3006
Prikaza
4
Komentara
SLAVONSKI BROD - Vjerojatno nema onoga tko barem jedanput nije svoj poštanski sandučić zatekao zatrpan reklamnim materijalom trgovačkih kuća. Dobar dio građana nema ništa protiv toga. Propagandni materijal čak redovno prate.
"Obavezno sve dobro pregledam, usporedim cijene i onda idem u kupovinu. Nemam vremena obilaziti trgovine tako da zahvaljujući propagandnom materijalu štedim", kazao je Martin, dodajući da su mu letci, kojima mu pune poštanski sandučić, 'redovno štivo'.
No, nisu svi kao Martin i članovi njegove obitelji. Jednom dijelu Brođana itekako smeta zatrpavanje sandučića i bombardiranje reklamama koje ne žele. "Je li dopušteno sve što izrijekom nije zabranjeno ili je zabranjeno sve što izrijekom nije dopušteno? Za nas, pravne laike, jasno je kako je ovakvo ponašanje dostavljača markentiškog materijala, u najmanju ruku neprimjereno i sramotno", napisao nam je Ivica poslavši fotografije na kojima je vidljivo kako su dostavljači, unatoč jasnom natpisu, reklame ipak ostavili.
Prema odredbama članka 17. Zakona o zaštiti potrošača "zabranjeno je ostavljanje oglasnih poruka i materijala u ili na poštanskim sandučićima te na ili ispred kućnih vrata potrošača ako je takva zabrana na njima jasno napisana", pa je preporuka vlasnicima poštanskih sandučića da na njih nalijepe naljepnice na kojima će pisati jednostavno "BEZ REKLAMA".
Nažalost to stanarima slavonskobrodske zgrade u kojoj stanuje i Ivica, nije pomoglo. Jer jasno postavljenu oznaku kojom su dali do znanja kako ne žele da im se ostavlja propagandni materijal netko je 'izgrebao'. Jesu li u pitanju susjedi koji žele reklame ili dostavljači letaka, teško je reći. Kako god ovaj je primjer ponovno aktualizirao problem promidžbenih letaka u sandučićima.
Pri tome valja podsjetiti, ako su se stanari dogovorili i jasno istaknuli natpis da ne žele reklamni materijal u svom sandučiću i/ili ispred ulaza u zgradu - to mora biti 'zakon' za dostavljače. Ukoliko, unatoč natpisu, dostavljači ostave letke, za to je odgovoran trgovac čija se roba i usluge oglašavaju na oglasnim porukama i materijalima, kaže članak 17. Zakona o zaštiti potrošača. Novčana kazna za prekršitelje iznosi od deset do sto tisuća kuna, što bi svakome trebalo biti dovoljno sredstvo odvraćanja.
No, primjer iz Slavonskog Broda dokaz je da to nije uvijek tako. Ili tek nitko nije prijavio prekršitelje nadležnim institucijama.
Da, zbog velikih problema ne treba rješavati male. Treba čekati da tebi plaća naraste na 2000 eura i onda rješavati sitnice. E, vidiš, inteligentni ljudi su u stanju rješavati nekoliko problema odjednom, a kamoli glomazni državni i lokalni aparat. Gdje... Prikaži sve tebi i takvima pamet da shvatite da se veliki i mali problemi moraju i mogu rješavati istovremeno?
Dobar članak. Ulazi su zatrpani lecima, a još kada vjetar zapuše, onda je tek problem jer se ti leci pronalaze svuda oko zgrada, a to treba netko onda čistiti. No još veće zlo je zaticanje kojekakvih papira na BRISAČE parkiranih... Prikaži sve automobila. Vozač to onda mora skidati i tražiti koš za otpatke gdje će to smeće baciti. Ako slučajno ne primjeti da mu je letak zataknut za brisač, i krene u vožnju, te tijekom vožnje počne kišiti, vozač mora uključiti brisače, a onda je tek veselje. Nije li to ugrožavanje opće prometne sigurnosti? Možda bi se nadležni trebali ozbiljnije pozabaviti tom problematikom i jasno dati do znanja oglašivačkim tvrtkama da prekinu s takvom praksom.