• Slavonski Brod

Lokalne vijesti

  • Premium
  • Naslovnica
  • Lokalne vijesti
    • BRODSKO-POSAVSKA
      • Bebrina
      • Brodski Stupnik
      • Bukovlje
      • Cernik
      • Davor
      • Donji Andrijevci
      • Dragalić
      • Garčin
      • Gornji Bogićevci
      • Gornja Vrba
      • Gundinci
      • Klakar
      • Nova Gradiška
      • Nova Kapela
      • Okučani
      • Oprisavci
      • Oriovac
      • Podcrkavlje
      • Rešetari
      • Sibinj
      • Sikirevci
      • Slavonski Brod
      • Slavonski Šamac
      • Stara Gradiška
      • Staro Petrovo Selo
      • Velika Kopanica
      • Vrbje
      • Vrpolje
    • POŽEŠKO-SLAVONSKA
      • Brestovac
      • Čaglin
      • Jakšić
      • Kaptol
      • Kutjevo
      • Lipik
      • Pakrac
      • Pleternica
      • Požega
      • Velika
  • Politika

    Politika

    • Domovinski rat
    • EU fondovi
    • Komunalni poslovi
    • Ostalo
    • Političke stranke
    • Uprava/Samouprava
  • Gospodarstvo

    Gospodarstvo

    • Bankarstvo
    • Građevinarstvo
    • Industrija
    • Obrtništvo
    • Ostalo
    • Poljoprivreda
    • Promet
    • Trgovina
    • Turizam
    • Ugostiteljstvo
  • Sport

    Sport

    • Atletika
    • Auto-moto
    • Borilački sportovi
    • Euro 2016
    • Kajak Kanu
    • Konjički sport
    • Košarka
    • Kuglanje
    • Lov i ribolov
    • Nogomet
    • Odbojka
    • Ostalo
    • Plivanje
    • Rukomet
    • Šah
    • Školski sport
    • Sportska rekreacija
    • Stolni tenis
    • Tenis
    • Vaterpolo
  • Kultura

    Kultura

    • Film
    • Glazba
    • Kazalište
    • Književnost
    • Kulturno umjetničko društvo
    • Likovnost
    • Ostalo
  • Obrazovanje

    Obrazovanje

    • Informatika
    • Osnovno
    • Ostalo
    • Srednje
    • Visoko
    • Vrtići
  • Život

    Život

    • Aga
    • Autoportret uglednika
    • Drukčije
    • Gastronomija
    • Koronavirus
    • Okoliš
    • Ostalo
    • Pisani intervju - brodski zaslužnici
    • Potrošači
    • Putovanja
    • Tulumarka
    • Udruge građana
    • Vjerski život
    • Zabava
    • Zdravlje
  • Crna kronika
  • Reagiranja
  • Kalendar
Prijavi se Prijavi se
plusportal.hr plusportal.hr plusportal.hr
Slavonski Brod
premium premium
10° vrijeme
  • Naslovnica
  • Lokalne vijesti
    • BRODSKO-POSAVSKA
      • Bebrina
      • Brodski Stupnik
      • Bukovlje
      • Cernik
      • Davor
      • Donji Andrijevci
      • Dragalić
      • Garčin
      • Gornji Bogićevci
      • Gornja Vrba
      • Gundinci
      • Klakar
      • Nova Gradiška
      • Nova Kapela
      • Okučani
      • Oprisavci
      • Oriovac
      • Podcrkavlje
      • Rešetari
      • Sibinj
      • Sikirevci
      • Slavonski Brod
      • Slavonski Šamac
      • Stara Gradiška
      • Staro Petrovo Selo
      • Velika Kopanica
      • Vrbje
      • Vrpolje
    • POŽEŠKO-SLAVONSKA
      • Brestovac
      • Čaglin
      • Jakšić
      • Kaptol
      • Kutjevo
      • Lipik
      • Pakrac
      • Pleternica
      • Požega
      • Velika
  • Politika

    Politika

    • Domovinski rat
    • EU fondovi
    • Komunalni poslovi
    • Ostalo
    • Političke stranke
    • Uprava/Samouprava
  • Gospodarstvo

    Gospodarstvo

    • Bankarstvo
    • Građevinarstvo
    • Industrija
    • Obrtništvo
    • Ostalo
    • Poljoprivreda
    • Promet
    • Trgovina
    • Turizam
    • Ugostiteljstvo
  • Sport

    Sport

    • Atletika
    • Auto-moto
    • Borilački sportovi
    • Euro 2016
    • Kajak Kanu
    • Konjički sport
    • Košarka
    • Kuglanje
    • Lov i ribolov
    • Nogomet
    • Odbojka
    • Ostalo
    • Plivanje
    • Rukomet
    • Šah
    • Školski sport
    • Sportska rekreacija
    • Stolni tenis
    • Tenis
    • Vaterpolo
  • Kultura

    Kultura

    • Film
    • Glazba
    • Kazalište
    • Književnost
    • Kulturno umjetničko društvo
    • Likovnost
    • Ostalo
  • Obrazovanje

    Obrazovanje

    • Informatika
    • Osnovno
    • Ostalo
    • Srednje
    • Visoko
    • Vrtići
  • Život

    Život

    • Aga
    • Autoportret uglednika
    • Drukčije
    • Gastronomija
    • Koronavirus
    • Okoliš
    • Ostalo
    • Pisani intervju - brodski zaslužnici
    • Potrošači
    • Putovanja
    • Tulumarka
    • Udruge građana
    • Vjerski život
    • Zabava
    • Zdravlje
  • Crna kronika
  • Reagiranja
  • Kalendar
 - 
Početna Slavonski Brod Život
Početna Slavonski Brod Život
Život : Potrošači
Autor: Ivan Baričević/PLUS
28.10.2022. u 15:00
analizirali smo

Zašto nas YouTube 'muči' reklamama

I.B./Plus
/ 1
I.B./Plus
/ 1
 / 1
AP/SBplus
199 Prikaza
0 Komentara

Popularnost druge najvažnije društvene mreže na svijetu učinila ju je prvorazednim marketinškim alatom. Reklame, kojih je, posljedično, sve više, brojnim korisnicima, ionako danonoćno zatrpanima oglasima, dodatno narušavaju užitak gledanja i slušanja.

AKO ste ljubitelj 'YouTubea', jedan ste od njegovih 2,9 milijuna korisnika u Hrvatskoj. Već ovaj podatak, koji, u prijevodu, znači da ga svaki dan redovno posjećuje gotovo 75 posto građana ove zemlje, otkriva njegovu planetarnu popularnost. I zaista, prema statistikama, jedina društvena mreža koja, po broju korisnika u svijetu, premašuje ovu, nije teško pretpostaviti, jest „svedržitelj“ Facebook.

Unazad nekoliko godina, jedan „detalj“ u vezi s YouTubeom njegove gledatelje i slušatelje poprilično iritira, a radi se o reklamama. Budući da odavno živimo u „orvelovskoj“ eri prismotre i kapitalističke „indoktrinacije“ potrošnjom, gdje reklama igra veliku ulogu, pa smo na tu činjenicu već i „otupili“, mora da je u YouTubeovim reklama onda nešto naročito neugodno.

Taman kad ste pustili omiljenu pjesmu za opuštanje, prisiljeni ste, prije toga, pogledati oglas za dostavu hrane ili omekšivač s aloe verom, ili, još „bolje“, kad ste već „pali u sevdah“, usred pjesme. Gledate najnoviju epizodu popularnog serijala o građevini, ali vas je netko, iz njemu poznatih razloga, odlučio u tome više puta prekinuti kako bi vas obavijestio o jesenskoj kolekciji cipela u obližnjem šoping centru. Još je sve bilo korektno dok ste sve takve „upade“, kojih je bilo i kudikamo manje, mogli ukloniti za to predviđenom oznakom, ali marketinški stručnjaci otišli su korak dalje, pobrinuvši se da reklame vidite pod svaku cijenu, te ste sada dio njih doslovno prisiljeni pogledati. U protivnom, nećete moći uživati u pjesmi ili saznati od je li kupnja polovnog „Audi A4“.  

Negativne posljedice

Osnovnu svrhu i logiku reklama ne treba objašnjavati, pogotovo na ovoj platformi, koje su potrošaču „uočljivije“ čak 84 posto više od donedavno nedodirljivih TV reklama. No i ovdje se javlja ona „laicima“ na prvu paradoksalna pomisao da „loša reklama“ - ovdje to znači zamorna, napadna i potpuno suvišna - ima suprotan učinak od željenog. Zašto neki „genij“ misli da će gledatelj, ponukan reklamom za parfem, koja mu je iskočila usred dokumentarca o Marsu, pohitati u lokalnu drogeriju čim mu se pruži prilika?

I stvarno, negativna reakcija korisnika, koji su čak pokrenuli peticiju za zabranu YouTube reklama, prelio se u brojke, pa se pokazalo npr. da 90 posto korisnika uvodne reklame preskače, ako ta opcija postoji. „Nasumično“ oglašavanje, bez jasno definirane ciljane skupine, također se pokazalo promašajem. Dovoljno je, zapravo, samo 'proguglati' štogod o 'YouTube ads' da biste se uvjerili koliko one u očima korisnika loše kotiraju. Pa gdje je onda logika?

Marketing nije bez razloga tako unosna profesija, naročito u svjetskim kompanijama. Sve je tu proračunato i uračunato, uključujući i rečeno nezadovoljstvo korisnika. Navedene negativne brojke ipak su samo jedna strana priče. Paradoks dakle ne postoji i sve je u zakonu velikih brojeva.

Marketinška jednadžba

Prvo, svrha „iritantne“ minireklame, npr. za Glovo, nije motiviranje korisnika da tog dispečera  odmah nazove, nego da mu njegovo ime i brend „uđu u glavu“. To je u marketinškoj „hipnozi“ potrošača ključni korak, a s ovakvim YouTubeovom formatom obveznih i stalnih reklama, to je samo pitanje vremena. Ako tome pridodamo podatak o dvije milijarde logiranja mjesečno na ovu društvenu mrežu, slijedi globalna dobit u dolarima s „jako mnogo nula“, kako za YouTube tako i za oglašivače. Oglašavanje na drugoj najpopularnijoj platformi za mnoge se tvrtke pokazala presudnom za porast prodaje.

Drugačije generacije

Dok stvari tako stoje, teško da će psovke korisnika ili bilo kakve peticije ukloniti „glupe i dosadne“ reklame. Naprotiv, može ih se očekivati sve više, a korisnicima YouTubea ostaje mogućnost pretplate na 'Premium' verziju, u kojoj 'pop-up' reklama i sličnih sadržaja nema. Ona vam nije mogla promaknuti jer je, e ovo jest mali paradoks, i sama 'pop-up' reklama, koja vas 'zaskače' svaki put kad posjetite ovu stranicu. Nepopularna je, dakako, jer nije besplatna.

Treba ovdje ipak kritiku uputiti i „razmaženim“ korisnicima. Prijašnje generacije morale su trpjeti puno dulje, televizijske reklame, nerijetko i cijele setove, a jedina opcija za njihovo 'preskakanje' bilo je prebacivanje TV kanala. „Tortura“ YouTubeovih korisnika svodi se, zapravo, na najviše 20 sekundi, često i manje. Drugo, i oglašivači, kao i svi poslovni subjekti, žele zaraditi, i to moraju postići u nemilosrdnoj konkurenciji. Naposljetku, a to je bio slučaj i u televizijskoj eri, nisu sve reklame „smeće“, ima među njima lijepih i kreativnih, čije gledanje nije gubitak vremena.

Podijeli
Podijeli
Komentari 0
Najnoviji
  • Najnoviji
  • Najstariji
  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Komentirajte prvi!

    Trenutno nema komentara, napišite prvi komentar i pokrenite raspravu.

Povezani sadržaj
Čekamo sve četiri blagdanske poslastice

Ovo je pravi duh adventa. Ovako izgledaju najiskreniji pokloni.

Piše Ivana Seletković

Hoće li Brođani ignorirati ovaj poklon?

Marketing ili masovna psihoza?

Trgovine i šoping centri 'u lovu' na Brođane

'I tata bi sine'

Brođani bi i ovce i novce, al' to 'neće da može'. Zasad.

Reklame na križanju Mostarske i Osječke ulice
Iako su kazne i do deset tisuća kuna

Vlasnici obrta i trgovina reklame ostavljaju svuda

Nastavite čitati
Neka nam je rijeka čista, da nam naše more blista

Slavonskobrodski ronioci iz mora izvukli 800 kilograma otpada!

Susret u SB-u koji višestruko vrijedi

Hrabri glumac Matej osnovnoškolcima pokazao kako je to kad si Aut

Policija osigurava mjesto događaja

Urušio se krov kuće na koju smo upozoravali

Prema podatcima IQAir-a

Kako se mjerimo sa svjetskim i europskim metropolama?

Frano Piplović o umirovljeničkim naseljima:

To je isključivanje iz života društva. Ne smiju biti tjerani u logore!

Podijelila iskustvo boravka u brodskoj bolnici

'Iako nisam mogla jesti od brige-bio je to najukusniji ručak u životu'

'Led je stukao sve!'

U Donjim Andrijevcima uništeni voćnjaci, vinogradi, povrtnjaci

Velika materijalna šteta

Ovako je sinoć bilo u Trnjanima. Voda ušla ljudima u kuću.

Učitaj još članaka
  • Politika
  • Kolumne
  • Kultura
  • Obrazovanje
  • Sport
  • Život
  • Crna kronika
  • Iz drugih medija
  • Reagiranja
  • Kalendar
  • Partneri
  • Impressum
  • Uvjeti korištenja
  • Politika privatnosti
  • Politika kolačića
  • Kontakt
  • Pritužbe
  • Suradnici
  • Oglašavanje
Rubrike
  • Politike
  • Kolumne
  • Kultura
  • Obrazovanje
  • Sport
  • Život
  • Crna kronika
  • Iz drugih medija
  • Reagiranja
  • Kalendar
  • Partneri
brodsko-posavska županija
  • Bebrina
  • Brodski Stupnik
  • Bukovlje
  • Cernik
  • Davor
  • Donji Andrijevci
  • Dragalić
  • Garčin
  • Gornji Bogićevci
  • Gornja Vrba
  • Gundinci
  • Klakar
  • Nova Gradiška
  • Nova Kapela
  • Okučani
  • Oprisavci
  • Oriovac
  • Podcrkavlje
  • Rešetari
  • Sibinj
  • Sikirevci
  • Slavonski Brod
  • Slavonski Šamac
  • Stara Gradiška
  • Staro Petrovo Selo
  • Velika Kopanica
  • Vrbje
  • Vrpolje
Požeško-slavonska županija
  • Brestovac
  • Čaglin
  • Jakšić
  • Kaptol
  • Kutjevo
  • Lipik
  • Pakrac
  • Pleternica
  • Požega
  • Velika
  • Impressum
  • Uvjeti korištenja
  • Politika privatnosti
  • Politika kolačića
  • Kontakt
  • Pritužbe
  • Suradnici
  • Oglašavanje
Brodsko-posavska županija
  • Bebrina
  • Brodski Stupnik
  • Bukovlje
  • Cernik
  • Davor
  • Donji Andrijevci
  • Dragalić
  • Garčin
  • Gornji Bogićevci
  • Gornja Vrba
  • Gundinci
  • Klakar
  • Nova Gradiška
  • Nova Kapela
  • Okučani
  • Oprisavci
  • Oriovac
  • Podcrkavlje
  • Rešetari
  • Sibinj
  • Sikirevci
  • Slavonski Brod
  • Slavonski Šamac
  • Stara Gradiška
  • Staro Petrovo Selo
  • Velika Kopanica
  • Vrbje
  • Vrpolje
Požeško-slavonska županija
  • Brestovac
  • Čaglin
  • Jakšić
  • Kaptol
  • Kutjevo
  • Lipik
  • Pakrac
  • Pleternica
  • Požega
  • Velika
Pratite nas na društvenim mrežama:
Copyright © 2025 plusportal.hr, sva prava pridržana
Designed & developed by Smart Code

Brinemo o Vašoj privatnosti

Više o našim Politikama zaštite privatnosti te Politikama kolačića možete pročitati ovdje: Politika zaštite privatnosti, Politika kolačića. Mi i naši partneri pohranjujemo i pristupamo neosjetljivim informacijama s vašeg uređaja, poput kolačića ili jedinstvenog identifikatora uređaja te obrađujemo osobne podatke poput IP adrese i identifikatore kolačića radi obrade podataka u svrhu prikazivanja personaliziranih oglasa, mjerenja preferencija naših posjetitelja i sl. Svoje postavke u svakom trenutku možete promijeniti u našim Pravilima o zaštiti privatnosti na ovoj web stranici.
Neki partneri ne traže vaš pristanak za obradu vaših podataka već se pozivaju na svoj legitimni poslovni interes. Takvom načinu obrade podataka možete se usprotiviti klikom na "Saznajte više".
Mi i naši partneri obrađujemo podatke kako slijedi: Pohranjivanje i / ili pristup podacima na uređaju, Precizni geolokacijski podaci i identifikacija pregledavanjem uređaja, Prilagođeni oglasi i sadržaj, mjerenje oglasa i sadržaja, uvidi o publici, razvoj proizvoda

Obavezni kolačići

Neobavezni kolačići:

Davanjem suglasnosti za gore navedene svrhe ovoj web stranici i njezinim partnerima dopuštate i provođenje sljedeće obrade podataka: Jamčenje sigurnosti, sprječavanja prevara i ispravljanja pogrešaka, Povezivanje različitih uređaja, Primanje i korištenje automatski poslatih karakteristika uređaja radi identifikacije, Tehnički isporučuju oglase ili sadržaj, i Usklađivanje i kombiniranje izvanmrežnih izvora podataka
Prihvaćam
Saznajte više