3810
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - U najmanju ruku je neozbiljno protiv nekoga pokrenuti kazneni postupak, a onda ne doći na raspravu jer mu je to stresno - bila je primjedba koju je sutkinja Općinskog suda u Slavonskom Brodu, Jasna Krnić, uputila odvjetniku Marku Sedli, punomoćniku tužitelja Ivana Rimca, koji je pred ovim sudom podnio privatnu tužbu protiv urednika portala SBplus, Jerka Zovka. Naime, Rimčev odvjetnik je kazao kako se Rimac nalazi u Slavonskom Brodu, ali mu je dolazak na Sud iznimno stresan te je odlučio iskoristiti zakonsku mogućnost i ne prisustvovati današnjoj raspravi.
Bilo je to početak jednog u nizu ročišta kaznenog postupka kojeg je, privatnom tužbom, Ivan Rimac pokrenuo protiv urednika portala SBplus.hr, Jerka Zovka, odnosno jedan od pet postupaka koje je Rimac vodi(o) protiv Zovka i Udruge PLUS kao osnivača portala, a sve zbog članaka naslova: 'Zločinački poduhvat u brodskoj Osječkoj ulici', 'Notorni kriminalac Ivan Rimac demantira' te 'Vijećnici Lemaić i Grubišić u funkciji zločinačkog poduhvata', u kojima je, tvrdi Rimac, glavni urednik portala „iznio neistinite tvrdnje mada je znao da su neistinite".
Na upit sutkinje, Zovak je kazao kako razumije što mu se stavlja na teret, ali da nije kriv.
U nastavku današnje rasprave, kao svjedoci, ispitani su gradonačelnik Slavonskog Broda Mirko Duspara i pročelnik gradskog Upravnog odjela za graditeljstvo prostorno uređenje i zaštitu okoliša, Damir Klaić.
Suštinski, govoreći o spornoj rekonstrukciji državne ceste u Osječkoj ulici, oba svjedoka istaknula su kako ona nikako nije mogla biti obuhvaćena građevinskom dozvolom temeljem koje je građena zgrada trgovine Lidl.
- Temeljem jedne građevinske dozvole nije moguće graditi dva različita objekta, koji se nalaze na dvije nespojive parcele, a u posjedu su dva različita vlasnika. - istakao je Klaić temeljnu tvrdnju koju je potkrijepio citirajući Zakon o cestama u kojem, između ostalog, piše kako su „Hrvatske ceste d.o.o. državna tvrtka za upravljanje, građenje, rekonstruiranje i održavanje državnih cesta" te da su „javne ceste javno dobro u općoj uporabi u vlasništvu Republike Hrvatske, one se ne mogu otuđiti iz vlasništva republike Hrvatske niti se na njima mogu stjecati stvarna prava".
Prevedeno na svima razumljiv jezik, Klaić je, ustvari, podsjetio kako su jedino Hrvatske ceste d.o.o bile ovlaštene rekonstruirati cestu u Osječkoj ulici te da to pravo nisu mogle prenijeti na bilo koga drugoga.
A, u ovom slučaju, upravo to su učinili odgovorni u Hrvatskim cestama d.o.o. - prešutno su dopustili Rimcu neka rekonstruira državnu cestu na način da sebi izgradi lijevog skretača za parcelu trgovine - jer je to bio uvjet bez kojeg Lidl ne bi kupio zgradu trgovine.
- Pri tehničkom pregledu zgrade Lidla s terena su me zvali ljudi kako bi me obavijestili da se uz tehnički pregled same zgrade pokušava progurati i pregled rekonstruirane prometnice u Osječkoj. Kako je riječ o državnoj cesti, koja je u ingerenciji Hrvatskih cesta d.o.o., rekao sam im neka postupaju u skladu sa zakonom. - uz ostalo kazao je svjedok Mirko Duspara.
Prema iskazu svjedoka pročelnika Damira Klaića, pak, Rimac je tvrdio kako mu je građevinskom dozvolom za izgradnju trgovine dopuštena i rekonstrukcija državne ceste, što, naglašava, nije točno. To naprosto nije bilo moguće učiniti jednim aktom, jer je protuzakonito. Građevinsku dozvolu za izgradnju trgovine, a potom i dozvolu za uporabu tog objekta izdaje Gradski odjel, dok je građevinsku, a potom i uporabnu dozvolu trebalo izdati Ministarstvo graditeljstva.
Da je investitor Rimac - dokumentaciji za izdavanje uporabne dozvole trgovini - priložio obećanu uporabnu dozvolu rekonstruirane ceste, Gradski odjel izdao bi mu uporabnu dozvolu za trgovinu. Budući da Rimac nije priložio uporabnu dozvolu netom rekonstruirane državne ceste - na koju je trebalo priključiti trgovinu - Gradski odjel nije mu mogao izdati niti uporabnu dozvolu za trgovinu.
Svi onih koji su sudjelovali u poništenju valjanih akata Grada i protuzakonitom izdavanju uporabne dozvole za trgovinu, poimenično su navedeni u spisima više sudskih postupaka koje Grad vodi protiv Ministarstva graditeljstva, jer su nanijeli veliku štetu Gradu Slavonskom Bordu.
Naime, zbog ove protuzakonitosti, nitko neće moći, 'lijevim skretačem', ući na novu državnu cestu koja prolazi tik uz Lidl i spaja Osječku ulicu s Istočnom veznom cestom - kako je predviđeno gradskim i županijskim prostornim planom.
A to i jest razlog zbog kojeg Hrvatske ceste nisu mogle pokrenuti postupak rekonstrukcije državne ceste u Osječkoj ulici na način kako je to tražio Rimac. Nisu mogle 'lijevog skretača' osigurati Rimcu za trgovinu, a uskratiti ga Gradu Slavonskom Bordu za skretanje u jednu od važnih gradskih ulica. Barem „ne otvoreno", tvrdi Zovak u svojim člancima zbog kojih ga je tužio Rimac.
Protuzakonito prepuštanje rekonstruiranja državne ceste onako kako to odgovara Ivanu Rimcu, a ne zajednici u cjelini, koje su mu, prvo prešutno a potom i otvoreno, dali odgovorni iz Hrvatskih cesta d.o.o. i Ministarstva graditeljstva, u svojim člancima Zovak je nazvao „zločinačkim poduhvatom".
Nakon odbijanja Grada da izda uporabnu dozvolu (i) za rekonstruiranu državnu cestu, svjedočili su Duspara i Klaić, uslijedili su pritisci ne samo od strane Ivana Rimca, nego i od državnog vrha.
- Ivan Rimac mi je nepozvan i nenajavljen došao na kućna vrata i tražio da „riješim slučaj" - kazao je gradonačelnik Duspara, dodavši kako je, s istim zahtjevom imao telefonske pozive od strane tadašnjeg savjetnika predsjednice Republike Hrvatske, Mate Granića, Bjanke Matković, državnog tajnika u Ministarstvu graditeljstva Danijela Meštrovića i kolegice mu Biserke Matoš.
- Na traženje Ivana Rimca, u Gradskoj upravi smo održali i sastanak na kojem je Rimac kazao kako će on „imati financijskih gubitaka zbog nepridržavanja roka vezanog uz izgradnju i primopredaju zgrade trgovine", a ako se to dogodi, rekao je, meni „neka Bog pomogne". - kazao je pročelnik Damir Klaić ilustrirajući jednu od prijetnji upućenu mu od strane Rimca.
Gradonačelnik Duspara je naglasio kako su se tih dana „događala čuda". - Svi su od nas tražili da 'riješimo problem', iako takav postupak ne bi bio zakonit i normalan. U vezi ovog slučaja, mi smo pokrenuli i upravni spor protiv Ministarstva graditeljstva, a ishod je bio takav da nam nisu rekli kako nismo u pravu, nego da mi ne možemo tužiti Ministarstvo. - kazao je gradonačelnik Duspara navodeći kako su prije poduzimanja tužbe tražili elaborat pravnog fakulteta u Zagrebu. Upravo je pribavljanje tog elaborata jedan od dokaznih prijedloga koje je za iduće ročište predložila obrana, a Sud odobrio.
Tijekom današnjeg ročišta, u više navrata, svjedoci su isticali kako investitori na rekonstrukciji državne ceste mogu biti isključivo Hrvatske ceste, što je definirano Zakonom o cestama.
- Je li bilo moguće da tijekom postupka izdavanja uporabne dozvole za trgovinu izdate i Uporabnu dozvolu za rekonstruiranu državnu ceste? - tuženi Zovak pitao je svjedoka Klaića.
- To nije bilo moguće - odgovorio mu je Klaić.
- Je li moguće izdati jednu uporabnu dozvolu za dva objekta, koji se nalaze na dvije nespojive čestice i u vlasništvu dva potpuno različita pravna subjekta? - nastavio je s pitanjima Zovak.
- Nije moguće. - glasio je odgovor pročelnika Klaića i na ovo pitanje.
Na upit sutkinje Krnić, oba svjedoka istaknula su kako je pisanje o ovoj temi bilo u javnom interesu.
- Važno je bilo istinito i pravodobno informirati javnost jer se ovakvim postupanjem nanijela šteta Gradu Slavonskom Brodu, a Rimac i drugi sudionici u protuzakonitom postupanju pokušali su cijeli postupak prikazati kao da je Grad protiv investicija i ulaganja. Pri tome ne treba zaboraviti kako je rekonstrukcijom državne ceste opstruirana izgradnja poveznice Osječke ulice i buduće Istočne vezne ceste čime je nanesena šteta gradu u budućim projektima - kazao je gradonačelnik Duspara.