/ 22
4365
Prikaza
4
Komentara
SLAVONSKI BROD - Tijekom izborne kampanje 2007. godine, aktualni brodski gradonačelnik, Mirko Duspara, obećao je založiti se za izgradnju obaloutvrde Save od Mosta do ušća u Mrsunju. Pritom, poticao je proširenje ušća Mrsunje s ciljem izgradnje Zimske luke za zbrinjavanje manjih plovila, pisali smo u veljači 2011. godine.
Nakon što je struka utvrdila kako je to malen prostor za "pravu Zimsku luku" - jer luka 'mora imati svoj akvatorij' - u svim daljnjim planovima (i) Duspara je odustao od te lokacije te kandidirao dvije nove: iza Dvorane Vijuš, ili iza Poloja.
Slijedom tih planova, HDZ-ova Vlada obećala je kako će produžiti brodski kej na Savi - od mjesta gdje sad završava pa sve do ušća Mrsunje u Savu - te da će urediti i korito ušća Mrsunje.
Mada su Hrvatske vode, svojim dinamičkim planom, predvidjeli kako će, tijekom 2014. i 2015. godine, u te namjene utrošiti 17 milijuna kuna, o čemu je SBplus pisao u prosincu 2015., zbog nedovoljnog zalaganja SDP-ove Vlade, odnosno tadašnjeg ministra, Tihomira Jakovine, u čijem resoru su bile Hrvatske vode, proces je prolongiran do 2016. godine.
Između ostalog, ugovoreni su vrsta poslova, cijena i rok izgradnje
Nakon provedenog javnog natječaja za izvođenje radova na uređenju obale Save od Mosta do 50-ak metara iza ušća Mrsunje te izgradnju 600 metara šetnice s odgovarajućom galanterijom, koncem lipnja 2016. godine, 'Brodskoj Posavini' povjeren je taj odgovoran posao vrijedan 10,2 milijuna kuna. Ugovoreni rok za okončanje svih radova predviđen je za 24 mjeseca, dakle do konca lipnja 2018.
Sredinom kolovoza 2016., zaposlenici Brodske Posavine započeli su s izvođenjem radova, a tim povodom njihov direktor, Krešimir Bogunović, za SBplus je kazao:
- Prije nego krenemo s izgradnjom kamene 'nožice' obaloutvrde nužno je očistiti i nivelirati sam teren. Trenutno radimo na utvrđivanju količina i lokacija ostataka porušenog mosta i cijevi koje su nekad služile za punjenje vodom parnih lokomotiva, a idući tjedan bit će izabrana tvrtka koja će vršiti arheološki nadzor tijekom naših, planiranih, dvogodišnjih radova, mada smo mi uvjereni kako ćemo sve završiti prije roka.
Nažalost, to se nije dogodilo. Umjesto da budu završeni do ljeta 2018., radovi uvelike kasne. Budući da smo cijelo vrijeme pratili dinamiku - s i bez poticaja naših čitatelja - te ovdašnju javnost informirali o stanju na gradilištu, odlučili smo utvrditi što je uzrok velikom kašnjenju završetka izgradnje tih, ne samo za Brođanke i Brođane, izuzetno važnih objekata. S tim ciljem, izvođaču radova, Brodskoj Posasvini, uputili smo dopis s molbom neka se očituju. Službeni odgovor direktora te tvrtke, Ivana Ćosića, donosimo u nastavku.
Izvođač radova informirao nas je o uzrocima kašnjenja radova
"Svakako razumijemo veliki interes Brođana za ovaj projekt te zahvaljujemo na praćenju i izvještavanju o istom. I za našu tvrtku on je od velike važnosti i visokog prioriteta, a svi naši napori i raspoloživi resursi usmjereni su na što kvalitetniju izvedbu te značajne i reprezentativne građevine.
Završetak projektiranih radova nije definiran početkom ljeta 2018. te su oni još unutar ugovornog roka, o čemu vodimo brigu u suradnji sa Investitorom. Naravno, naša želja je bila izvesti radove prije planiranog roka ali, na žalost, vremenski uvjeti nisu dopuštali kontinuirani rad koji bi to omogućio. Kako Vam je poznato, radovi su uvelike ovisni o vodostaju rijeke Save te o vremenskim uvjetima, u pogledu padalina i posljedično uvjeta tla za pristup strojeva.
Vezano na dogovorenu dinamiku izvedbe radova, koja je izravno povezana s vodostajima rijeke Save, u stalnom smo kontaktu s Investitorom, odnosno Hrvatskim vodama, koje također pozorno prate ovaj projekt i njegovu realizaciju te su upoznati s planiranom dinamikom i svom problematikom ovog projekta. Ono što možemo potvrditi, a u što se možete uvjeriti i ako ste ovih dana bili u blizini gradilišta obaloutvrde, jeste da - čim su vremenski uvjeti donekle dopustili pristup gradilištu (vodostaj oko +100 i koliko toliko suho tlo) - pristupili smo nastavku radova sa povećanim kapacitetima radnika i mehanizacije.
Od stavki koje smo mogli zasebno pripremiti, a to je prvenstveno nabavka materijala (kocke, armatura i sl.) prethodno smo se opskrbili i sada, prema predviđenoj dinamici, izvodimo moguće radove.
Ponavljamo kako je dinamika radova uvjetovana vodostajem rijeke Save te da ne možemo sa sigurnošću odrediti točan rok završetka obaloutvrde, ali radimo punim kapacitetima na izvršenju ugovornih obveza. Završetak radova se očekuje, ako vremenski uvjeti posluže, u ovoj godini, a konkretni termin završetka bit će definiran u dogovoru s Investitorom.
Svakako, u interesu nam je predmetnu građevinu izvesti kvalitetno kako bi ona ispunjavala sve bitne i projektirane zahtjeve za građevinu te bila nastavak reprezentativne građevine obaloutvrde i šetnice grada Slavonskog Broda, a kako bi te radove mogli kvalitetno izvesti, uvjetovani smo vremenskim prilikama.
Vremenski uvjeti još uvijek nisu povoljni (vodostaj preko +150) jer i dan danas ne možemo dovršavati radove u dnu građevine koji su neophodni da bi se građevina vertikalno izgrađivala.
Činimo sve napore kako bismo izvršili potrebno da, u uvjetima povoljnog vodostaja, što prije završimo kritične radove kako bi gradnju mogli nastaviti u vertikalnom presjeku, za što imamo sav potreban materijal.
Ističemo kako, u razdoblju od rujna prošle godine pa sve do konca lipnja ove godine (još i danas), nismo bili u mogućnosti izvoditi projektirane radove zbog nepovoljnog vodostaja te da smo o tome obavijestili Investitora projekta.
Zaključno, obaloutvrdi pristupamo s najvećim prioritetom u vjeri kako ćemo najbrže moguće izvesti sve projektirane radove te Investitoru i Brođanima predati kvalitetno izgrađene obaloutvrdu i nastavak šetnice uz rijeku Savu".
Hrvatske vode potvrdile su navode Brodske Posavine
Potvrdu navoda izvođača radova potražili smo kod investitora, Hrvatskih voda, a njihovu izjavu također donosima u nastavku.
"S obzirom na današnji vodostaj rijeke Save, mjeren na vodomjeru u Slavonskom Brodu (+138 cm), veliki dio radova u sadašnjim uvjetima nije moguće izvoditi zbog činjenice da je pri vodostajima rijeke Save, višim od +100 cm, donja šetnica pod vodom.
Stoga je u Hrvatskim vodama, s predstavnicima Izvođača radova, održan sastanak 27. lipnja 2018. godine. Od Izvođača radova zatraženo je pisano obrazloženje razloga kašnjenja te prijedlog dinamike izvođenja radova do okončanja izgradnje objekta".
Pored informacije o uzroku kašnjenja projekta, Hrvatske vode dostavile su nam i službenu zabilješku o "Radovima koji su do sada izvođeni:
Pripremni radovi - Uklanjanje betonskih i čeličnih ostataka nekadašnjeg srušenog mosta, uklanjanje postojeće staze i žardinjera
Godetski radovi - Nulti snimak, geodetsko iskolčenje i mjerenja
Uređenje obale nizvodno od ušća mrsunje - obaloutvrda tip 1 i tip 2 - stacionaža od rkm 363+025 do rkm 363+620
- Izrada nasipa od nekoherentnog materijala, pijeska ili šljunka
- Strojni iskop u materijalu "C" kategorije - strojni iskop iz korita vodotoka plovnom mehanizacijom
- Nabava i doprema kamena, geotekstila i geomreže te izrada dijela temeljne kamene nožice i stabilizacijskog madraca.
Uređenje obale uzvodno od mrsunje - iskop, izrada temeljne kamene nožice i dijela stabilizacijskog madraca
Propust zaobalnih voda - izvedena ulazna građevina
Bitve za privez brodova - izvedene 2 nizvodne bitve (bez upotrebe masivnog betona, bez ispitivanja zbijenosti tla i podložnog sloja šljunka)
Sukladno zadnjem očitovanju Brodske Posavine d.d. od 18.06.2018.g. nabavljeni su svi betonski blokovi (cca. 6.000 m2), povezani su armaturni koševi za veći dio bitvi, lomljeni kamen sukcesivno dolazi na gradilište te su već ranije nabavljene sve žardinjere. Radovi koji slijede su izvedba preostalog dijela obloge prve berme kamenom u betonu, izvedba donje AB grede i preostalih bitvi".
Uzrok je nesposobna vlada nasega slavonskog broda. Kombinacija hdz sdp i duspara. Nitko nije ni zasta. Prodjite samo po brdskim dijelovima pa cete vidjeti. Nista nije pokoseno kamoli ista drugo.