1808
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD – Reklamiranja, plakatiranja, grafiti… sve to je i dio vizualnog identiteta urbanih sredina. Gradovi, pa i Slavonski Brod, pitanje reklamiranja na javnim površinama reguliraju posebnim aktima. Reklame, plakati i, osobito grafiti, nalaze se i na drugim površinama, na mostovima, nadvožnjacima, podvožnjacima, na fasadama privatnih, zajedničkih ili zgrada u vlasništvu poduzeća, ustanova, jedinica lokalne i državne uprave. Očito - urbana gerila ne haje ni za pravilnike ni za estetiku. Neodgovorni i neodgojeni 'mangupi' su jedno, ali firme i agencije, političke stranke su posve drugo. Od njih se očekuje drugačije ponašanje. Regularno. Pa ipak…
Širom grada , uz ostale grafite, već godinama, šablonizirani su sprejem ispisani natpisi HDSSB. Ima ih i na bolnici, na privatnim zgradama, na Glavnoj pošti… Tehnički na isti način izvedeni na više mjesta u gradu pojavili su se i reklamni natpisi jedne putničke agencije. S nazivom, ponudom, Internet stranicom, telefonskim brojem i smjerokazom. Posebnost ovih reklama je što su isključivo ispisane na nogostupima.
Direktor agencije koja je reklame postavila, Zoran Čarapić, na upit jesu li postavljanje reklama regulirali s Gradom, rekao nam je:
- S Gradom imamo regulirano u svezi panoa koji se nalazi ispred prostora agencije u Slavonskom Brodu, a podvožnjaci i nadvožnjaci nisu vlasništvo grada.
Ustrajemo na odgovoru na pitanje jesu li istaknute reklame u skladu s Pravilnikom o postavljanju antena, uređaja, natpisa, zaštitnih naprava na izlozima, jarbola, reklama i reklamnih panoa ...
- To je marketinška gerila. Uostalom, to nije nešto što bi bilo trajnijeg karaktera, jer vrijeme će učiniti svoje i te reklame će građani, s vremenom, đonovima svoje obuće sastrugati.
Hoće li Grad ovo pitanje rješavati osloncem na đonove građana, ili osloncem na Pravilnik, ostaje vidjeti, ako ne već u ponedjeljak, onda makar dok đonovi ne odrade svoje.