SLAVONSKI BROD - Da je zaštita potrošača na niskim granama pokazuju (i) poznate akcije četvrtkom u trgovačkim centrima diljem Lijepe Naše - pa i u onima na području Slavonskog Broda. Scenarij je dobro poznat - nekoliko dana prije na adrese potencijalnih kupaca stižu promotivni letci s fenomenalnim ponudama i nevjerojatnim cijenama pojedinih artikala, akcije su uglavnom najavljene u trajanju od dva ili više dana; kupci u trgovinu navale odmah prvog dana ujutro (poučeni ranijim iskustvima), ali samo oni sretni uspiju 'zgrabiti dobru priliku'. I na tome sve završava. Dakako, iz trgovine ipak ne izađu praznih ruku. Kad su već tamo, kupe puna kolica onoga što 'ide' po regularnoj cijeni.
Ipak, ne pristaju svi na takav scenarij protiv kojeg se pobunila jedna Brođanka.
- Do trgovine sam danas stigla u 16.20, misleći na brzinu usput na putu kući uzeti što mi treba. Red je bio toliki da sam vjerovala kako do 17 sati nikako neću stići do ulaznih vrata. No, tik pred zatvaranje pustili su nas sve unutra. Nitko nije poštovao razmak, o drugim mjerama zaštite poput rukavica i maski da i ne govorimo. Na policama nisam pronašla niti jedan od artikala koji su danas i narednih dana trebali biti na akciji, a kada sam to spomenula blagajnici, samo je odvratila da se za to treba doći puno ranije jer je dotad trgovinom prošlo već puno ljudi. Dakle, i narednih će dana ljude navlačiti da uđu u trgovinu tim istim artiklima na 'kvazi-sniženju', a zapravo ih na policama nema već u prvim satima prodaje. Posebice u ovim vremenima, ljudi iskoriste priliku što su već u trgovini pa kupe nešto drugo što im treba, ali svima je već dosta ovih prijevara i navlakuša. - za SBplus ljutita je čitateljica opisala dobro poznato stanje, karakteristično za gotovo sve (čast iznimkama) veće trgovine u Slavonskom Bodu s 'dobrim ponudama'.
Tako, zapravo, kupci bivaju prevareni jer ne dobiju ono što žele i po što su došli, nego iz trgovine izlaze s artiklima koje su, jednako tako, mogli kupiti i drugdje.
- Nekima ta trgovina baš i nije usput, nego u nju idu baš po taj proizvod kojeg su vidjeli u letku. Dakle, troše gorivo i vrijeme da bi došli pred policu za koju je vidljivo da je na nju moglo stati tek nekoliko tih artikala 'na akciji'. Tomu netko treba stati na kraj. Ako nemaju mogućnost opskrbe većeg broja ljudi tim proizvodom kojeg tako glasno i famozno najavljuju kao jeftinog, treba im zabraniti takvo navlačenje kupaca. - zaključila je Brođanka.
No, iako su sankcije za nepoštenu, odnosno, zavaravajuću poslovnu praksu, propisane Zakonom o zaštiti potrošača pa - u slučaju da inspekcija utvrdi kako trgovac zavarava potrošače u pogledu cijene proizvoda ili, pak, načina na koji je ona izračunata - on može dobiti kaznu u iznosu od deset do sto tisuća kuna, obično se radi o prevelikim igračima (dobro potkovanima novcem, kao i odvjetničkim timom, a zaštićenima sitnim slovima u katalozima) koji u takvim okršajima nikad ne izvuku deblji kraj. Njega čuvaju za izigrane kupce poput čitateljice SBplus-a koja je napomenula kako će sljedeći put biti pametnija, a spornu trgovinu zaobilazit će u širokom luku. Do sljedeće neodoljive ponude.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -