422
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Sretna vijest stiže za slavonskobrodske ljubitelje i, primarno, proizvođače vina. Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavila je 10. srpnja 2024. godine, Natječaje za podnošenje zahtjeva za potporu iz sektora vina unutar Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027. Rok za podnošenje zahtjeva je do 12. kolovoza 2024.
Cilj vinskog sektora, unutar Strateškog plana Republike Hrvatske, je usmjeriti svoje napore na obrazovanje i informiranje potrošačke populacije o umjerenom i odgovornom pijenju vina i rizicima povezanim sa štetnom konzumacijom alkohola te o EU sustavima zaštićenih oznaka izvornosti i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla u pogledu posebne kakvoće, ugleda ili ostalih značajki koje vino ima zbog posebnog zemljopisnog okruženja ili podrijetla.
Odaziv je jako velik te udruga već sada broji oko osamdesetak članova. Misija udruge je, kako ističu, promicanje kulture vina, osiguranje znanja i dostupnosti najboljih hrvatskih i svjetskih vinara svim članovima i žiteljima grada Slavonskog Broda i brodsko-posavske županije. Razna predavanja, manifestacije, savjetovanja i degustacije također obilježavaju aktivnosti ove udruge.
Prvi gosti bili su iz jedne od najboljih vinarija u Hrvatskoj - vinarije Galić, a njihova vina predstavio je enolog Martin Grozdanović, također jedan od najboljih u Hrvatskoj iz te struke.
Održavanje ovakvih manifestacija u Slavonskom Brodu može podići svijest o proizvodnji vina uz prenošenje obrazovanja stručnjaka u tom području o načinu standardizirane proizvodnje sukladno propisima Europske unije, naglaskom na opreznu kozumaciju proizvoda. Natječaj Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju svakako je značajan doprinos u realizaciji ovakvih ideja.
Sukladno SP ZPP-u, ciljevi intervencije informiranja su:
Povećanje utrživosti i konkurentnosti proizvoda od vinove loze u Uniji, posebno razvojem inovativnih proizvoda, procesa i tehnologija, kao i dodavanjem vrijednosti u bilo kojem dijelu lanca opskrbe, uključujući element prijenosa znanja.
Jačanje usmjerenosti na tržište i povećanje konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstava kratkoročno i dugoročno, uključujući veću usmjerenost na istraživanje, tehnologiju i digitalizaciju.
Poboljšanje položaja poljoprivrednika u vrijednosnom lancu.
Korisnici sredstava u intervenciji informiranja mogu biti:
Stručne organizacije uključene u sektor vina.
Organizacije proizvođača vina.
Udruženja organizacija proizvođača vina.
Privremena ili stalna udruženja dvaju ili više proizvođača.
Kako bi se zahtjev za potporu uzeo u obzir, podnositelj mora dokazati:
Da je vrijednost projekta u skladu s godišnjim prihodom.
Da je sposoban podmiriti svoje obveze u roku njihova dospijeća.
Ako je podnositelj stručna organizacija, organizacija proizvođača vina, udruženje organizacije proizvođača vina, privremeno ili stalno udruženje dvaju ili više proizvođača, sektorska organizacija, javnopravno tijelo koje predstavlja proizvođače vina, pri podnošenju zahtjeva za potporu podnositelj prilaže dokumentaciju koja se odnosi na podnositelja.
Razina potpore iznosi do 80% od ukupno prihvatljivih troškova, unutar čega se udio od 50% od ukupno prihvatljivih troškova odnosi na sredstva EU, a udio od 30% od ukupno prihvatljivih troškova na nacionalna plaćanja. Najviši iznos ukupno prihvatljivih troškova po projektu je 20.000 eura. Od toga, maksimalni iznos potpore iz sredstava EU iznosi 10.000 eura, a maksimalni iznos nacionalnih plaćanja iznosi 6.000 eura.
Prihvatljive aktivnosti u intervenciji informiranja su:
Informativne kampanje
Sudjelovanje na događanjima, sajmovima i izložbama od nacionalnog značaja ili od značaja za Europsku uniju
Oglašavanje u medijima na tržištu država članica Europske unije
Izrada i distribucija informativnih materijala za tržište država članica
Administrativni troškovi i troškovi osoblja korisnika
Prihvatljive aktivnosti i troškovi navedeni su u Listi prihvatljivih troškova u Prilogu III. Pravilnika. Neprihvatljivim troškovima smatraju se:
PDV kod korisnika koji su u sustavu PDV-a
Sredstva izdvojena za buduće gubitke ili dugovanja te plaćanja u gotovini ili putem robne razmjene uključujući i kompenzaciju.
Popusti za promociju vina ili drugi troškovi koji se smatraju izravnom potporom proizvođaču.
Troškovi javnog prijevoza ili troškovi korištenja taksi službe koji su pokriveni dnevnicom.
Bankovni troškovi, bankovne kamate i premije osiguranja.
Troškovi gubitka na tečaju valute.
Ostatak informacija o natječaju možete pronaći OVDJE.