3282
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD – Slavonskobrodska tržnica i ubuduće bit će predmet sporenja među političarima, podupirućim građanima i korisnicima koji bi, možda, htjeli ne razmišljati o uspjesima i promašajima lokalne politike i njenih nositelja, no takvi smo kakvi smo – u svemu tražimo krivicu, a 'krivca' unaprijed znamo.
Nikakve dvojbe nema da je izvođač radova, manipulirajući dizalicama i kioscima, kod njihova premještanja, zdrobio određeni broj betonskih ploča koje sada, o svom trošku, mijenja.
Popucale betonske ploče na nogostupu u dijelu Horvatove ulice koji prolazi kroz Gradsku tržnicu, i njihova zamjena novima, dio je toga 'svega' i, ovisno o osobnoj poziciji sugovornika, 'krivci' su gradonačelnik Mirko Duspara, projektant, izvođač radova, ili neprimjereno topla jesen.
Tko je kriv za popucale ploče?
A, zapravo, stvar je prilično jednostavna. Niti su ploče popucale zbog dostavnih vozila koje koriste vlasnici i najmoprimci poslovnih prostora – trgovina u tom dijelu Tržnice, niti je Grad zabranio svaki promet, odnosno dostavu robe 'pred vrata' i to baš zbog popucalih betonskih ploča.
Tako je 'oduvijek' bilo
Tržnica je specifičan, višenamjenski prostor na kojem se, uz temeljni sadržaj, trženje poljoprivrednim proizvodima i drugim robama, odvija puno više toga. Mjesto je to susretanja, razgovora, dogovora, neobaveznih šetnji, organiziranih i spontanih društvenih događanja i događaja. Horvatova ulica, u dijelu u kojem prolazi i dio je Tržnice, komunikacija je između dvije, ljudima, vozilima i robama prometne brodske ulice, Gundulićevom i Štamparevom. Tako je 'oduvijek' bilo.
I 'oduvijek' je postojalo određeno vrijeme za dostavu roba, odnosno izvoženje neprodane robe s Tržnice. U međuvremenu brklja je uvijek bila spuštena.
Što je, s idejom, projektom i izvedenim stanjem, rekonstruirane brodske tržnice danas drugačije u odnosu na 'oduvijek'?
Unatoč svim opstruiranjima i probijenim rokovima za dovršetak svih radova, lice brodske tržnice danas je europskije, uljudnije, slažem se s onima koji kažu „hladnije", „bešćutnije". No, ne postoji objekt koji sam po sebi ima dušu – nju objektima udahnjuju ljudi. Oni koji ju imaju. Brođani, i snaše, i baje iz sela koja Brodu gravitiraju, svakako imaju tu dušu i to ne treba posebno 'crtati'. Ipak, kad se o ovome radi, trebat će nešto više vremena nego što je trebalo Tvorcu koji je, u biblijskoj priči, neživome, u jednome danu, udahnuo dušu.
Projektirano opterećenje do 10 tona
Nikakve dvojbe nema da je izvođač radova, manipulirajući dizalicama i kioscima, kod njihova premještanja, zdrobio određeni broj betonskih ploča koje sada, o svom trošku, mijenja. Projektant rekonstrukcije Gradske tržnice, Željko Devčić, vlasnik INGART d.o.o, rekao nam je:
- Horvatova ulica u dijelu koji prolazi kroz Tržnicu je i cesta i šetnica, pješačka zona. Htijući naglasiti upravo ovo drugo, betonskim 'kockama' izbjegli smo klasičnu asfaltiranu cestu, a na taj način smo ulicu – šetnicu odvojili i od prostora za trženje. Projektirana nosivost je deset tona pa nema nikakve zapreke da vlasnici i korisnici prostora u Horvatovoj, odnosno na Tržnici, dostavnim vozilima manje nosivosti, u određenim terminima, svakako prije početka radnog vremena Tržnice i na kraju istoga, dovoze i odvoze svoje robe. To pitanje su, ili će, nadležni riješiti. Svakako je za te svrhe bolje koristiti južnu prometnicu koja iz Štampareve ulice (sa stražnje strane glavnog objekta na Tržnici) vodi do krajnje točke na zapadnoj strani Tržnice jer je ta cesta upravo projektirana za takvu namjenu. S te ceste ni jednom korisniku nije predaleko robe prevesti do svojih prostora – zaključio je Devčić.
Gradnji d.o.o., zbog kašnjenja, prijete penali
Iako je izvođač radova rekonstrukcije Gradske tržnice „Gradnja d.o.o." Osijek više puta naručitelja radova, Grad Slavonski Brod, obavještavala kako su radovi gotovi, Grad s razlogom nije bio zadovoljan i stanje izvedenosti nije prihvatio kao gotovo. Nedostatci koje je uočio nadzorni organ, izvođač kontinuirano otklanja i nadalje će otklanjati. U Gradskoj upravi mišljenja su da „nosiva podloga na pojedinim mjestima (na kojima pucaju 'kocke') nije dovoljno dobro pripremljena" i „kocke očigledno nisu jednake kvalitete iako za to postoje atesti" ali je, po njima, „upitna i stručnost polaganja" 'kocaka'.
Pročelnik Upravnog odjela za graditeljstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša Damir Klaić u svezi toga nam je rekao:
- Ukoliko bude potrebno potpuno skinuti kocke i u značajnijoj mjeri, to će izvođač i napraviti, naravno o svom trošku. Izvođaču će se naplati kazna (penali) za kašnjenje. U narednih par dana ipak se očekuje završetak radova.Trenutno izvođač završava spajanje 'tibo' kioska na struju kao i priključak na kanalizaciju. Nakon pisane obavijesti da su radovi u potpunosti gotovi i predaje potrebne dokumentacije za tehnički pregled i izdavanja uporabne dozvole postoji još jedan kontrolni mehanizam naručitelja – mogućnost osnivanja i dodatnog povjerenstva za još jedan pregled vidnih nedostataka. Prije preuzimanja izvođač je obvezan naručitelju dostaviti bankovno jamstvo za izvedene radove za razdoblje od deset godina.
'Pravo' nije ni uskraćeno, ni ograničeno
Ako je tomu tako, ne stoji priča kako itko korisnike ili vlasnike prostora na Tržnici dovodi u svezu s pucanjem betonskih 'kocki', kao ni to da su, zbog 'suludih odluka' Gradonačelnika ili gradskih službi dovedeni u situaciju 'nositi juneće polovice na leđima' ili 'ručno petsto metara tegliti vreće teške i pedesetak kilograma'. Pa kad se vlasnici, odnosno, korisnici poslovnih prostora pozivaju na "služnost" ceste (Horvatova ulica) koja prolazi kroz Tržnicu, trebaju imati na umu da im pravo nije uskraćeno niti ograničeno u odnosu na ranija prava. Dakako, nije primjereno pozivati se na 'pravo' i, pri tom, misliti kako su, ponekad i zbog nedovoljnog mara odgovornih uposlenika Tržnice, neodgovorno, robu do praga trgovine dovozili šleperima i nekoliko desetaka tona ukupne težine.
kad se već toliko uređivalo,tribali su ove ofucane kioske zamjeniti novim jednoobraznim,,ovako.....