SLAVONSKI BROD - Slučaj Veselka Lovrića, bivšeg zaposlenika tvrtke Poduzeće za ceste iz Slavonskog Broda, koji je bio podvrgnut prijetnjama i iznudi da bi ostao raditi u tvrtki u vlasništvu obitelji nezavisne saborske zastupnice Marine Bilić Opačak, nije jedini, što su potvrdili i radnici te tvrtke. Sve to doznaje istraživački novinar, Drago Hedl, za Telegram čiji članak prenosimo u cijelosti.
Telegram je razgovarao s dvojicom koji su bili izvrgnuti sličnoj torturi i ucjenama, zbog čega su Tomo Opačak, brat spomenute saborske zastupnice, kao i njen šogor Igor Bilić, zvani Boksač, te Opačkov poznanik, bivši policajac Robert Čujić, uhićeni prije desetak dana, te im je određen jednomjesečni istražni zatvor.
A kao što je već ranije pisano, tvrtka Feliks regulacija, također u vlasništvu iste obitelji, dok je na njenom čelu bila Marina Bilić Opačak, prije nego je na SDP-ovoj listi ušla u Hrvatski sabor, darovala je predsjedničku kampanju Zorana Milanovića sa 150.000 kuna.
Da bi ih zadržali, radnicima stvaran umjetan dug
Dvojica radnika s kojima je razgovarao Telegram kažu kako su u Poduzeću za ceste pojedinim radnicima, da bi ih privukli u tvrtku, davali 10.000 eura s tim da su morali potpisati kako će svaki mjesec od plaće morati vratiti 200 eura dok je ne otplate.
Tako su se osigurali da radnici ne odlaze, jer bi u suprotnom cijeli iznos morali vratiti odjednom i to s kamatama. Neki radnici, pak, nisu ni znali da su prilikom isplate plaće potpisali kao su u tom iznosu zapravo primili pozajmicu. Tako je stvaran umjetni dug koji bi im bio predočen ako bi željeli napustiti tvrtku.
“Lovrić je sve prijavio policiji, no ostali, zbog straha od Opačka i njegove ekipe, to nisu učinili. On, Opačak, sam bi sebe znao nazivati admiralom i govoriti kako ima svoju privatnu vojsku koja postupa po njegovim naređenjima”, kaže jedan od radnika za Telegram.
Manjak kadra, probijanje rokova i neizvršavanje obaveza
Zašto je Opačak na sve načine, pa i ucjenama i lišavanjem slobode, kao u slučaju 19-godišnjeg radnika Veselka Lovrića, nastojao zadržati zaposlenike? Grabljenje poslova kojima tvrtka Poduzeće za ceste iz Slavonskog Broda nije dorasla ni kadrovski ni tehnički, dovelo je do neizvršavanja obveza i dramatičnog probijanja rokova pa je nevjerojatno kako je uopće dobivala poslove, uglavnom financirane javim novcem.
O jednom takvom poslu, održavanju državnih cesta u četiri županije (Karlovačkoj, Zagrebačkoj, Sisačko-moslavačkoj i Krapinsko-zagorskoj) i Gradu Zagrebu, vrijednom gotovo 54 milijuna eura, Telegram je nedavno pisao. Hrvatske ceste, investitor spomenutih radova, tvrtku Poduzeće za ceste sredinom travnja ove godine izabrale su kao najboljeg ponuditelja, a sada, samo tri mjeseca kasnije, zbog katastrofalnog održavanja cesta, ozbiljno razmišljaju o raskidu tog četverogodišnjeg ugovora.
”Hrvatske ceste na dnevnoj bazi prate neizvršenje ugovornih obveza izvođača [Poduzeća za ceste], te u skladu s istim pripremaju i razrađuju alternativna rješenja koja uključuju i raskid ugovora”, odgovoreno je Telegramu iz te državne tvrtke.
U Hrvatskim cestama već rade na raskidu ugovora
Neslužbeno, pak, saznajemo kako u Hrvatskim cestama već rade na raskidu ugovora zbog neizvršavanja obveza, ali to čine oprezno zbog vjerojatnih sudskih sporova i naplate garancija da će poslovi koje je preuzelo Poduzeće za ceste biti obavljeni u skladu s ugovorom.
Vjerojatni raskid ugovora za koji Telegramov izvor kaže da bi mogao uslijediti u roku od mjesec dana, stvara operativne probleme Hrvatskim cestama pa je prije nekoliko dana održan sastanak s predstavnicima udruženja tvrtki koje se bave održavanjem cesta.
Najavljena im je mogućnost raskida ugovora s Poduzećem za ceste te zatraženo da se očituju o spremnosti preuzimanja dijela nužnih poslova dok bude trajalo novo javno nadmetanje.
Problemi i u Vinkovcima, Grad im naplaćuje penale
Slično stanje je i u Vinkovcima. Poduzeće za ceste ondje se prihvatilo golemog posla: 30. listopada 2019. započeli su projekt izgradnje nadvožnjaka Duga ulica – Borinačka ulica i prilaznih prometnica u gradu Vinkovcima, financiranog europskim novcem iz Kohezijskog fonda, vrijednog 9,6 milijuna eura.
Posao je trebao biti završen za dvije godine, do studenoga 2021. No, radovi su još uvijek daleko od završetka, s malim izgledima da će biti gotovi i ove godine. Kao što je Telegram o toj temi pisao početkom lipnja prošle godine, rok završetka radova pomican je nekoliko puta. Na kraju, investitor, Grad Vinkovci, nije produžio ugovor s Poduzećem za ceste, sada im naplaćuje penale za neobavljene radove i nadaju se da će ih tvrtka obitelji Opačak ipak završiti.
Za to, međutim, nemaju nikakva jamstva, a kako će, zbog kašnjenja radova od gotovo dvije godine proći Grad Vinkovci - s obzirom da su u pitanju europski novci kojim je projekt financiran - tek će se vidjeti.
Kako je moguće da ta tvrtka prolazi na natječajima
Gradonačelnica Pleternice Marija Šarić i županica požeško-slavonska Antonija Jozić, morale su smirivati očajne stanovnike dvaju sela Frkljevaca i Kadanovac zbog raskopanih cesta koje je u projektu aglomeracije (također financiranog europskim novcem) trebalo asfaltirati Poduzeće za ceste.
Iako su radovi trebali biti završeni još u lipnju, kraj posla se ne nazire. Kada smo prije nekoliko dana prošli tim selima, nismo zatekli ni jednog jedinog radnika. Tvrtka Poduzeće za ceste nema dovoljno radnika ni potrebne mehanizacije, ali unatoč tome, vidjeli smo iz samo tri primjera, dobiva unosne poslove financirane javnim novcem i novcem iz izvora Europske unije.
Kako je to moguće? Kako je moguće da ta tvrtka prolazi na natječajima iako je bjelodano da nema potreban broj radnika, te da, primjerice, na održavanju državnih cesta, angažira kooperante iz Republike Srpske, odnosno njihove zaposlenike na poslovima ophodara cesta?
Skandalozni poduzetnik nigdje se formalno ne pojavljuje kao vlasnik
Iako je Tomo Opačak, trenutno u zatvoru u Remetincu, osoba oko koje se vrte svi poslovi koje dobivaju tvrtke u vlasništvu njegove obitelji, on se formalno ne pojavljuje ni kao vlasnik ni kao rukovodeća osoba ni u jednoj obiteljskoj tvrtki.
Dok, primjerice, njegova supruga Sandra Opačak, formalna direktorica Poduzeće za ceste, 18. listopada 2019. potpisuje ugovor s gradonačelnikom Vinkovaca, Ivanom Bosančićem, o poslu vrijednom gotovo 10 milijuna eura, čiji završetak kasni već skoro dvije godine, Tomo Opačak sjedi za istim stolom i budno nadzire potpisnike.
Taj skandalozni poduzetnik koji, kako ga sumnjiči policija, prijeti svojim radnicima, iznuđuje ih i lišava slobode i do sada je bio čest gost crnih kronika, o čemu je i Telegram više puta pisao. No, najčudnije u svemu jest kako je godinama uspijevao poslovati s državom, sve dok prije desetak dana nije došao pod skrb države, u državnoj ustanovi koja se zove Zatvor u Zagrebu, smješten u Remetincu.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
1234530.07.2023. u 10:56
Kakav admiral... U vojsku bi ga primili jedino da još konji vuku topove... Obična sirova panjina... Ali kako kažu, tko laže taj i krade, tko krade taj i ima, tko ima njega poštujemo... Tako da ovaj admiral zaslužuje naklon nas... Prikaži sve napaćenih podanika... Uz malu sitnicu, tko se ne nakloni biti će otet i slično...
-
Acija28.07.2023. u 20:33
Pa ne znam baš. Admiral mi zvuči previše kićasto. Tomo mi više vuče na Kapetana od bela ladja...
- Prikaži sve komentare
-