SLAVONSKI BROD - Gradsko vijeće Grada Slavonskog Broda donijelo je 24. veljače ove godine Smart city strategiju Slavonskog Broda za razdoblje 2021.-2027. Sa procesom izrade ovog strateškog dokumenta, utemeljenog na Smart principima, Grad Slavonski Brod započeo je početkom prošle godine. Obzirom da se radi o važnom dokumentu za razvoj Slavonskog Broda, napravili smo uvid u njegov sadržaj te smo izdvojili, po nama, najbitnije elemente.
Smart city strategija Slavonskog Broda napravljena je u periodu od veljače do srpnja 2021. godine, a izradu je predvodila Gradska uprava Grada Slavonskog Broda, točnije radna skupina oformljena za potrebe izrade dokumenta te vanjski stručnjaci iz tvrtke Apsolon strategija d.o.o. U izradu su bili uključeni i sudionici iz javnog, privatnog i civilnog sektora u Slavonskom Brodu, a koji su prepoznati kao ključni za razvoj Grada.
Izrađivači ovoga dokumenta navode kako je Smart city strategija dodatni korak u osiguravanju kvalitetnih, sektorski usmjerenih inicijativa unutar Grada i temelj za viziju razvoja Slavonskog Broda "koja ima potencijal okupiti i inspirirati dionike u Gradu za inovacije u upravljanju, gospodarstvu i društvenom razvoju".
U Smart city strategiji navedeno je da Grad Slavonski Brod trenutno nema dostatna financijska sredstva za potrebe "provedbe razvojnih projekata predviđena proračunom te će se stoga, u narednom periodu od sedam godina pretežito tražiti sufinanciranje kroz nacionalne programe ili programe Europske unije". Kako bi se projekti predloženi za provedbu kroz mjere zadane ovom strategijom uspješno proveli Grad planira "sustavno raditi na prikupljanju financijskih sredstava". Predviđeni izvori financiranja projekata su:
- Sredstva dostupna kroz dugoročni proračun Europske unije (višegodišnji financijski okvir EU za razdoblje 2021. - 2027. godine; Europa nove generacije (Next Generation EU),
- Nacionalni plan za oporavak i otpornost,
- Proračunska sredstva grada Slavonskog Broda,
- Proračunska sredstva Brodsko-posavske županije,
- Proračunska sredstva resornih ministarstava i agencija namijenjenih projektima od regionalne važnosti,
- Sredstva iz bilateralnih i multilateralnih fondova i institucija,
- Sredstva privatnih ulagača te ulaganja nevladinih/lokalnih organizacija.
Što je koncept Pametnog grada?
Europska komisija navodi da je Pametan grad mjesto gdje se tradicionalne mreže i usluge čine učinkovitijim korištenjem digitalnih rješenja za dobrobit njegovih stanovnika i poslovanja. Također, prema istom izvoru, Pametan grad nadilazi korištenje digitalnih tehnologija za bolje korištenje resursa i manje emisije,a to znači pametnije gradske prometne mreže, poboljšanu vodoopskrbu i objekte za odlaganje otpada te učinkovitije načine osvjetljenja i grijanja zgrada. Koncept Pametan grad podrazumijeva i interaktivniju i odgovorniju gradsku upravu, sigurnije javne prostore i zadovoljavanje potreba sve starijeg stanovništva.
Izrađivači Smart city strategije Slavonskog Broda navode kako se pristup razvoju gradova značajno transformira obzirom na rastuće izazove suvremenih gradova uzrokovane ubrzanom urbanizacijom i tehnološkim napretkom.
Izrađivači Smart city strategije Slavonskog Broda navode kako se pristup razvoju gradova značajno transformira obzirom na rastuće izazove suvremenih gradova uzrokovane ubrzanom urbanizacijom i tehnološkim napretkom. S obzirom da se očekuje da će 60% svjetskog stanovništva živjeti u gradovima do 2050. godine, gradovi moraju brinuti o tome kako će sada i ubuduće optimalno koristiti resurse i organizirati javne usluge s jedne strane, a s druge strane kako će ići u korak s vremenom i zadržati postojeće stanovništvo, a privući novo.
Transformacija gradova u odnosu na snažniju, učinkovitiju i održiviju primjenu digitalnih tehnologija i promjenu paradigme upravljanja i planiranja realizira se kroz nekoliko strateških područja:
- pametno društvo,
- pametni okoliš,
- pametnu mobilnost,
- pametno gospodarstvo,
- pametnu sigurnost i
- pametnu upravu.
Pametna uprava ohrabruje građane na sudjelovanje u društvenom životu zajednice. Putem participativnih modela donošenja odluka građanima se omogućuje da na jasan i jednostavan način izraze svoje interese i potrebe, a gradskoj upravi omogućuje se da učinkovitije definiraju prioritete, osiguraju njihovu provedbu i, samim time, smanje troškove implementacije.
Pametno društvo je osnaženo društvo, društvo koje posjeduje visoku razinu obrazovanja i društvene osviještenosti i koje razumije koncept pametnog upravljanja. Pametno društvo nadograđuje napore gradske administracije za pametnim upravljanjem. Pametno društvo, društvo je osnaženih i informiranih građana koji imaju znanja o načinima na koje mogu sudjelovati u društvu i donositi odluke važne za društvo.
S obzirom da uključuje zajednicu koja je često nepredvidljiva, razvoj pametnog društva može biti najosjetljiviji dio procesa razvoja pametnih gradova. Kolektivno znanje omogućuje društvima da mijenjaju koncept razvoja, osnažuju ekonomiju, osiguravaju efikasnost institucija i potiču održivi razvoj zajednice.
Nova vizija Grada Slavonskog Broda za razdoblje 2021. do 2027. godine glasi: Slavonski Brod 2027. - Grad pametnog društva usmjeren održivom razvoju i visokoj kvaliteti života svih građana
Pametno gospodarstvo je ono koje odgovara na ekonomske i društvene potrebe stanovništva. Razvoj gospodarske infrastrukture, ulaganje u istraživanje i razvoj, društveni i socijalni okvir razvoja grada u pametnom gradu temelji se na prikupljanju, obradi i analizi podataka o gospodarskom stanju.
Dugoročna ekonomska održivost nije moguća bez neprestanog razvoja kompetencija i kapaciteta gradske uprave, građana i poduzetnika, ali i kontinuirane komunikacije i olakšavanje poslovanja generatorima prihoda.
Zaštita okoliša u gradovima postala je značajan izazov za gradske uprave, budući da je sve prisutnija nagla urbanizacija, potreba za dodatnim sadržajima, povećanje fluktuacije ljudi i protok robe, kao i stalna upotreba tehnologija koje nisu prilagođene okolišu.
Ekološka i ekonomska održivost u pametnim gradovima nisu međusobno isključive kategorije, već su zajednički faktori za postizanja unificiranog cilja – optimizacije gradskih resursa i planiranja razvoja na način koji omogućava sinergijsku opstojnost i prirode i društva.
Pametna mobilnost označava promjenu paradigme shvaćanja izazova u prometu, a podrazumijeva razvoj rješenja koja omogućuju prilagođavanje svim prometnim uvjetima. Pametna mobilnost znači prilagodljivost, ekonomsku i energetsku održivost. Za postizanje pametne mobilnosti i smanjenje prometnog rasterećenja nužna su ulaganja u prometnu infrastrukturu, ali i kombiniranje različitih oblika prijevoza te promicanje modalnosti u prometu. Kao primjeri dobre prakse u gradovima ističu se iznajmljivanje prijevoznog sredstva po danu ili satu te tzv. "carsharing” ("ride-sharing”), odnosno dijeljenje istog prijevoznog sredstva između osoba iz istog ili više kućanstava.
Ove mjere ne zahtijevaju velika ulaganja, a imaju veliki potencijal za pozitivan efekt na promet, na smanjenje gužvi i onečišćenja u prometu, kao i povećanje zadovoljstva urbanim životom.
Urbana pametna sigurnost podrazumijeva nadzor javnih površina, uz preventivne mjere zaštite osoba i njihove imovine. Temeljni cilj pametne sigurnosti je razvijanje osjećaja sigurnosti svih stanovnika i posjetitelja određenog područja. Zaštita i sigurnost jedni su od temeljnih faktora za postizanje visokog standarda i kvalitete života, a ključni su i za proces razvoja pametnih gradova. Osim fizičke zaštite građana i posjetitelja grada, pametna sigurnost odnosi se i na zaštitu privatnih podataka i računalnu sigurnost.
Primjeri pametnih gradova
Barcelona, Španjolska
Transformacija Barcelone u pametni grad pokrenuta je s inicijativom da svojim građanima i posjetiteljima omogući sigurnije i prihvatljivije okruženje. Kao turističko mjesto s velikim brojem posjetitelja, Barcelona je sklona prometnim gužvama, zbog čega se prometna infrastruktura želi optimizirati kroz različita pametna rješenja. Koristeći tzv. CityOS principe (gradski „operativni sustav" – umrežena platforma koja s jedne točke nadzire sva događanja u gradu, vezano uz prometnu regulaciju, sigurnost, komunalne djelatnosti i dr., op.a) Barcelona je uspostavila sustav planiranja ruta za službe hitne pomoći, optimizirala učestalost i putanje svojeg javnog prijevoza te omogućila lakše pronalaženje parkirnih mjesta u centru grada.
Amsterdam potiče građansku participaciju zaprimanjem i nagrađivanjem najboljih pametnih rješenja i prijedloga koji se svake godine prijavljuju na „Amsterdam Smart city Challenge".
Kako bi se brojna individualizirana rješenja i aplikacije kojima se gradovi mogu koristiti objedinila u jednu platformu, Barcelona je uvela vlastiti sustav koji omogućuje bolju preglednost, funkcionalnost i nadzor nad svim elementima upravljanja razvojem grada. Navedeno je postignuto izgradnjom „otvorenog sustava" u kojem grad ima vlasništvo i nadzor nad platformom, mrežom i podacima, no građani, poduzetnici i svi ostali zainteresirani dionici mogu predlagati nove funkcionalnosti, pridonoseći time širenju mreže obuhvata pametnog grada.
Amsterdam, Nizozemska
„Pametna inicijativa grada Amsterdama" započela je 2009. godine s ciljem poboljšanja procesa odlučivanja u gradu. Projektom se pomaže gradskoj administraciji u pronalaženju modaliteta bržeg i efikasnijeg odlučivanja baziranog na tzv. „real-time data" (podacima prikupljenim putem senzorike koji se obrađuju i prezentiraju „u realnom vremenu", tj. u trenutku nastanka). Projektom se željela smanjiti prometna zagušenost, potrošnja energije i poboljšati javna sigurnost za stanovnike i posjetitelje grada.
U sklopu inicijative razvija se više od 170 projekata koji nastaju suradnjom gradskog stanovništva, poduzetnika na području grada i gradske uprave. Amsterdam potiče građansku participaciju zaprimanjem i nagrađivanjem najboljih pametnih rješenja i prijedloga koji se svake godine prijavljuju na „Amsterdam Smart city Challenge" te najboljim idejama osigurava platformu za daljnji razvoj, stavljajući im na raspolaganje kompletnu gradsku infrastrukturu.
Le Havre, Francuska
Grad na sjeveru Francuske pristupa ekonomskoj transformaciji i razvoju desetogodišnje strategije stvaranjem naprednog inovativnog okruženja zasnovanog na međusobnoj povezanosti javnih institucija i privatnih dionika. Pod utjecajem jedinstvenosti i raznolikosti urbane zajednice strategija nazvana Le Havre Smart Port City ima za cilj u narednih deset godina izgraditi područje inovacija u službi urbane, lučke i industrijske izvrsnosti.
Konkretnije, lokalne vlasti i pomorska luka Le Havre, velike međunarodne korporacije, lokalna mala i srednja poduzeća, istraživački laboratoriji i dionici visokog obrazovanja, odlučili su kombinirati svoju stručnost i znanje kako bi stvorili tehnološke, ekonomske, kulturne, ekološke i društvene inovacije potaknute lokalnim problemima i s ciljem stvaranja primjera pametnog grada koji živi sa svojom lukom.
Sve inovacije su usmjerene na optimizaciju protoka robe i mobilnost profesionalaca i zaposlenika unutar industrijskog područja doline rijeke Senne, poticanje razvoja i korištenje zelene energije te unaprjeđenje kvalitete okoliša, sve kako bi se povećala kvaliteta života i privukli te zadržali studenti, talenti i posjetitelji, a ultimativno otvorila nova zanimanja i nova radna mjesta.
Popis 168 projekta navedenih u Smart city strategiji Slavonskog Broda
Gradska Smart city strategija obuhvaća i neke projekte čija je provedba već započela, jer u trenutku izrade (prva polovica 2021. godine) ovoga strateškog dokumenta nisu još bili završeni.
Godine 2027. će biti jasno jesu li u nastavku prezentirani projekti samo popis lijepih želja Grada Slavonskog Broda ili su to realizirani projekti koji su doprinjeli ostvarenju nove vizije Grada za razdoblje 2021. do 2027. godine koja glasi: "Slavonski brod 2027. - grad pametnog društva usmjeren održivom razvoju i visokoj kvaliteti života svih građana".
Osim naziva projekata, naveli smo i nositelje istih. Za najveći dio projekata nositelji su Grad Slavonski Brod (Grad SB) ili gradske ustanove i poduzeća. To su: Razvojna agencija Grada Slavonskog Broda (RASB), Gradska knjižnica Slavonski Brod (GKSB), Galerija umjetnina Grada Slavonskog Broda (GUGSB), Kazališno-koncertna dvorana "Ivana Brlić Mažuranić" (KKD IBM), Turistička zajednica grada Slavonskog Broda (TZGSB), Vodovod d.o.o. (VodSB) i Brod-plin d.o.o.
Nekim projektima nositelji su Ministarstvo znanosti i obrazovanja (MZO), Lučka uprava Slavonski Brod (LUSB), Hrvatske autoceste d.o.o. (HAC), Hrvatske ceste d.o.o. (HC), Hrvatske željeznice (HŽ), Sveučilište u Slavonskom Brodu (UNISB), Brodsko-posavska županija (BPŽ) i Regionalni centar za gospodarenje otpadom "Šagulje" d.o.o. (RCGO).
NAZIV PROJEKTA | NOSITELJ |
1.1.1. Poticanje umrežavanja i suradnje poduzetnika i obrtnika na međunarodnoj, nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini te stvaranje poticajne poduzetničke klime | |
Promicanje suradnje na prekograničnim i međunarodnim projektima | RASB |
Zaštita identiteta lokalnih proizvođača i proizvoda kroz slobodno udruživanje | Grad SB |
Osnivanje sustava lokalnog partnerstva | RASB |
Umrežavanje institucija za potporu poduzetništvu | RASB |
Poboljšanje postojećih sajmova | Grad SB |
Formiranje novih sajmova i foruma | Grad SB |
Koordinirane aktivnosti svih institucija u svrhu privlačenja ulagača | RASB |
1.1.2. Edukativne aktivnosti usmjerene poduzetnicima i obrtnicima u svrhu pokretanja i unapređenja poslova | |
Organizacija edukativnih radionica i konferencija usmjerenih sadašnjim i budućim poduzetnicima i obrtnicima | RASB |
Uspostava programa edukacija za rast i internacionalizaciju poslovanja | RASB |
Prijenos specifičnih znanja poduzetnicima i obrtnicima | RASB |
Povećanje savjetodavnih vještina i kompetencija poslovnih savjetnika za poduzetnike i obrtnike | RASB |
1.1.3. Planiranje i poticanje razvoja ključnih sektora gospodarstva | |
Donošenje strateškog dokumenta usmjerenog razvoju turizma | TZGSB |
Donošenje strateškog dokumenta usmjerenog razvoju IKT sektora | RASB |
Donošenje programa razvoja i poticanja poduzetništva i društvenog poduzetništva | RASB |
Poticanje poljoprivrednih djelatnosti | RASB |
Brendiranje destinacije | TZGSB |
1.1.4. Razvoj poduzetničke potporne infrastrukture | |
Razvoj postojećih i budućih gospodarskih zona | Grad SB |
Inovacijski inkubator InnoBROD | RASB |
Coworking prostor - na području nekadašnjeg poduzetničkog inkubatora Brodin | RASB |
Centar kreativnih industrija | RASB |
Tehnološki park | RASB |
Centar obrtničkih trgovina | RASB |
Distribucijski centri | LUSB |
RO-LA terminal | LUSB |
Logistička servisna skladišta | LUSB |
Izgradnja pretovarnih terminala | LUSB |
1.2.1. Razvoj specifičnih oblika turizma i unapređenje turističke ponude |
|
Razvoj inovativne digitalne platforme TZ Grada Slavonskog Broda, | TZGSB |
Razvoj specifičnih oblika turizma | TZGSB |
Afirmacija baštine i sporta kroz zavičajnike (važne povijesne ličnosti iz kulture i sporta) |
GUGSB |
Program poticanja poduzetništva u turizmu | TZGSB |
Digitalizacija turističkih atrakcija | TZGSB |
1.2.2. Turistička događanja i manifestacije | |
Unapređenje kulturno-turističke ponude kroz promociju i jačanje postojećih manifestacija te poticanje uvođenja novih |
TZGSB |
Manifestacija: Nacionalni kongres bajki | GKSB |
Susreti profesionalnih kazališta srednje i jugoistočne Europe |
KKD IBM |
Manifestacija: Brodske orguljaške večeri | KKD IBM |
1.2.3. Izgradnja i unapređenje pametne turističke infrastrukture |
|
Botanički vrt | Grad SB |
Izgradnja kampa na Poloju | Grad SB |
Uređenje Ljetnikovca obitelji Brlić | Grad SB |
Rekonstrukcija kazamata u Tvrđavi Brod | Grad SB |
Rekonstrukcija i opremanje istočnog i dijela sjevernog kavalira u Tvrđavi Brod | Grad SB |
Izgradnja hotela na uzor izvorne zgrade Kasarna štaba u Tvrđavi Brod |
Grad SB |
Uređenje biciklističkih staza na području grada | Grad SB |
Rekonstrukcija - obnova rodne kuće Đure Đakovića | Grad SB |
Stvaranje preduvjeta za revitalizaciju Tvrđave Brod | Grad SB |
Izgradnja mostova za pristup Tvrđavi Brod | Grad SB |
1.3.1. Unapređenje sustava obrazovanja | |
Stipendiranje deficitarnih zanimanja | Grad SB |
Poticanje stipendiranja u svim obrazovnim skupinama | Grad SB |
Projekt edukacija mladih u STEM i IT području | Grad SB |
Osnivanje novih fakulteta | UNISB |
Osnivanje novog sveučilišnog diplomskog studija energetike na Strojarskom fakultetu | UNISB |
Osnovna sportska škola | Grad SB |
1.3.2. Povezivanje i suradnja sektora znanosti i obrazovanja sa sektorom gospodarstva |
|
Transfer znanja prema lokalnom poduzetništvu | UNISB |
Umrežavanje studenata s poduzetnicima radi stjecanja praktičnih znanja |
UNISB |
Uspostava kraćih i fleksibilnih obrazovnih programa u skladu s trendovima na tržištu rada |
UNISB |
Poticanje startup poduzeća | UNISB |
1.3.3. Izgradnja i unapređenje infrastrukture za potrebe sektora znanosti i obrazovanja |
|
Rekonstrukcije/nadogradnje Osnovnih škola U Slavonskom Brodu | Grad SB |
Izgradnja Osnovne škole "Milan Amruš" | MZO |
Izgradnja nove zgrade Gimnazije u Naselju A. Hebranga | BPŽ |
Sveučilišni/Studentski kampus | UNISB |
Izgradnja novih dječjih vrtića | Grad SB |
Opremanje obrazovnih institucija suvremenom opremom | Grad SB |
2.1.1. Digitalna transformacija poslovanja gradske uprave i povezivanje s gradskim poduzećima i ustanovama |
|
Plan digitalne transformacije Grada Slavonskog Broda | Grad SB |
Digitalna transformacija i povezivanje i objedinjavanje baza s gradskim poduzećima i ustanovama |
Grad SB |
Povezivanje i umrežavanje upravnih odjela međusobno te s ostalim institucijama |
Grad SB |
Jedinstveni GIS sustav (vodovod, rasvjeta, telekomunikacije, plin...) | Grad SB |
Aktivno sudjelovanje svih službenika u novom digitalnom okruženju - edukacija |
Grad SB |
Zelena javna nabava | Grad SB |
2.1.2. Unapređenje postojećih usluga za građane | |
Razvoj sustava e-usluga | Grad SB |
Uvođenje NIAS autentifikacija i povezivanje sa sustavom e-Građani | Grad SB |
Uvid u Financijske kartice | Grad SB |
Aplikativna rješenja za transparentnost | Grad SB |
2.2.1. Poticanje stanovnika na sudjelovanje u razvoju grada | |
Participativno budžetiranje | Grad SB |
Aplikacije za uključivanje građana i poticanje davanja prijedloga | Grad SB |
Veća uključenost mjesnih odbora u prikupljanju prijedloga projekata građana |
Grad SB |
Uključivanje stanovnika i OCD-a u razvoj | Grad SB |
Podizanje svijesti građana o važnosti sudjelovanja i uključivanja u donošenje važnijih odluka |
Grad SB |
2.2.2. Unapređenje sustava informiranja građana i posjetitelja | |
Gradski newsletter | Grad SB |
Tribine za građane | Grad SB |
Jačanje online komunikacije | Grad SB |
Omogućavanje pristupa svim dobnim skupinama (mod. tehnologije i stari način) građana prema uslugama gradske uprave i trgovačkih društava |
Grad SB |
3.1.1. Razvoj novih usluga u području zdravstva i socijalne skrbi |
|
Informatizacija socijalne skrbi i bolja suradnja između različitih pružatelja usluga |
Grad SB |
Programi namijenjeni djeci i obiteljima djece s teškoćama u razvoju i ranim odstupanjima od rođenja (0-6) |
Grad SB |
Dnevni boravci i programi za osobe starije životne dobi | Grad SB |
Edukacije i programi za čuvanje mentalnog i reproduktivnog zdravlja | Grad SB |
Organizirano stanovanje uz podršku | Grad SB |
Novčana pomoć i oprema za novorođenče | Grad SB |
Stipendije za socijalno ugrožene studente | Grad SB |
Pomoć za djecu slabijeg imovinskog statusa i djeci sa zdravstvenim poteškoćama |
Grad SB |
3.1.2. Razvoj zdravstvene i socijalne infrastrukture | |
Dom za starije i nemoćne Slavonski Brod | Grad SB |
3.2.1. Unapređenje kvalitete života mladih | |
Poticanje razvoja sadržaja za mlade (koncerti, sportska događanja, festivali...) | Grad SB |
Osnaživanje funkcije Savjeta mladih | Grad SB |
3.2.2. Poticanje inkluzije i građanske aktivnosti | |
Programi i projekti uključivanja ranjivih, mladih i marginaliziranih skupina | Grad SB |
Razvijanje volonterizma | Grad SB |
Stručna edukacija ključnih dionika (udruge, ustanove u kulturi i sportu, institucije) | Grad SB |
3.2.3. Obnova postojeće i izgradnja nove društvene infrastrukture |
|
Naselje za mlade obitelji | Grad SB |
Izgradnja, dogradnja i sanacija mjesnih domova u Slavonskom Brodu | Grad SB |
Uređenje Vatrogasnog doma | Grad SB |
Društveni dom u naselju Josip Rimac | Grad SB |
3.3.1. Poticanje razvoja kulturnih i sportsko-rekreacijskih sadržaja |
|
Kultura: tjedan tradicijske kulture (rakijade, pekmezijade,...) | Grad SB |
Izrada Strategije razvoja kulture i sporta na području grada SB | Grad SB |
Digitalno povezivanje ustanova iz kulture i sporta | Grad SB |
Profesionalizacija organizacije najznačajnijih manifestacija | Grad SB |
3.3.2. Obnova postojeće te izgradnja nove kulturne i sportsko-rekreacijske infrastrukture |
|
Nastavak izgradnje stadiona | Grad SB |
Obnova planinarskog doma "Đuro Pilar" i izgradnje planinarsko-adrenalinskog parka |
Grad SB |
Sportsko rekreacijski centar Vijuš | Grad SB |
Adrenalinski i skate park | Grad SB |
Uređenje i rekonstrukcija dječjih igrališta | Grad SB |
Park Klasije sa hortikulturnim uređenjem | Grad SB |
Kuća tambure | Grad SB |
Sportska dvorana Sokol | Grad SB |
Adaptacija i opremanje Hrvatskog Doma | Grad SB |
4.1.1. Razvoj komunalne infrastrukture i povezivanje gradskih poduzeća |
|
Stvaranje jedinstvene baze podataka komunalne infrastrukture za sva područja | Grad SB |
Zajednički GIS sustav | Grad SB |
Objedinjeni računi za gradske usluge | Grad SB |
Online prijava komunalnih problema | Grad SB |
4.1.2. Unapređenje sustava gospodarenja otpadom | |
Izgradnja sortirnice i kompostane | Grad SB |
Proširenje deponije Vijuš | Grad SB |
Izgradnja pretovarne stanice otpada | RCGO |
Moderniziracija sustav odlaganja (podzemni spremnici na javnim površinama) |
Grad SB |
Prekrivanje postojećih kazeta | Grad SB |
Poticanje recikliranja i razdvajanja otpada | Grad SB |
Informativna kampanja o potrebi očuvanja okoliša | Grad SB |
4.1.3. Unapređenje sustava vodoopskrbe i odvodnje | |
Poboljšanje vodno – komunalne infrastrukture aglomeracije Slavonski Brod, Brodski Stupnik, Garčin i Donji Andrijevci |
VodSB |
Proširenje vodoopskrbnog sustava | VodSB |
Proširenje sustava odvodnje | VodSB |
Regionalni vodoopskrbni sustav istočne Slavonije | VodSB |
Zdenci na crpilištu Sikirevci | VodSB |
Uređaj za kondicioniranje Sikirevci | VodSB |
Modernizacija postrojenja na crpilištu Jelas | VodSB |
Projekt upravljanja gubicima | VodSB |
4.1.4. Unapređenje sustava javne rasvjete | |
Pametno upravljanje rasvjetom | Grad SB |
Rasvjeta mosta preko Save | Grad SB |
4.2.1. Jačanje mobilnosti i poticanje stanovnika na korištenje alternativnih oblika prijevoza | |
Poticanje korištenja ekološki prihvatljivih vozila (općenito i u javnom gradskom prijevozu) | Grad SB |
Edukacija građana o važnosti korištenja javnog gradskog prijevoza, car sharing, carpooling | Grad SB |
Pješačko-biciklistički most Z:F. A-S. | Grad SB |
Pješačko biciklistički nadvožnjak | Grad SB |
Razvoj biciklističke infrastrukture, javni gradski bicikli, biciklistička parkirališta | Grad SB |
Implementacija električnih bicikala i romobila u bike sharing sustav | Grad SB |
Povećanje broja pješačkih zona u užem dijelu grada | Grad SB |
4.2.2. Unapređenje prometne infrastrukture | |
Autocesta u funkciji gradskog prometa | HAC |
Zračna luka za sportski, turistički i poslovni promet | Grad SB |
Putnička riječna luka | LUSB |
Modernizacija željezničke pruge | HŽ |
Parkiralište u naselju Slavonija | Grad SB |
Izgradnja parkirališta i izdvajanje istih iz centra grada | Grad SB |
Izgradnja Istočne vezne ceste | HC |
Povezivanje Poslovne zone Đuro Đaković i Sjeverne vezne ceste | HC |
Izmještanje graničnog prijelaza za teretna vozila | HC |
4.2.3. Uvođenje pametnih prometnih rješenja | |
E-karte javnog prijevoza | Grad SB |
ITS (inteligentni transportni sustav) | Grad SB |
Smart parking, Pametna parkirališta | Grad SB |
4.2.4. Razvoj IT infrastrukture | |
Provedba Plana razvoja širokopojasne infrastrukture | Grad SB |
Besplatni wi-fi u frekventnijim dijelovima grada | Grad SB |
4.3.1. Iskorištavanje obnovljivih izvora energije | |
Smanjenje broja kućnih ložišta na drvo (prelazak na prirodni plin, korištenje OIE) |
Grad SB |
Informativna kampanja o obnovljivim izvorima energije | Grad SB |
Poticanje korištenja obnovljivih izvora energije | Grad SB |
Izgradnja solarnih elektrana | Grad SB |
Iskorištavanje geotermalnih potencijala | Grad SB |
Dekarbonizacija, optimizacija i digitalizacija sustava daljinskog grijanja u Gradu Slavonskom Brodu | Grad SB |
4.3.2. Unapređenje sustava toplinarstva | |
Rekonstrukcija toplovoda | Brod-plin |
Zamjena kotlovskih uređaja kotlovnica | Brod-plin |
Proširenje CTS-a Slavonski Brod | Brod-plin |
4.3.3. Uvođenje i unapređenje pametnih rješenja u sustav energetike i upravljanja okolišem |
|
Digitalizacija energetskog sektora | Brod-plin |
Pametna mjerila | Brod-plin |
Modernizacija postrojenja koja su najveći onečišćivači zraka | Brod-plin |
Punionice OIE – izgradnja dodatnih ili proširenje sadašnjih | Brod-plin |
Edukacije građana o potrebi i načinima zaštite okoliša | Brod-plin |
4.3.4. Uređenje i održavanje zelenih površina | |
Povećanje broja zaštićenih zelenih i parkovnih površina | Grad SB |
Prostornim planom zaštititi/poticati zelene površine u gradu (zeleni krovovi) | Grad SB |
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
e24be26695da9b22b35a08f8a759be580506473a15.03.2022. u 10:06
*pametno društvo?? -pored intelektualaca pekara, ribara, žbukera i ostalih koji nam upravljaju gradskim i županijskim firmama i odborima??? Sretno nam!
-