SLAVONSKI BROD - U godini obilježavanja 200. obljetnice rođenja Franza Liszta, pijanističkog virtuoza i majstorskog skladatelja iz razdoblja romantizma, kulturna scena Slavonskog Broda već se dvama glazbenim projektima priključila ovomu svjetskom trendu. Prije otprilike dva tjedna publika je imala priliku u Crkvi Presvetog Trojstva čuti prigodnu izvedbu Lisztova Križnog puta u interpretaciji orguljaša Marija Perestegija i bas-baritona Henrika Šimunkovića, a ovoga četvrtka, 7. travnja, u dvorani Glazbene škole gostovao je pijanist Srđan Filip Čaldarović, inače docent na klavirskom odsjeku Muzičke akademije u Zagrebu. Koncert je priređen u organizaciji KKD Ivana Brlić-Mažuranić.
U okviru skupa Stručnog vijeća nastavnika klavira, u petak, 8. travnja, Srđan Filip Čaldarović održao je predavanje u Glazbenoj školi Slavonski Brod, na temu Oblikovanje klavirskog tona i načini vježbanja, te radionicu s učenicima.
Glazbenu večer u Slavonskome Brodu Čaldarović je posvetio klavirskom opusu Franza Liszta, u okrilju kojega instrumenta je Liszt pronašao svoj najizrazitiji jezik i stvorio repertoar koji je i danas rezerviran samo za one najbolje izvođače. Jer svirati Liszta ne znači samo uspjeti obuhvatiti prstima obaju ruka tehničke vratolomije, koje su neizbježna sastavnica njegovih partitura, već znati umom dokučiti sve suptilne karakterne nijanse, koje se kriju među njegovim notama. Svirajući Funérailles, iz ciklusa Harmonies poétiques et religieuses, zatim Baladu u h-molu br. 2 te velebnu i za izvođača vrlo zahtjevnu Sonatu u h-molu, Čaldarović je vrijednoj, iako malobrojnoj, brodskoj publici pokazao svu umješnost vrsnoga pijanista.
Važno je naglasiti da Čaldarović brodsku publiku nije podcijenio, što se vrlo često zna događati kada netko iz veće sredine dolazi u manju, te da svoj koncertni nastup nije shvatio kao nešto što rutinski treba odraditi. Svaki napor uložen u izvedbu spomenutih skladbi povlaštena publika te je večeri mogla osjetiti u svakom pomno osmišljenom tonu, u svakom primjerenom pokretu ruke, u suptilnim dinamičkim nijansiranjima, karakternim kontrastima virtuoznim preletima preko klavijature u kojima je svaki ton imao svoje čisto i precizno odmjereno mjesto. A najviše u tomu da je sat vremena glazbe proteklo kao u jednomu dahu, što s Lisztovim repertoarom nije nimalo lako postići.
Srđan Filip Čaldarović (1973.) diplomirao je klavir u klasi prof. Vladimira Krpana na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Usavršavao se u klasi prof. Leonarda Hokansona na Indiana University School of Music u Bloomingtonu (1996.), u klasi prof. Philipa Fowkea na Trinity College of Music u Londonu (2001.) te magistrirao u klasi prof. J. Roberta Floyda na uglednom američkom Sveučilištu u Miamiju na Floridi (2002.). Koncertnu vještinu razvijao je na međunarodnim tečajevima kod Jevgenija Timakina, Jeromea Rosea, Waltera Groppenbergera i Sequeire Coste. Njegovo prvo diskografsko izdanje sa sonatama Liszta i Rahmanjinova objavljeno je 1998. godine u izdanju Art Net Cluba. Od 2005. godine Čaldarović je docent na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.
Zanimljivo je istaknuti da je Čaldarović jedan od pokretača i organizatora festivala komorne glazbe Diapason, koji je u ožujku u Hrvatskome glazbenom zavodu u Zagrebu, a već drugu godinu zaredom, okupio vrsne hrvatske umjetnike mlađega i srednjeg naraštaja s ciljem predstavljanja zagrebačkoj publici glazbenika, koji njeguju komorni oblik muziciranja, a kao takvi možda nisu u potrebnoj mjeri prisutni u svijesti publike, niti medija koji prate kulturna zbivanja. S obzirom na pozitivne kritike, čini se da festival Diapason ima pred sobom svijetlu budućnost.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -