SLAVONSKI BROD - Gostovanjem Zagrebačkoga gradskog kazališta Komedija u utorak, 5. lipnja, svečano je otvoreno 23. brodsko glazbeno ljeto, koje će ovoga lipnja i srpnja obogatiti kulturnu ponudu u našemu gradu, i to u godini u kojoj Kazališno-koncertna dvorana Ivana Brlić-Mažuranić obilježava 40. obljetnicu djelovanja.
Komedijin ansambl ispričao je Brođanima priču o Aidi, nubijskoj princezi koju je zarobio egipatski vojskovođa Radames. Ona postaje sluškinja njegovoj zaručnici Amneris, ubrzo i dobra prijateljica, skrivajući da je zapravo nubijska princeza na čiju pomoć i izbavljenje iz ropstva računa njezin u Egiptu zarobljen narod. Okolnosti se zakompliciraju kada se Aida i Radames zaljube, a otkriće njihove tajne odvodi ih u grobnicu u kojoj, naredbom Amneris, zajedno moraju umrijeti. Pa iako je priča o Aidi poznatija u opernoj inačici Giuseppea Verdija, Komedijin ansambl na svoju je scenu postavio mjuzikl čiji su autori Elton John i Tim Rice, a koji je na Broadwayju postavljen 2000. godine.
Elton John i Tim Rice uzeli su Verdijevu Aidu samo kao početni predložak, skinuli s nje brojne povijesno-političke konotacije, a različite slojeve ljubavne priče stavili u prvi plan, modificirali neke likove i njihove osobine, kako bi ih prilagodili modernom kontekstu, te sastavili mjuzikl koji vrlo dobro funkcionira na sceni, a radnja niti u jednom trenutku ne biva monotona. Kao majstori popularne glazbe, utemeljili su mjuzikl na rock izričaju, koristeći po potrebi elemente countryja, gospela i raggaea te neodređene "egzotičnosti" postignute izraženom udaraljkaškom sekcijom i ritamsko-metarskim strukturama.
Odlični pjevači u glavnim ulogama nosili su čitavu predstavu, a oni su Renata Sabljak kao Aida, Đani Stipaničev kao Radames i Danijela Pintarić kao Amneris, čije su zahtjevne pjevačko-glumačke interpretacije podigle predstavu na višu razinu, ponudivši širok spektar emocionalnih stanja. Upravo je Amneris ključna uloga, koja prolazi kroz najveće transformacije svojega lika te povezuje radnju izlažući priču iz perspektive izloška u nekomu današnjem arheološkom muzeju (gdje će se Aida i Radames ponovno, u jednomu od života, pronaći). Kvalitetnu solističku postavu upotpunili su Ervin Baučić kao Zoser, Nikola Milat kao Mereb i Ljubo Zečević kao Amonastro, a jedino je uloga Faraona u izvedbi Borisa Barberića bila suviše blijeda i neodređena. Orkestar pod ravnanjem Dinka Appelta odradio je solidan posao, koristeći sve blagodati dvoranina razglasnog sustava. Jednostavna simbolička scenografija Ive Knezovića, upečatljiva rasvjeta, funkcionalni kostimi s daškom prošlosti Mirjane Zagorec (kostimi koji oblikovanjem i bojom potenciraju karakter uloga), a sve pod režijskim oblikovanjem Dore Ruždjak Podolski doprinijeli su izražajnosti dramskog zbivanja. Jedino je koreografija Igora Barberića ostala nedojmljiva, često neuigrana (bez obzira na katkada namjeran nesklad) te zapravo trn u oku gledatelju.
Međutim, predstava je u cjelini dobro dramaturški postavljena i glazbeno dotjerana, na (treba reći!) čisto i jasno pjevanom i govorenom hrvatskom jeziku (prevoditeljica Ivanka Aničić). Stoga možemo biti zadovoljni svečanim otvorenjem Brodskoga glazbenog ljeta, koje će nam tijekom iduća dva mjeseca donijeti još niz zanimljivih programa.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -