SLAVONSKI BROD - Plesnom predstavom Muž + žena = kuhinja u izvedbi Studija za suvremeni ples iz Zagreba u petak, 6. srpnja, na otvorenom prostoru platoa ispred Kazališno-koncertne dvorane Ivana Brlić-Mažuranić nastavljen je drugi dio 23. brodskoga glazbenog ljeta. Uvođenje plesne predstave u manifestaciju koja se primarno bavi glazbenim programima novum je u odnosu na dosadašnja izdanja Brodskoga glazbenog ljeta, ali vrlo pozitivan novum, jer se ovakav tip programa pokazao vrlo prigodan večernjem terminu pod otvorenim nebom.
Boji li se brodska publika plesa uopće ili, pak, samo suvremenog plesa, misleći a priori da je to nešto prosječnom konzumentu kulture nerazumljivo?
Projekt je ostvaren zahvaljujući dobroj suradnji KKD IBM s plesačem i koreografom Brankom Bankovićem, već stalnim suradnikom ove brodske kulturne ustanove. Iako je ovoga puta nebo prijetilo nakupljajućim oblacima i sijevajućim munjama sa svih strana, predstava je odigrana u cijelosti, na radost relativno malog broja publike. Boji li se brodska publika plesa uopće ili, pak, samo suvremenog plesa, misleći a priori da je to nešto prosječnom konzumentu kulture nerazumljivo? Ukoliko ta bojazan postoji, upravo je predstava Muž + žena = kuhinja mogla biti ta koja bi svaku predrasudu rasplinula.
U ovoj predstavi, koja je praizvedena u prosincu 2011. godine u Zagrebu, koreografkinja Mirjana Preis, jezikom suvremenog plesa, progovorila je o složenim međuljudskim odnosima dvoje ljudi, točnije sredovječnog bračnog para, koji čine (u početku) gojazna gospođa i umorni mršavi gospodin. U nizu situacija, koje su stalno na granici tragikomičnosti, Preis se poigrala s problemima koji su dio gledateljeve svakodnevice.
U predstavu gledatelja uvodi kratki filmski kroki prizora iz čuvene Casablance, dok par sjedi uronjen u dvosjed umrtvljeno prateći romantične prizore sa platna. Žena, koju tumači Dina Ekštajn, i Muž, kojega tumači Zvonimir Kvesić, dvije su potpune karakterne suprotnosti. Ona je životna, aktivna, romantično zainteresirana, a on je umoran, pasivan, televizijski zatupljen. Iz njihovih različitosti, sukoba, nemogućnosti razumijevanja i nalaženja kompromisa (što je vrlo duhovito i dosjetljivo poentirano u prizoru njihove "borbe" za nalaženjem položaja u kojemu će prospavati noć u zajedničkom krevetu) proizlazi dramatika čitave predstave.
I kada se pokušaju prisjetiti kako je to bilo nekada, u početcima njihova ljubavnog odnosa, posljedice je više nemoguće izbjeći i stvarnost nemoguće promijeniti. Ona ipak skuplja svoje stvari i odlazi. No, i taj odlazak tragikomičnog je karaktera, jer Mirjana Preis nije željela predstavom odraziti ili potencirati nikakvu dramatičnost i tragičnost, već se na groteskno duhovit način dotaknuti trenutaka s kojima se svatko u određenom obliku susreo tijekom života.
Ta grotesknost i duhovitost ostvarena je putem kombinacije plesnih i mimičkih pokreta, no ono što ih izrazito potencira jest fantastično odabrana glazba, evergreeni, u izvrsnoj izvedbi i novim aranžmanima jazz glazbenika Luke Udjbinca. Takvim izvrsnim i promišljenim odabirom glazbena izvedba daleko se izdigla iznad proste zvučne kulise i postala, uz plesni pokret, ravnopravan sukreator cjeline predstave.
Radi glazbe, radi pokreta, radi jednostavno i duhovito ispričane priče, radi kvalitetne izvedbe, vrijedilo je pogledati plesnu predstavu Muž + žena = kuhinja Studija za suvremeni ples iz Zagreba.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -