ZAGREB - Porezna uprava je 8. prosinca 2020. donijela odluku kako će se poduzetnicima, kojima je Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine obustavljen rad, nadoknaditi svi ili dio plaćenih fiksnih troškova za mjesec prosinac 2020. godine. Kako bi ostvarili pravo na naknadu troškova za prosinac 2020. godine, poduzetnici mogu popunjen zahtjev podnijeti nadležnoj ispostavi Porezne uprave putem sustava ePorezna najkasnije do 15. veljače 2021.
Na temelju Zaključka Vlade Republike Hrvatske od 30. studenoga 2020. ravnatelj Porezne uprave donio je 30. siječnja 2021. godine Uputu o provedbi mjere nadoknade dijela ili svih fiksnih troškova u sklopu mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim Koronavirusom (COVID-19) za siječanj 2021.
Uvjeti ostvarivanja prava na nadoknadu fiksnih troškova
Poduzetnicima kojima je Odlukama Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. i 8. siječnja 2021. obustavljen rad nadoknadit će se svi ili dio fiksnih troškova za siječanj 2021. godine. Pravo na nadoknadu fiksnih troškova za siječanj 2021. ostvaruju poduzetnici kojima je pad prihoda/primitaka u siječnju 2021. godine u odnosu na siječanj 2020. godine bio najmanje 60%.
Iznimno, poduzetnici koji su započeli s radom tijekom 2020. godine ostvaruju pravo na nadoknadu fiksnih troškova za siječanj 2021. ako im je pad prihoda/primitaka u siječnju 2021. godine u odnosu na studeni 2020. godine bio najmanje 60%. Ako su poduzetnici započeli s radom u prosincu 2020. ili u 2021. godini, nemaju pravo na nadoknadu fiksnih troškova jer ne postoji razdoblje za usporedbu radi izračuna pada primitaka/prihoda.
Poduzetnicima s ostvarenim padom prihoda/primitaka od 60% do 90% nadoknadit će se iznos fiksnih troškova poslovanja razmjerno padu prihoda/primitka, a onima koji su imali pad prihoda/primitaka iznad 90% nadoknadit će se fiksni troškovi poslovanja u cijelosti.
Poduzetnicima u sustavu poreza na dodanu vrijednost priznaju se troškovi bez poreza na dodanu vrijednost.
Pravo na nadoknadu fiksnih troškova ne mogu ostvariti poduzetnici za poslovni prostor u kojem nisu obavljali djelatnost u studenom 2020. godine. Ukoliko računi nisu plaćeni prije isplate nadoknade poduzetnici su ih dužni platiti u roku od 8 dana od dana isplate nadoknade.
Pojam fiksnih troškova
Pod fiksnim troškovima podrazumijevaju se:
- mjesečni trošak najma, zakupa odnosno koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja djelatnost,
- mjesečni trošak najma softverske opreme za fiskalizaciju,
- utrošak obvezne pričuve,
- mjesečni trošak električne energije, vode uz pripadajuće naknade, plin, troškovi vezani uz korištenje toplinarske mreže i odvoz komunalnog otpada,
- trošak komunalne naknade,
- mjesečni trošak direktne spomeničke rente,
- mjesečna pristojba HRT-a, mjesečna naknada za javno korištenje glazbe, mjesečna pretplata na dnevne, tjedne i mjesečne tiskovine,
- mjesečni trošak interneta i fiksne telefonske linije,
- mjesečni trošak usluge knjigovodstvenog servisa i
- 1/12 iznosa godišnje naknade za priređivanje igara na sreću u casinima, na automatima i igre klađenja, izuzev godišnje naknade za internet klađenja i internet casina.
Djelatnosti na koje se primjenjuje Uputa
Nadoknada svih ili dijela fiksnih troškova primjenjuje se na poduzetnike iz Odluka navedenih u točki 1. stavak 1. ove Upute, kojima je:
- obustavljen rad ugostiteljskih objekata i pružanja ugostiteljskih usluga na poljoprivrednim gospodarstvima, osim za ugostiteljske objekte iz skupine „Hoteli", „Kampovi" i vrste Učenički ili Studenski dom ili Akademis iz skupine „Ostali ugostiteljski objekti za smještaj", a koji smiju usluživati samo goste koji u njima koriste uslugu smještaja odnosno učenike ili studente
- obustavljen rad casina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje
- obustavljen rad teretana, fitnes centara te sportskih i rekreacijskih centara
- obustavljeno održavanje dječjih i drugih radionica te organiziranje plesnih škola
- obustavljen rad školama stranih jezika osim obavljanja djelatnosti on-line ili na drugi način za održavanje kontakata na daljinu.
Iznimno, pravo na nadoknadu svih ili dijela fiksnih troškova primjenjuje se na poduzetnike kojima je obustavljen rad ugostiteljskih objekata i u slučaju kada u skladu s Odlukama obavljaju dozvoljeni rad pripreme i dostave hrane i pića.
Način ostvarivanja prava
Zahtjev za nadoknadu dijela ili svih fiksnih troškova u sklopu mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim Koronavirusom (COVID-19) poduzetnici podnose Ministarstvu financija, Poreznoj upravi.
Popunjen Zahtjev podnosi se nadležnoj ispostavi Porezne uprave putem sustava ePorezna, od 15. veljače 2021. do 15. ožujka 2021. godine. Iznimno, poduzetnici koji nisu korisnici sustava ePorezna dostavljaju popunjen Zahtjev korištenjem servisa Porezne uprave „Pišite nam".
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -