SLAVONSKI BROD - Posljednjeg dana rujna, tik prije ponoći, istječe rok za podnošenje projektnih prijava na Drugi poziv za sufinanciranje nabave autobusa za pružanje usluga javnog gradskog prijevoza.
Specifični je cilj tog Poziva, dakako, zamjena zastarjelog voznog parka i osiguranje odgovarajuće razine usluge javnog prijevoza, a opći je cilj unapređenje prometnih sustava prihvatljivih za okoliš. Ovaj je put za tu svrhu i Hrvatsku u europskoj blagajni rezervirano gotovo 365 milijuna kuna. No, te novce mogu dobiti samo javna gradska poduzeća.
Ovaj put unaprijed su definirani i prijavitelji koji su sudjelovali i u 'prvom krugu'. To su javna prijevoznička poduzeća devet hrvatskih gradova - Promet d.o.o. Split, Liburnija d.o.o. Zadar, Autopromet d.o.o. Sisak, Autotrolej d.o.o. Rijeka, ZET d.o.o. Zagreb, Libertas d.o.o. Dubrovnik, Pulapromet d.o.o. Pula, GPP d.o.o. Osijek i Polet d.o.o. Vinkovci.
Po projektnom prijedlogu minimalno će moći ostvariti bespovratna sredstva od pet milijuna kuna, a maksimalno će im Europa u tu svrhu dodijeliti do 122,8 milijuna kuna. Prihvatljive projektne aktivnosti su osuvremenjivanje putničkog voznog parka (autobusa) s niskom emisijom CO2 za prijevoznike u javnom prijevozu, doprinos projekta horizontalnim politikama, promidžba i vidljivost te upravljanje projektom i administracija.
No, kako zasigurno primjećujete, Grad Slavonski Brod ne može sudjelovati u ovom segmentu raspodjele zajedničkih europskih dobara iz jednostavnog razloga - nema javno poduzeće za gradski prijevoz.
Nezavisna vijećnica slavonskobrodskog Gradskog vijeća, Slavica Lemaić, u veljači 2020. godine, upravo je na tu temu održala konferenciju za medije kako bi iskazala nezadovoljstvo činjenicom da je Grad Slavonski Brod, umjesto osnivanja poduzeća za javni gradski prijevoz u svom vlasništvu, koncesiju za obavljanje tog posla dao požeškoj tvrtki APP. Tvrdila je kako gradski Proračun time značajno i bespotrebno gubi sredstva koja bi mogao pametnije uložiti, a ujedno propušta priliku za 'povlačenje' europskog novca kao što je to učinilo devet gore navedenih gradova. Leđa su joj, u tom mišljenju čuvali i pojedini HDZ-ovi gradski vijećnici.
Budući da novoizabrani slavonskobrodski gradonačelnik, Mirko Duspara, izrijekom i uporno, odbija prihvatiti takav prijedlog, SBplus je već ranije istraživao koji su razlozi tomu te jesu li oni opravdani. Učinili smo to i člankom naslova „Brodska Gradska uprava ima stav: Ne bi nabavili autobuse ni kad bi im država to dopustila". Odgovarajući na pitanja portala SBplus, iz Grada su tada pojasnili kako gradsku oporbu ne žele poslušati iz više razloga koje, radi utvrđivanja gradova zbog ponovne aktualnosti Javnog poziva, u nastavku kratko ponavljamo.
Prvi je razlog taj da je Studija opravdanosti davanja koncesije i procjena vrijednosti koncesije za obavljanje tog posla pokazala kako je isplativo stvari ostaviti takvima kakve jesu. Barem u Slavonskom Brodu. Dugoročno gledano, osnivanje takvog poduzeća ne bi bilo isplativo za Grad u kojemu je javni prijevoz među jeftinijima u zemlji čak i sada kada ga obavlja privatni koncesionar. Osim toga, broj građana koji koriste javni prijevoz daleko je manji nego u Zagrebu, Puli, Osijeku,... što bi takvu gradsku tvrtku vrlo brzo gurnulo u propast. Naime, kada Europa da novce za moderniziranje voznog parka, Grad mora nastaviti brinuti o plaćama radnika tog poduzeća, održavanju vozila i tako dalje. Poslovanje s gubitkom te ostvarivanje 15 do 37 posto prihoda iz gradskih proračuna - već je sada svakodnevica drugih takvih gradskih prijevozničkih poduzeća, a sve to samo su još neki od argumenata zašto ga Slavonski Brod ne treba imati. Kako ih ne bismo i na ovom mjestu ponovno obrazlagali i argumentirati, sve ih je moguće pročitati OVDJE.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -