Krajem studenog prošle godine Grad Slavonski Brod objavio je novi javni natječaj za nabavu komunalnog javnog linijskog prijevoza putnika na području grada Slavonskog Broda
SLAVONSKI BROD - Grad Slavonski Brod objavio je još 2017. godine natječaj za odabir koncesionara gradskog prijevoza, međutim sve do danas isti nije izabran već je produžena suradnja Terzić busu koji i dalje prevozi Brođane u sklopu usluge koja se zove javni gradski prijevoz.
U srpnju 2023. godine objavljen je natječaj, a ne koncesija, za nabavu komunalnog javnog linijskog prijevoza putnika na području grada Slavonskog Broda za razdoblje od četiri godine. Tada je procijenjena vrijednost nabave bila 3 milijuna eura (plus PDV), a na natječaj se javila samo Zajednica ponuditelja Slavonija bus d.o.o. i Terzić bus d.o.o. Taj je natječaj Grad Slavonski Brod poništio 28. rujna 2023. jer je ponuda u iznosu od 4,36 milijuna eura (bez PDV-a) bila značajno iznad (45 posto) procijenjene vrijednosti.
Krajem studenog prošle godine Grad Slavonski Brod objavio je novi javni natječaj za nabavu komunalnog javnog linijskog prijevoza putnika na području grada Slavonskog Broda. Riječ je također bila o otvorenom postupku javne nabave s ciljem sklapanja okvirnog sporazuma s jednim gospodarskim subjektom na četiri godine. Rok za predaju ponuda bio je 27. prosinac 2023. godine. Procijenjena vrijednost nabave iznosila je 3,26 milijuna eura, bez PDV-a (ili 4,08 milijuna eura s PDV-om).
U obrazloženju prijedloga gradskog proračuna za 2024. godinu stoji kako će Grad Slavonski Brod i dalje subvencionirati javni gradski prijevoz za određene skupine svojih građana, sukladno izvršenju plana prihoda i utvrđenom imovinskom cenzusu prihoda a sukladno ugovoru o obavljanju usluge javnog prijevoza. Za ovaj oblik pomoći u Gradskom je proračunu planiran je iznos od 750.000 eura.
Na navedeni natječaj Grada za javni gradski prijevoz javila se jedino Zajednica ponuditelja Slavonija bus d.o.o. Novi Grad i Terzić bus d.o.o. Slavonski Brod. Njihova zajednička ponuda iznosila je čak 3,98 milijuna eura, bez PDV-a (ili 4,98 milijuna eura s PDV-om). Kada se ovih 4,98 milijuna eura podijeli na četiri godine dolazimo do iznosa od 1,24 milijuna eura (s PDV-om) godišnjeg troška za Grad Slavonski Brod. A to je značajno više od 750.000 eura planiranh u proračunu za 2024. godinu. Doduše konačan iznos koji bi Grad trebao plaćati ovisi o broju prodanih karata pa se za taj iznos umanjuje gradska subvencija prijevozniku.
Prema studiji opravdanosti javne nabave iz studenog 2023. godine, subvencija, odnosno nadoknada Grada Slavonskog Broda na godišnjoj razini iznosila je u 2022. godini 3,20 milijuna kuna sa svim davanjima, a isplaćivala se u mjesečnim obrocima ovisno o broju izvršenih prijevoza u mjesecu za određene kategorije korisnika. Subvencija je obuhvaćala plaćanje prijevoza umirovljenicima i raseljenim osobama u iznosu od 110,00 kn mjesečno i sufinanciranje učenika srednjih škola i studenata sa područja grada u cijeni od 70,00 kn te subvenciju brdske linije. Analiza je rađena na temelju podataka od prijevoznika za 2022. godinu te je u nju uključena i isplata nadoknade troškova isplaćena u prvom kvartalu 2023. godine za 2022. godinu.
Usporedbe radi, na natječaju iz studenog 2023. godine ponuda Zajednice ponuditelja Slavonija bus d.o.o. i Terzić busa d.o.o. je 24 posto veća od procijenjene. Naime, na novom je natječaju (studeni 2023.) procijenjena vrijednost povećana sa 3 mil. eura na 3,26 mil. eura, a ponuđeni iznos je bio niži (3,98 mil. eura) u odnosu na ponudu (4,36 mil. eura) iz natječaja obvjavljenog u srpnju 2023. godine. Svi su iznosi naznačeni bez PDV-a.
Hoće li Grad prihvatiti ponudu pristiglu na zadnjem natječaju za nabavu komunalnog javnog linijskog prijevoza putnika na području grada Slavonskog Broda ili će ponovno doći do poništenja natječaja i nastavka "trakavice"? Kako god bilo, građani Slavonskog Broda imaju pravo tražiti od gradske uprave da organizira kvalitetnu i jeftinu uslugu javnog gradskog prijevoza kako bi se ostvarila dobit navedena u Studiji obavljanja komunalne djelatnosti komunalnog linijskog prijevoza putnika na području Grada Slavonskog Broda:
smanjenje zagađenja, prometnih gužvi, trošenja energije i zemljišta potrebnog za individualni prijevoz automobilima,
vozila javnog prijevoza proizvode 3x manje CO2 emisija,
javni prijevoz je sigurniji, broj ozlijeđenih i umrlih osoba je 10-20x manji nego u osobnom prijevozu,
javni prijevoz efikasnije koristi vrijedan urbani prostor, uključujući parkiranje, treba 20x manje prostora nego osobni prijevoz,
javni prijevoz je presudan uvjet za socijalnu i ekonomsku održivost.