AP/SBplus
262
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD / NOVA GRADIŠKA / POŽEGA - Iako su na snagu stupile obveze ograničavanja cijena 70 proizvoda, za ovaj petak (14. veljače 2025.), građani su pozvani na novi bojkot. Facebook stranica i inicijativa 'Halo, inspektore' objavila je poziv na bojkot kupovine u pekarnicama i trgovinama koje nude pekarske proizvode.
Kako navode, ovu inicijativu tražili su učenici srednjih škola diljem Hrvatske, navodeći kako im je dosta nenormalnog poskupljenja kruha, bureka, peciva i drugih pekarskih proizvoda.
Kampanja 'Halo, inspektore' je ponukana time napravila usporedbu gramaže takozvane 'kajzerice' iz nekoliko zagrebačkih pekarnica.
Naime, prema odluci Vlade cijena jedne kajzerice (najmanje propisane težine od 40 g) sada je 0,13 eura. Tako su uvidjeli da je, svima poznati Mlinar, nakon te odluke svoju kajzericu 'maksimalno minimizirao', smanjio na 'Liliput varijantu' i na tržište stavio onu od samo 40 grama po cijeni od 0,13 eura dok su druge pekarnice zadržale težinu koja je i do sada bila – 60 grama.
Govore kako je bitno naglasiti da je dobit pekara u Republici Hrvatskoj u 2023. godini (za prošlu godinu još tih podataka nema) bila iznimno velika. Tako je najveću dobit imao zagrebački pekarski lanac Dubravica s 3,7 milijuna eura uz rast od 6,7 posto. Iza njega pozicionirao se splitski Bobis od 3,6 milijuna eura dobiti i uz rast od nevjerojatnih 1.052 posto. Na trećem mjestu je Mlinar s 3,3 milijuna eura dobiti i uz rast od 201 posto. Među njima je i Zagrebačka pekarna Klara s ne baš malih 2,6 milijuna eura i uz rast dobiti uz čak 717 posto. Među pet najuspješnijih se ubacio i vinkovački Pekar Tomo s 1,4 milijuna eura i uz rast dobiti od 873 posto.
Navodi kako je ovaj bojkot pokrenut iz stalnih dvogodišnjih upozoravanja na enorman rast cijena kruha, bureka, peciva, krafni, kao i smanjenu težinu, kvalitetu, neizdavanje računa,... Bojkot je rezultat i nezadovoljstva potrošača zbog nedjelovanja državnih tijela koja su od smanjivanja PDV-a na kruh, jaja, ulje i drugih proizvoda - šutjela i gledala kako se potrošači 'čerupaju' u pekarnicama i trgovinama.