SLAVONSKI BROD - O vozačkoj kulturi na prostoru Brodsko-posavske županije, s posebnim osvrtom na vrlo često nepropisno i nevjerojatno bezobrazno parkiranje vozila, napisali smo puno članaka i objavili još više fotografija. Pritom, primarni cilj bio nam je stanje u toj oblasti malo poboljšati, a ne, u nedostatku drugih tema, održavati dinamiku objavljivanja priloga na portalu.
Svjesni činjenice kako je nekultura vozača, uz kućni odgoj, uglavnom, posljedica nerada institucija i ustanova u zajednici, odlučili smo provjeriti kako su radili najodgovorniji za očuvanje reda u toj oblasti: policija i gradski prometni redari. Koliko vozača su kaznili tijekom 2017. godine u Slavonskom Brodu, zbog nepropisnog zaustavljanja odnosno parkiranja vozila.
Jedino sredstvo koje služi za odvoz nepropisno parkiranih, odnosno zaustavljenih automobila, Pauk, ima brodski Komunalac. Uz Pauk, isključivo u funkciji odvoza i čuvanja vozila, Komunalac ima i troje zaposlenih - vozača, pomoćnog radnika za dizanje vozila na kamion i referenta za naplatu prijevoza te čuvanje vozila. Bez amortizacije, registracije i tekućeg održavanja vozila te drugih materijalnih troškova, samo za bruto plaće trojice zaposlenih, Komunalac izdvaja oko 200 tisuća kuna godišnje.
Budući da su tijekom 2017. godine 'podigli' samo 343 vozila,
odnosno 1,36 dnevno, te ostvarili ukupan prihod od 171.500 kuna,
taj dio Komunalčeve 'Poslovne jedinice Zelenilo' nerentabilan je i treba ga
zatvoriti. Ili staviti u funkciju kako Bog zapovijeda.
A, da bi Pauk bio u funkciji onako kako je to predvidjelo samo vodstvo Komunalca, onomad, svojom 'Fizibiliti studijom isplativosti' i opravdanosti njegove nabave, trebali bi, dnevno, 'dizati' 10 do 15 vozila. U jednoj smjeni. Dakle, trebali bi raditi deset puta više. U jednoj smjeni.
Međutim, rad komunalčevog Pauka i njegova isplativost ne ovise o radnicima komunalca nego, primarno, o radu policije i prometnih redara. Naime, Komunalac je u funkciji transportne tvrtke i nema pravo djelovati samostalno. Bez poziva policije ili gradskih prometnih redara.
A policija, što se tiče "poduzimanja mjera i radnji" u oblasti nadzora nepropisnog zaustavljanja i/ili parkiranja vozila u Slavonskom Brodu, 2017. godine, intervenirala je 1328 puta. Pritom, ispisala je 915 uplatnica, na licu mjesta naplatila 113 kazni te je 56 puta pozvala pauka.
Dva gradska prometna redara, pak, ne mogu se pohvaliti tolikom
učinkovitošću. Naime, oni su tijekom 2017. godine napisali 554 prekršajna
naloga i po njima naplatili 169 tisuća kuna. Budući da im je bruto godišnja plaća 150 tisuća kuna, bez materijalnih
troškova i drugih davanja, Grad na njima, ustvari, gubi po dva osnova: nedovoljno sankcioniraju nepropisno ponašanje vozača i, na taj način, ustvari, čuvaju gradski prometni nered.
Kako su brodski gradski prometni redari, tijekom 251 radnog dana u 2017. godini, Pauka pozvali tek 290 puta, a policija samo u 53 slučaja, niti radnici Komunalca nisu mogli biti produktivniji.
Dakle, želi li gradska uprava imati više prometnog reda na ulicama Grada - do izgradnje neke od javnih garaža i/ili više parkirališnih mjesta, policiju mora moliti za bolju suradnju, a svojim prometnim redarima zapovjediti veću učinkovitost, ili ih otpustiti kao nedovoljno radine i efikasne. Jer, neradnicima ih nazvati nije lijepo, a i kažnjivo je. Naime, u čl.
148. st. 1. Kaznenog zakona, "iznošenje činjenične tvrdnje, pred drugima,
o nekome, a koja može škoditi njegovoj časti ili ugledu", kvalificirano je
kao "kazneno djelo sramoćenja".
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Tonda17.01.2018. u 11:42
Da bi do kraja bilo zanimljivo ...treba nam i podatak koliko su komunalni redari napisali kazni za ne propisno parkiranje ( kako rakija kaže. .ne smije pauk uvijek dizati - slažem se . Postoje odredbe) . Taj dio bi po... Prikaži sveo logici trebao biti barem 3 puta veći. Jer svi znamo kako se parkira u našem gradu . Pauk bi bio svojevrsni bonus. Ili možda prijedlog Komunalcu. Neka budu plaćeni po učinku, a za sve krivo određene /upisane kazne koje nisu potrebni propisu da sami snose sudske troškove . Valjda bi ih to natjeralo da počnu raditi svoj posao .
-
rakija17.01.2018. u 09:52
Naravno da auto iz pjesacke zone treba dizati...posebno one koji dodju platit racune u tcom ili sjedit u kaficu iz kojeg gledaju svog limenog ljubimca! Dizanje sa pjesacke staze je dozvoljeno samo ako ima manje od metra sirine od auta... Prikaži sve do zida ili neke prepreke! Ako ima vise od metra slobodnog prostora kao sto je to na Trgu pobjede, Pilarevoj itd. moze im se pisati samo kazna od 300 kuna sto plate u pola(150 kuna)..znaci najmanja kazna koju su zakonodavcii predvidjeli jer su smatrali da postoje prekrsaji koji znatno vise ugrozavaju sigurnost prometa od parkiranja! Zasto se te pjesacke zone ne zatvore totalno sa stupicima koji se mogu spustati i dizati po potrebi!?
-
Tonda17.01.2018. u 00:05
Rakija ....da li ti smatraš da je parkiranje automobila u pješačkoj zoni ili na pješačkoj stazi legitimno? I ne treba dići taj auto ...nego da pješak se ipak provuče nekako između zida i automobila. ..ili da djeca traže pješački prijelaz... Prikaži svez u PJEŠAČKOJ ZONI? ! ...čestitam. ..
- Prikaži sve komentare
-