SLAVONSKI BROD - Podvožnjak koji spaja slavonskobrodske ulice Gupčevu i Kumičićevu za obilnijih je padalina gotovo redovno zatvoren i potopljen. Nažalost, posljednjih nekoliko puta, u njemu su zapeli i vozači/automobili prije samog zatvaranja pa je on postao i poprilično opasna dionica te ga je za jačih kiša sigurnije zaobići.
No, osim tih vidljivih problema, poplave u podvožnjaku zadaju glavobolje stanovnicima ulica naselja Mali Pariz (ulice koje se vežu na Kumičićevu).
- Ljudi vide samo da je podvožnjak pod vodom, ali ne vide da svaki put kad do toga dođe, plivaju naša dvorišta i podrumi. Zanima nas zašto do toga dolazi, kako će biti riješeno te zašto se isto ne događa i podvožnjacima na Budainci te u Osječkoj. - kazali su nam i upitali nas Brođani iz Cankareve.
Odgovore smo zatražili u Gradu Slavonskom Brodu.
- Oborinske i komunalne vode s podvožnjaka iz Kumičićeve ulice odvode se u kolektor u Gupčevoj ulici pa su ta dva problema koja spominjete u svom upitu povezana. Naime, kolektor u Gupčevoj ulici bude opterećen što rezultira time da se značajno uspori dotok vode s podvožnjaka i iz Kumičićeve ulice što pak za posljedicu ima plavljenje podvožnjaka kao i vraćanje vode u podrume. Rješenje navedenog problema je realizacija projekta „Brod 2“ u sklopu kojega se treba izgraditi crpna stanica za oborinske vode koja bi oborinsku vodu s podvožnjaka te višak vode iz Kumičićeve ulice odvodila direktno u Glogovicu. Što se tiče projekta „Brod 2“, trenutno je ocijenjen kao jedan od tri najspremnija vodno-komunalna projekta u Republici Hrvatskoj. S obzirom na to da su operativni programi Republike Hrvatske za VFO 2021.-2027. prihvaćeni od strane Europske komisije, u tijeku je izrada provedbenih dokumenata na razini RH koja je prema našim informacijama pri kraju te vrlo skoro, najkasnije do kraja godine, očekujemo poziv za predaju aplikacijskog paketa. Javna nabava i početak radova ovisit će o brzini odobravanja projekta i dodjele bespovratnih sredstava, a očekuje se kako s tim procesom neće biti nepremostivih problema te da će proces nabave započeti u prvom kvartalu 2024. godine. - precizno su odgovorili iz Grada.
Uz izgradnju Osnovne škole „Milan Amruš“, projekt „Brod 2“ najviše je stopiran na državnoj razini, a nerijetko se kao razlog tomu spominje nepostojanje 'vertikale vlasti'. No, politička prepucavanja trebala bi napokon u oba slučaja biti zatomljena u korist građana jer zbog istih Brođani (naročito u brdskim dijelovima grada) još uvijek ne žive u 21. stoljeću.
Drugi dio našeg upita bio je vezan za druge gradske podvožnjake koji su dosad uvijek bez problema 'popili' velike količine vode - onaj u Zagrebačkoj te Osječkoj ulici.
- Oborinska voda iz podvožnjaka u Osječkoj ulici odvodi se direktno u Glogovicu pa iz tog razloga tamo nema problema s poplavljivanjem. Na podvožnjaku u Zagrebačkoj ulici, pak, oborinska voda odvodi se na kolektor koji završava na crpnoj stanici Mrsunja gdje postoji određena mogućnost rasterećenja. - pojasnili su iz Grada.
Izvjesno je, dakle, da ćemo još neko vrijeme podvožnjak u Malom Parizu gledati pod vodom, dok će slični prizori biti i u dvorištima Brođana.
Više o projektu BROD 2 čitajte u ranije objavljenim člancima PlusPortala.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Samo_istina13.09.2023. u 12:51
Znaci da nema projekta Btod-2 oni nisu ni imali u planu taj problem rijesiti. Inace protiv plana Brod-2 su nasi SB zastupnici u saboru digli ruke i zato nije odmah nastavljen nakon Brod-1.
-
Fritula191113.09.2023. u 09:22
Bitno da je novca bilo za zadarsku rivu i to 67,4 milijuna kuna a mi nemamo ni odvodnju!
-