Goran Rihelj: Slavonija ima, osim Dunava koji je prepoznatljiv u cijeloj Europi, mogućnosti za aktivni i cikloturizam. Ravnica je, ima puno životinja… što je danas atraktivno jer veliki broj djece nikad nije vidio domaće životinje, kokoši i krave, uživo. Pokraj gastronomije koju ste spomenuli, tu su kulturne i povijesne priče kojima je Slavonija itekako bogata. Posebice bih istaknuo Vučedolsku kulturu koja je postavila temelje europske civilizacije te stoga mora biti zaštićena kao UNESCO baština. Zamislite da to imate u srcu Slavonije. To je veliki magnet koji potom spuštaš i disperziraš na druge gradove.
SBplus: Vaša je zamisao zajedničko brendiranje Slavonije.
Goran Rihelj: Tako je. Cijela Slavonija, ako gledamo od Baranje i Osijeka, Vinkovaca, Vukovara, Požege, Broda i Đakova… samo ti gradovi mogu ponuditi sedam dana odličnog sadržaja. Kad se još uloži u infrastrukturu i dodaju različite turističke priče, zaista imamo što radi i dva tjedna u Slavoniji. Po svim pravilima struke - marketinški, ekonomski, promocijski - ujedinjenje slavonskih priča je jedini recept za turistički uspjeh. To je tako trebalo biti još prije deset godina. Zagrepčani, a poneki Slavonci također ne znaju nabrojati svih pet slavonskih županija. Što onda one znače prosječnom turistu i strancu. Percepcija je Hrvatska pa regija i onda tek spuštamo priču po gradovima.
SBplus: Koji su problemi današnjeg turizma u Hrvatskoj.
Goran Rihelj: Mi našim turizmom potičemo uvoz - što je suludo, dakle, padamo na proizvodnji odnosno povezivanju OPG-a s hotelima i restoranima. Imamo potražnju i potrošnju i samo trebamo njih povezati s proizvođačima, što se nažalost nije dogodilo. To je smisao turizma, a ne uvoziti krumpir, salatu i jaja pa onda to servirati gostima. To je protivno samoj esenciji turizma. S druge strane, u Slavoniji nije bilo turizma pa ljudi najprije moraju shvatiti kako je biti u cijeloj turističkoj priči. Mora ih voditi neka razvojna agencija, zajednica ili slično uz potporu gradova i županija. Oni ih moraju uključiti. Sustav mora potaknuti i educirati ljude jer oni ne znaju kako i koga nazvati, nisu u toj turističkoj branši. Kad se pokrene ta turistička ekonomija i generiranje zarade, onda će se svi ljudi priključiti. Naravno, to je proces, ali treba ga netko provoditi i gurati. Ako ide po nekoj inerciji, od toga neće biti ništa.
SBplus: I sami ste spomenuli kako je problem i to što Slavonci sami ne znaju što im je u susjedstvu.
Goran Rihelj: To je sindrom lokalaca koji ne prepoznaju potencijale jer s njima žive od rođenja. Zato treba pokrenuti događanja koji će ljude privući u određene dijelove Slavonije koji će ih, potom, sami 'začarati'.
SBplus: Zaključno, kakva su vaša predviđanja za budućnost turizma u Slavoniji.
Goran Rihelj: Sve je na nama samima - želimo li se tržišno razvijati ili ne. Kao u bilo kojem poslu, ako nećemo gristi i biti proaktivni, nitko drugi neće pomoći. Trebamo tražiti tržišni razvoj jer bez njega nećemo daleko dogurati. Živimo u 21. stoljeću kada više nemamo izliku ni za što. Sve je digitalno, znanje imamo, novaca također, bez obzira na sve. Držati se statusa quo, više nemamo opravdanja.
Da na turizmu u Slavoniji i receptu ujedinjenja pojedinih mjesta itekako treba poraditi, pokazuje i slučaj o kojemu je SBplus nedavno pisao. Naime, u Požegi i Slavonskom Brodu, lokacijama udaljenima međusobno pedesetak kilometara, zadnjeg vikenda u kolovozu bit će održani glazbeni festivali bliskog sadržaja te s glazbenim izvođačima sličnog žanra. Ne bi li bilo bolje da su se ti slavonski gradovi dogovorili kako bi dva vikenda uzastopce imali što ponuditi turistima, ali i domaćima na ovom području, a ne prisiliti ih da moraju birati.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Jankel_sokacki20.07.2019. u 16:47
Čim se on zove Goran,to znači da je pošten čestit iskren vridan i da će napraviti pravu stvar. Zato Gorane čestitam i samo naprijed.
-