Preuređenjem gradskog zemljišta u park na Trgu Josipa Godlara onemogućeno je dotadašnje nepropisno parkiranje za 20-ak vozila čime je spriječeno devastiranje tog prostora u centru grada.
SLAVONSKI BROD – Nedavno smo objavili članak u kojem smo konstatirali kako je
Slav. Brod uspješniji od Osijeka, Splita, Varaždina, Pule, Zadra i drugih u upravljanju gradskim sportskim objektima. Taj je uspjeh posljedica odluke Grada Slavonskog Broda iz 2021. godine kojom je naplata javnog parkinga povjerena Ustanovi za gospodarenje sportskim objektima (UZGSO).
Od 11 gradova koje smo uvrstili u našu analizu u navedenom članku, samo Slavonski Brod i Karlovac imaju upravljanje sportskim objektima i naplatu parkinga kroz jednu ustanovu ili tvrtku, pa je stoga vidljivo da je kod ta dva grada zabilježen najmanji udio financiranja iz gradskog proračuna. Naime, od 2014.-2021. iz proračuna Grada Slavonskog Broda prosječno je svake godine financirano oko 65 posto prihoda UZGSO. U 2022. godini vlastiti prihod UZGSO iznosio je 8,03 milijuna kuna što je povećanje od čak 350 posto u odnosu na 2021. godinu (2,29 milijuna kuna).
U spomenutom članku smo donijeli i podatak kako je na početku 2022. godine u Slavonskom Brodu bilo u naplati 1.300 javnih parkirnih mjesta, a s 31 prosincem 2022. broj parkirnih mjesta u naplati iznosio je 1.811. Dakle, iako se u godinu dana u Slavonskom Brodu broj mjesta za javni parking povećao za oko 40 % to ne znači da je u istom postotku došlo do povećanja broja novoizgrađenih parkirnih mjesta u gradu krajem prošle godine. Ukupan broj se povećao prvenstveno proširenjem zona parkiranja jer se, sukladno odluci Gradskog vijeća, počela vršiti naplata u više ulica u centru grada gdje su vozila ionako bila parkirana na kolniku (Mažuranićeva, Teslina, drugi dio Cesarčeve, Svačićeva, Trg hrvatskog proljeća, Basaričekova itd.). Također, u naplatu su stavljena neka parkirališta gdje je parkiranje prije bilo besplatno (Klasije, parking između Lidla i McDonaldsa, parking kod Autobusnog kolodvora...). Od 511 parkirnih mjesta kojih je krajem 2022. godine bilo više u naplati nego li početkom iste te godine, novoizgrađenih parkirnih mjesta u Slavonskom Brodu bilo je samo 54 (10,57 %).
Iako se broj parkirnh mjesta u naplati u Slavonskom Brodu povećao, novoizgrađenih gradskih parkirnih površina je jako malo
U
Naselju Slavonija I (u blizini više državnih institucija), na mjestu gdje su stajala dva velika spremnika Brod-plina za lož ulje, izgrađeno je novo parkiralište sa
38 parkirnih mjesta. U
Starčevićevoj ulici, na praznom gradskom zemljištu (zelena površina) gdje su građani nepropisno ostavljali svoja vozila, Grad Slavonski Brod napravio je parking sa
16 mjesta.
Novoizgrađeno parkiralište u Naselju Slavonija I. Foto: Grad SB
Nedavnom izgradnjom kružnog toka na raskrižju Vukovarske, Borovske i Pilareve ulice, centar grada dobio je 24 potpuno nova parkirna mjesta, ali ona ne ulaze u ovaj broj od 1.811 mjesta koji je UZGSO evidentirala 31.12.2022. godine.
Ranije smo više članaka objavili na temu potrebe povećavanja broja mjesta za parking u strogom centru Slavonskog Broda, posebice uz Korzo, a ovdje skrećemo pozornost na opravdanost izgradnje dodatnih parkirališnih kapaciteta u blizini gradske tržnice. Mnogi Brođani preko društvenih mreža negoduju jer smatraju da nedostaje parkirnih mjesta oko tržnice, s tim da neki od njih zanemaruju mogućnost da svoju potrebu za kupovinom na tržnici ponekad obave i pješice (jer žive nekoliko stotina metara dalje) ili koristeći bicikl. No gradsku tržnicu ne koriste samo Brođani već i stanovnici okolnih naselja, a s obzirom na to da se stotinjak metara od tržnice nalaze Opća bolnica "Dr. Josip Benčević", Sveučilište, Dom za starije i nemoćne, Centar ''Vid Mihaljek", Župa Gospe Od Brze Pomoćiikao i brojni drugi poslovni objekti, aktualna ponuda parkirališnih površina u tom dijelu grada je nedostatna.
Grad Slavonski Brod je prije nekoliko godina uredio parkiralište u Strossmayerovoj ulici i na njega danas može stati otprilike isti broj vozila (100) kao što je bio slučaj prije uređenja (za vrijeme koncesije Brod parkinga), unatoč tome što je površina za parkiranje manja nego ranije. Pedesetak metara dalje od parkirališta u Strossmayerovoj ulici, preuređenjem gradskog zemljišta u park na Trgu Josipa Godlara onemogućeno je dotadašnje nepropisno parkiranje za 20-ak vozila čime je spriječeno devastiranje toga prostora u centru grada. Koliko je dobro što je zapušteni prostor u centru grada uređen toliko je loše što sada nedostaje tih ilegalnih 20-ak mjesta za parkiranje, a alternativna mjesta za parking nisu napravljena.
Od dva postojeća (manja) parkinga u blizini tržnice može se napraviti jedan parking te ga se može dodatno proširiti
Kao jedna od mogućnosti kojom bi se kompenzirao gubitak tih ilegalnih parkirnih mjesta na Godlarovom trgu nameće se prostor oko dva manja parkinga koja su smještena u obližnjoj Gundulićevoj ulici i Ulici Stjepana pl. Horvata. Naime, Gundulićeva ulica se spaja na kružni tok koji povezuje i Trg Josipa Godlara. Sa zapadne strane gradske tržnice nalaze se dva manja javna parkirališta koja zajedno mogu prihvatiti 40-ak vozila, a izgrađena su prije više od 30 godina. Veći parking (Gundulićeva ulica) ima 876 m2, a manji (Horvatova ulica) zauzima 317 m2.
Uz navedena dva parkinga nalazi se zelena površina (veličine 1655 m2) u vlasništvu Grada Slavonskog Broda, ali su samo na manjem dijelu parcele posađena stabla. Dakle, oko 1.000 m2 je potpuno nefunkcionalna travnata površina isprekidana sa dva mala parkirališta te bi se taj prostor mogao iskoristiti za izgradnju jednog većeg parkirališta (veličine oko 2.100 m2).
Staro parkiralište u Gundulićevoj ulici. Foto: screenshot google
Staro parkiralište u Horvatovoj ulici. Foto: screenshot google
Usporedbe radi, novo parkiralište sa 38 parking mjesta u Naselju Slavonija I
izgrađeno je na gradskoj parceli od 1.200 m2. Novo parkiralište u Starčevićevoj ulici sa 16 mjesta za parkiranje izgrađeno je na gradskom zemljištu od 709 m2.
Spajanjem ova dva manja parkirališta u jedno veće ne samo da bi se dobilo 30-ak dodatnih parkirnih mjesta već bi se olakšalo prometovanje za motorna vozila u ovome dijelu grada. S obzirom na to da su i Gundulićeva i Horvatova ulica jednosmjerne, svaki vozač koji se nakon parkiranja na jedno od ova dva manja parkirališta svojim vozilom želi uključiti u promet mora to učiniti preko iste ulice u koju je i ušao na parkiralište. Spajanjem ovih parkirališta u jedno veće parkiralište te njegovim proširenjem omogućilo bi se vozilima da iz jednu ulice uđu na novi parking, a potom da sa istog parkinga izađu u drugu ulicu. Npr. vozilo koje uđe iz Horvatove na parking može izaći na Gundulićevu ulicu i obrnuto. Na taj način vozači mogu skratiti putovanje na željenu gradsku lokaciju ili za izlaz iz grada.
Naravno, pretvaranje zelene površine (točnije travnate površine bez ijednog stabla) u ovome dijelu grada u parking može izazvati (ne)opravdane prigovore. No, sadnja većeg broja stabala te pretvaranje donedavnih parkirališnih površina u Strossmayerovoj ulici te na Trgu Josipa Godlara u parkovne površine može biti argument gradskoj vlasti za uređenje prostora na spoju Gundulićeve i Horvatove ulice u jedno funkcionalno parkiralište koje može dati veći doprinos zaštiti okoliša (manje će vozila kružiti u potrazi za parkingom) nego jedna manja nefunkcionalna travnata površina. A i nema nikakve zapreke da se na rubu novoga parkirališta posade stabla.
Podržavate li proširenje postojećih (dva manja) parkirališta na križanju Gundulićeve i Horvatove ulice u Slav. Brodu kako bi se izgradilo jedno veće parkiralište?