SLAVONSKI BROD/ZAGREB - Fakultet prometnih znanosti proteklog je tjedna ugostio okrugli stol na temu ''Sigurnost na 2 kotača'', a organizator je bila udruga Sigurnost u prometu, piše Jutarnji list.
Nakon proteklih, kišnih dana, čini se kako će oni sunčani biti sve učestaliji, a samim tim na cestama će biti i daleko veći broj motociklista i biciklista. Njihova nazočnost u prometu poziva na velik oprez s obzirom na to da spomenute kategorije predstavljaju visoko rizičnu skupinu sudionika u prometu.
Ukupno su u prometnim nesrećama na području Brodsko-posavske županije, zaključno sa 14. svibnjem ove godine, poginule dvije osobe. Prošle godine u istom razdoblju na prometnicama ove županije zabilježeno je smrtno stradavanje tri osobe.
Naime, u prošloj je godini u Hrvatskoj u prometnim nesrećama poginulo 59 motociklista, što je povećanje od 34 posto u odnosu na 2017. godinu kada su smrtno stradala 42 motociklista. Tijekom 2018. godine u prometnim nesrećama su smrtno stradala 22 biciklista, a u razdoblju od 2014. do 2018. godine njih 125. Prošle su godine evidentirane 44 prometne nesreće na biciklističkim stazama, što predstavlja povećanje od 76 posto.
- Nažalost, ovo su nenormalno velike brojke po pitanju stradavanja. Prema planu Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa RH 2011.-2020. cilj je da do kraja provedbe broj nesreća bude manji za 50 posto, da bude 213 stradalih, ali teško da ćemo to ispuniti. Često vlada stereotip da su stranci velik problem, posebno u sezoni, ali podaci su drugačiji. Naime, od ukupne brojke od 59 stradalih je bilo osam stranaca. Problem su naši vozači i potrebno je konstantno upozoravati na opasnosti i raditi na edukaciji – rekao je Ante Hari Rako iz MUP-a i dodao:
- Ono o čemu se izbjegava razgovarati su vozači stariji od 67 godina. Otprilike se 4000 prometnih nesreća događa godišnje u kojima sudjeluju navedeni vozači, a oni su krivi za 70 posto nastanaka nesreća. 32 osobe su smrtno stradale zbog grešaka starih vozača. Također, danas su sve popularnija prijevozna sredstva na dva kotača u obliku električnih bicikala i romobila, a oni često postižu velike brzine i to je nešto čemu ćemo u budućnosti pridati veću pozornost. Elementi ometanja poput slušalica kod pješaka i biciklista također imaju velik utjecaj, jer ne doživljavaju okolinu oko sebe.
Nepropisna brzina uzrok je stradavanja 32 motociklista, a od navedene brojke je njih 26 poginulo u nesrećama koje su sami skrivili. Mopedisti i motociklisti zajedno su sudjelovali u 7,5 posto svih nesreća, dok su biciklisti sudjelovali u 3,81 posto svih nesreća. 10 biciklista poginulo je u nesrećama gdje je uzrok bila nepropisna brzina ili brzina neprimjerena uvjetima, od čega je njih 9 poginulo u nesrećama koje su skrivili vozači drugih vozila.
Zaključak sudionika skupa je da sadašnja situacija nije zadovoljavajuća i da je potrebna veća suradnja i edukacija svih sudionika u prometu, kao i da su potrebne infrastrukturne promjene, u čemu ključnu ulogu trebaju odigrati lokalna i nacionalna vlast, piše u članku koji u cijelosti možete pročitati OVDJE.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -