/ 33
6478
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD – Punih trinaest mjeseci aktivno je, gabaritima i cijenom investicije najveće, a složenošću u posljednjih nekoliko desetljeća vjerojatno i najzahtjevnije infrastrukturno gradilište u Slavonskom Brodu.
U cijelom tom, dakle duljem od godinu dana, razdoblju dinamika izvođenja radova izgledala je puno sporija nego posljednjih dana pa je vlasnicima okolnih kuća ponekad činilo se kako podvožnjak „nikada neće biti završen". Prigovori su bili kako „radi se samo u jednoj smjeni", „subote ne rade", „malo malo nešto otkopaju, pa zatrpaju da bi opet otkopavali pa nasipali, zatrpavali" i slično.
Sada ti isti 'nezadovoljnici' ili 'mudro šute', ili izražavaju optimizam kako će „izvođač ipak sve završiti u planiranom roku." Naime, u posljednjih desetak dana na gradilištu u Osječkoj ulici, ali i pet ulica koje su u zoni budućeg podvožnjaka povezane s Osječkom (Račkoga, Gortanova, Lanosovićeva, Željeznička i Mostarska ulica) doslovno vrvi od ljudi i građevinskih strojeva. Tako je bilo i u subotu. A, konačno, do izražaja dolaze i svima vidljivi do sada završeni radovi.
Ovo posljednje odnosi se na zemljane radove na trasi Osječke ulice koji su, osim iskopa ispod same željezničke pruge, u najvećoj mjeri gotovi. Deniveliran je dio ceste od mosta na Glogovici do Doma "Dr. Ante Starčević" i, zajedno s prilazima svakoj od kuća s obje strane, u završnoj fazi su radovi postavljanja nosive podloge i betonskih rubnika.
Sa sjeverne strane budućeg podvožnjaka, po završenim iskopima izrađena je armiranobetonska dijafragma koja je sastavni dio građevine, završene su armiranobetonske naglavne grede i armiranobetonsko dno sanduka a gotovo da se isto može reći i za bočne zidove u koje su, na dva nivoa, ugrađena i dva reda geotehničkih armiranobetonskih 13 metra dugih sidara (čelične šipke i prednapregnuti beton). Dakako, uz ogradu kako se ta činjenica ne odnosi na svega par metara do i ispod same željezničke pruge. Ista je situacija s dijafragmom i naglavnim gredama a slična s bočnim zidovima i na južnoj strani. Armiranobetonsko dno sanduka je zgotovljeno u nešto manjoj mjeri, ali se upravo na tome ovih dana radi.
Kako bi posjetitelji SBplusa, odnosno oni koji nisu u cijelosti vidjeli o kakvom i kolikom gradilištu se radi i što jest a što nije do sada gotovo, provezli smo se biciklom i iz ruke kamerom snimili cijelo gradilište, a nove fotografije su u galeriji fotografija. Sami posjetitelji neka prosude je li preostalih šest mjeseci do planiranoga roka završetka radova premalo, dovoljno, ili (možda) previše.