4128
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Ansambl Antiphonus, pod dirigentskom i umjetničkom palicom maestra Tomislava Fačinija, za kraj svoje ljetne koncertne sezone, u prekrasnoj i akustičnoj Crkvi Presvetog Trojstva, sinoć je u sklopu 30. Brodskog glazbenog ljeta održao lijepo koncipiran program.
Šest pjevača i dvoje instrumentalista, violončelist i orguljaš, izveli su oratorij Giacoma Carissimia, Historia di Jephte, a radi se o kratkim crticama iz Svetog Pisma, koje dočaravaju sklad umjetnosti i religiozne misli, što i jest velik dio vokalnog repertoara koje renesansa i barok njeguje. Carissimi je skladatelj koji je uveo u baroknu praksu oratorije na latinskom jeziku s biblijskim predlošcima, iz Starog zavjeta. Jednostavni su i vrlo slični opernom stilu te utjelovljuju bit novoga reprezentativnog žanra s ekspresivnošću bliskoj kazališnoj. Najpoznatiji među njima su Baltazar, Jefta, Jona, Posljednji sud i Salomonov sud.
Uvijek dajući sve od sebe da osvoje i oduševe svoju publiku i sinoć su Antiphonusi opet nadahnuto izveli različit program.
Osim oratorija izveli su motet, Isuse moja radosti, Johann Sebastian Bacha, a prema riječima Fačinija, radi se o remek djelu. „Složen je na način kao da je organiziran u zrcalu, isprepliće ono što je pučko, tekst korala u rimi i u kiticama naizmjence sa vrlo složenom teologijom Sv.Pavla iz Poslanice Rimljanima… Osim tog naslagivanja zanimljive su i kompozicijske tehnike koje koristi, komplicirane polifone slogove kao što su fuge, trio sonate, koristi koral koji se varira i koristi instrumentalne blokove, višezborne koji su korišteni u Veneciji u 16., 17 stoljeću. A sve to skupa ima svoj sadržajni moment u jednostavnoj Fugi u C duru gdje kaže „Ako je Krist u vama i vi ste u Njemu". To je moment zajedništva…" objašnjava maestro.
No Bachova glazba i bez suvišnih i kompliciranih objašnjenja u svojoj genijalnosti dostupna je i bliska svakome. John Eliot Gardiner, za Bachove motete, kazao je kako „ostavljaju dubok dojam na slušatelja, kao i na izvođača, otkrivajući Bachovu suštinsku suosjećajnu prirodu, plesu nalik radost slavljenja Boga i njegovu potpunu sigurnost pri razmišljanju o smrti.''
Na sinoćnjem koncertu uslijedila su i dva kontrastna madrigala Carla Gesualda da Venose, Moro, lasso Ecco, moriro dunque, kako pojašnjava Fačini, ljubavno patničke tematike, možda zbog mračnog i nesretnog skladateljeva života. Za neobičnog skladatelja Fačini kaže kako je u svoje doba zvučao vrlo neuobičajeno, osebujno i oporo, ali onda kao i danas zvuči moderno i avangardno.
Svojim prekrasnim glasovima i savršenom vokalnom tehnikom, Antiphonusi su ponovo oduševili brodsku publiku pred kojom, kako kaže maestro, obožavaju nastupati jer je „ sjajna, ima sape i ljubavi prema glazbi i to pokazuju ne samo aplauzom nego i tišinom s kojom prati program".
Brodsko glazbeno ljeto nastavlja s programom već sutra (16.srpnja) nastupom šarolikog društva mladih ljudi okupljenih u projektu „Ethno Croatia on the Road" što će se održati od 21 sat na platou ispred Kazališno koncertne dvorane.