AP/SBplus
1851
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD - Brođanka D.P. (podatci poznati redakciji) majka je dvoje djece s teškoćama, zbog čega se u javnosti nerijetko susreće s nerazumijevanjem i potpuno pogrešnim reakcijama. Zbog niza takvih slučajeva i nepravde koju je nebrojeno puta osjetila na vlastitoj koži, odlučila je progovoriti o jednoj takvoj situaciji koja se dogodila ovaj tjedan, točnije 10. ožujka oko 13 sati, na parkiralištu u slavonskobrodskoj Zajčevoj ulici.
Sukladno pravilima objektivnog izvještavanja u ovakvim slučajevima te predanosti cilju da uvijek predstavimo obje strane medalje, Financijskoj smo agenciji uputili e-poruku u kojoj smo zatražili njihovo očitovanje. Iz FINA-e su na naš upit odmah odgovorili - najprije telefonski, a sutradan i u traženom pisanom obliku. Njihov odgovor u nastavku prenosimo u cijelosti. Važno je, pritom, naglasiti kako FINA (baš kao i ostale institucije) zaštitarske usluge naručuje od za to ovlaštenih kuća pa prema tomu same uprave podružnica ne mogu utjecati na način obavljanja zaštitarskog posla. Eventualno, nakon ovakvih loših primjera i slučajeva, mogu otkazati suradnju istima.
- Na temelju dostupnih informacija, svjesni smo da je 10. ožujka na parkiralištu Fine u Slavonskom Brodu došlo do nesporazuma između naše zaštitarske službe i korisnice parkirališta. Razumijemo da su ovakve situacije osjetljive i da ih svaka strana može doživjeti drugačije.
Proveli smo internu provjeru, uključujući razgovor sa zaštitarom koji je bio prisutan na mjestu događaja. Prema njegovoj izjavi, korisnica parkirališta inicijalno mu je prišla i izrazila nezadovoljstvo zbog službenog vozila parkiranog na mjestu gdje je ona željela stati. U tom je trenutku na parkiralištu bio prisutan i komunalni redar koji je već izdavao kazne za nepropisno parkiranje.
Dok je pokušavao riješiti situaciju, zaštitar je primijetio da je korisnica parkirala na mjestu za osobe s invaliditetom te joj je pristupio s upitom posjeduje li odgovarajuću iskaznicu, kako bi izbjegla moguće sankcije. Prema njegovim tvrdnjama, korisnica je na to reagirala uzrujano, odbila odgovoriti na pitanje i povišenim tonom izrazila negodovanje, smatrajući da nije dužna pružiti tu informaciju. Zaštitar tvrdi da je nastojao smiriti situaciju objašnjenjem da mu nije bila namjera izazvati neugodnost, već spriječiti moguću kaznu. Prema njegovoj izjavi, nije koristio agresivan ton niti imao namjeru uznemiriti korisnicu i njezino dijete. Nakon kraćeg razgovora, situacija se smirila.
Snimke nadzornih kamera, zbog udaljenosti i nedostatka zvuka, nažalost ne omogućuju rekonstrukciju razgovora, stoga možemo samo zaključiti da se radi o dvije različite perspektive događaja.
Bez obzira na to, žao nam je što je došlo do nesporazuma koji su izazvali nelagodu i uznemirenost korisnici i njezinom djetetu, posebice jer se radi o djetetu s autizmom. Kao društveno odgovorna institucija, kontinuirano radimo na edukaciji naših djelatnika i zaštitara, s posebnim naglaskom na komunikaciju i postupanje u osjetljivim situacijama.
Sigurnost i dobrobit svih korisnika naših usluga, posebno ranjivih skupina, za nas su od iznimne važnosti. Nastavit ćemo ulagati napore kako bismo osigurali da naši djelatnici postupaju s maksimalnom profesionalnošću i empatijom. - poručili su iz Službe za komunikaciju i marketing Financijske agencije.
Ono što je nekomu nesporazum, drugomu je noćna mora. Stoga bismo u svakodnevnoj komunikaciji i ophođenju s ljudima ipak mogli biti malo promišljeniji. Ne znamo kakav je dan netko imao, odnosno kakav je njegov život (kao ni težinu tereta koji nosi svakodnevica) pa ne moramo biti dodatan uteg u ionako teškim okolnostima. Ovakve priče ne služe linču, nego osvješćivanju svih onih koji još uvijek ne razumiju s čime se konkretno svakodnevno suočavaju osobe s invaliditetom. Na kraju, u 2025. smo godini i svima bi trebalo biti jasno da nitko (bio njegov invaliditet vidljiv ili ne) na ulici ne bi trebao biti primoran objašnjavati svoj status. Svatko zaslužuje dostojanstven život i osnovna ljudska prava, a službeni dokumenti, iskaznice, znakovi pristupačnosti i ostalo tu su da osobama koje su za to ovlaštene dokažu da ih koristi nositelj tog prava.
Ja u svemu tome vidim kaotičnu situaciju sa parkiranjem u centru grada. Da se gradska vlast doista uhvati u koštac sa parkiranjem u centru grada problema bi kud i kamo bilo manje. Nagurali su te državne agencije upravo na mjesta... Prikaži sve gdje nema parkirališnog prostora i ni na kraj pameti im nije da se to regulira. Gradonačelnik bi vjerovatno rekao da je gospođa trebala doći biciklom ili gradskim prijevozom sa bolesnom djecom….. Uhvatite se posla!
Zastitari su krkani naoruzani pistoljem i upitne kvalitete lijecnickog pregleda. Zaposljavane su osobe koje su izvukle PTSP i dobili otpust iz vojske jer kao takvi ne mogu biti pod oruzjem i vidi vraga....nakon par mjeseci nose oruzje i rade kao zastitari.