/ 18
4552
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Slavonskobrodska Osnovna škola „Milan Amruš" za odgoj i rehabilitaciju učenika s posebnim potrebama, jedina takva na području cijele Brodsko-posavske županije, s čijeg područja i dolaze učenici, otvorila je danas trodnevni Proljetni sajam. Učenici na malom štandu prodaju uskrsne dekoracije koje su izradili svojim rukama. Akcija je to koja se odvija u sklopu UNICEF-ovog projekta „Škole za Afriku". Tako i oni nešto doprinose i daju društvu.
- Sve smo izradili sami. Pomogle su malo učiteljice i asistenti. Možete kupiti nešto, dajte koliko želite. - poručivali su ustrajni prodavači prolaznicima pa je malo tko imao srca ne potrošiti barem koju kunu na njihovu bogatom štandu.
Prvi sunčani dan, nakon niza kišnih, kao da je dao blagoslov ovoj šarenoj dječjoj akciji plemenitog cilja. Stoga smo iskoristili priliku i s ravnateljicom Mirjanom Jakovčev popričali o djelovanju i ostalim aktivnostima Škole.
- Ove godine smo ostvarili brojne uspjehe. Sudjelovali smo na Lidranu, gdje su naši učenici osvojili visoka mjesta. Sudjelovali smo i na plesnom natjecanju, a ponosni smo i što su se učenici toliko potrudili i napravili lijepe predmete te ih lijepo prezentirali u učeničkoj zadruzi, tako da idu na državno prvenstvo. Posebno je značajno što se radi o Domaćima rađenima u glini, svaki je poseban i drugačiji pa će to moći biti i dio turističke ponude Slavonskog Broda. Učenici sudjeluju i u humanitarnim akcijama. Zovu nas sa svih strana, suradnja sa zajednicom je, dakle, dobra. Uključeni smo u sve što organizira Grad Slavonski Brod i zbog toga nam je drago. Puno se toga promijenilo unazad deset godina. Društvo djecu s teškoćama uistinu nastoji uključiti, što je jako pozitivno. - kazala je ravnateljica Jakovčev, naglasivši dobru suradnju sa Srednjom medicinskom školom, kao i edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetima iz naše i susjednih zemalja.
Školu trenutno pohađa stotinu i troje učenika, ponekad i manje ili više, ovisno o njihovu zdravstvenom stanju i mogućnostima. Iako je nedostatak stručnog kadra osjetan, ravnateljica je naglasila kako je iznimno ponosna na sve s kojima surađuje - nastavnike, psihologe, pedagoge i logopede - bez kojih škola ovog tipa ne bi ni mogla funkcionirati.
- U školama uvijek nedostaje stručnih suradnika, mi bez njih ne možemo djelovati. Trenutno bi nama trebao jedan kvalitetan informatičar jer, baš kao i ostale škole, moramo odgovoriti novim zahtjevima za modernizacijom škola. Naši učenici isto se koriste računalima, rade na novim tehnikama pa bi bilo dobro novim planom i programom rada otvoriti priliku i za zapošljavanje na mjestu informatičara. Imamo puno problema. Naši psiholozi nisu podrška samo učenicima, nego i roditeljima pa i zaposlenicima Škole. Logoped utječe na razvoj dječjeg govora i govorno-glasovne komunikacije, a isto tako je jako dobar stručni suradnik u radu s učiteljima kojima pokušava pomoći da što bolje odrade svoj rad s djecom. Knjižničarka je širom otvorila vrata svoje knjižnice i učenicima i roditeljima. Brine da naš fond knjiga bude dostatan i da uvijek bude nove literature u kojoj se mogu pronaći neke nove ideje za rad s djecom. Bez pedagoga koji pomaže u organizaciji nastave i organiziranju različitih aktivnosti, također ne bi išlo. Taj multidisciplinaran tim je vrlo važan za našu školu. - pojasnila je ravnateljica i dodala kako je upravo u pripremi projekt za izvannastavnu aktivnost - odlazak skupine njihovih đaka na more kako bi 'okusili' samostalnost i naučili snalaženje u novom prostoru i situacijama.
Petnaestero učenika na ljetovanje će voditi tri pratitelja. Mnogi od njih nikada nisu bili na moru, a ravnateljičina je želja da neki i 'proplivaju' te, što je najbitnije, kroz zajedničko ljetovanje s prijateljima stvore nezaboravno iskustvo.
- Naši su učenici s težim poteškoćama u razvoju. Svi oni ostali za koje je to bilo moguće, uključeni su uz pomoćnike u redovne škole. Učenici koji pohađaju našu školu tu imaju rehabilitacijske programe i u skladu sa svojim mogućnostima svladavaju aktivnosti i znanja primjerene njima. - dodala je Jakovčev.
Iako društvu daju puno, a zajednica im jednako tako vraća, oni 'veliki' manje mare za njih. Tako već desetljećima čekaju izgradnju nove, adekvatnije školske zgrade i preseljenje iz ove u kojoj 'glume' otok, omeđeni četirima prometnim ulicama, što itekako ometa nastavne procese.
Podsjetimo, Grad Slavonski Brod prijavio je projekt izgradnje nove zgrade Osnovne škole „Milan Amruš" za financiranje darovnicom Kraljevine Norveške koja bi u projektu sudjelovala s 85 posto sredstava, a ostatak je potrebno pokriti novcem iz nacionalnog proračuna, za što su se, krajem prošle godine, uspjeli amandmanom izboriti slavonskobrodski saborski zastupnici. Barem su se time hvalili da bi kasnije Ministarstvo poručilo kako je sve i dalje upitno te dalo naslutiti kako će biti još čekanja.
- Grad je osigurao zemljište za izgradnju, postoji i dozvola. Odrađena je sva procedura i sada samo čekamo financijska sredstva kako bi građenje moglo početi. - naglasila je ravnateljica koja je pozitivna i očekuje nešto na tom planu u drugoj polovici ove godine.
Stručno i nastavno osoblje Škole želi da učenici imaju primjeren vanjski okoliš, za vrt i igralište u kojima bi provodili puno zajedničkog vremena, kako bi rehabilitacija, ali i odgoj i obrazovanje djece se teškoćama u razvoju bili što uspješniji. Osim toga, imaju velike planove i za proširenje djelatnosti jer, uz novi bi objekt, naglasila je ravnateljica, bili u mogućnosti povećati ne samo broj učionica, nego i prostorija za rehabilitacijske programe pa bi Škola mogla funkcionirati kao centar podrške za redovne škole. Tada bi radili kroz cijeli dan i svojim djelovanjem dali još više Brodsko-posavskoj županiji. Hoće li im biti vraćeno jednakom mjerom - vidjet ćemo.