5177
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Bogatstvo poduzetničkog inkubatora Inno Brod u slavonskobrodskom naselju Bjeliš leži u činjenici da se na istom mjestu nalaze uredi različitih vrsta poduzetnika koji (i) jedni drugima mogu biti od velike koristi.
No, ono što je još veće i značajnije jest činjenica da se radi o ljudima koji su u potpuno različitim životnim fazama odabrali biti privatnici. I dok su se neki na to odlučili odmah nakon formalnog obrazovanja, drugi su „zanat ispekli“ radeći za druge.
Njegova MID agencija danas pomaže drugim poduzetnicima da dođu do dodatnih sredstava za svoje poslovanje, ali ih i savjetuje u različitim aspektima njihova rasta i razvoja.
- Moji klijenti uglavnom su poljoprivrednici, ali ima i poduzetnika iz prerađivačkog sektora. Oni imaju svoje poslovanje te žele kroz EU fondove doći do nekakvih sredstava - bilo da se radi o izgradnji farmi, nabavljanju poljoprivredne mehanizacije, opremanju. Ja im nudim savjetovanje, predstavljanje natječaja, izradu projektne dokumentacije, pomoć prilikom prikupljanja sve potrebne dokumentacije, ispunjavanje prijamnih obrazaca, izradu poslovnih planova za banke i natječaje, investicijske studije te provedbu i komunikaciju sa svim ugovornim tijelima. S njima sam sve do potpisivanja ugovora i kroz samu provedbu koja nije ništa manje zahtjevna. Štoviše, podrazumijeva komunikaciju i sa izvođačima i s klijentom, ali i ugovornim tijelima. Sa svojim klijentima sam sve do konačne isplate pa i dalje - dok god su oni u ugovornim obvezama prema ugovornim tijelima. Nevezano za natječaje, izrađujem i poslovne planova ako se poduzetnici žele javiti HBOR-u ili kreditnim institucijama za ishođenje kredita. Radim i prijave za HAMAG financijske instrumente. Nudim i izradu kompletne prijave na natječaj za poljoprivredna zemljišta gradova i općina, što je posebno aktualno u posljednje vrijeme. S druge strane, u sličnom savjetovanju namjeravam ubuduće još više surađivati i s jedinicama lokalne uprave i samouprave. - otkrio nam je Domagoj.
S obzirom na to da se posljednjih godina mnogo ljudi specijaliziralo upravo za sve gore navedeno, pitali smo našeg sugovornika boji li se gužve na tom dijelu tržišta rada.
- Ljudima je bitna stručna podrška. Smatram da je dobro što u svijetu savjetovanja trenutno ima toliko „konkurencije“ jer je i posla puno. To nas sve potiče na daljnji razvoj. Bitno je da konzultant koji odrađuje takvu vrstu usluga ima reference, pristupa svemu ozbiljno te da, u konačnici, klijent ostvari svoje poslovne ciljeve. Ako dobro radiš, nema straha od konkurencije. Najbolja reklama za ovakve usluge je dobro obavljen posao. Nakon toga preporuke idu od usta do usta i jedno vuče drugo. Tržište je dovoljno veliko za sve koji tako rade. - iskreno nam je kazao Domagoj.
- Planove za širenje u bliskoj budućnosti imam, ali sve ovisi o količini posla. Dobro bi mi došao još jedan djelatnik koji će mi pomagati u svemu navedenom. Ovo je bila izvrsna prilika za nas koji smo na samom početku samostalnog puta, posebice s obzirom na zajedničke prostorije adekvatne za prezentacije i održavanje većih sastanaka, ali dakako da ovo vrijeme (odnosno tri godine koliko ćemo provesti tu) želimo iskoristiti kako bismo se pripremili za preseljenje u vlastiti prostor.
Domagoj nam je otkrio je li požalio što je samovoljno iz sigurnog okruženja i jednako takve plaće prešao u neizvjestan svijet hrvatskog poduzetništva i privatništva te kako su na sve reagirali njegovi najbliži.
- Mišljenja su bila različita i sam sam se dugo preispitivao je li to bila dobra odluka. No, došao je trenutak kad sam odlučio da je to moj budući korak. Nisam više gledao unazad nego naprijed i zapravo se to pokazalo prirodnim korakom koji valja napraviti. Zasad zbog njega nisam požalio. Razlika je velika u odnosu na prijašnje radno mjesto, to je stalna borba za nove klijente, ali zadovoljan sam.
Ipak, oprezan je kod davanja savjeta drugima i smatra kako je ključna osobna/individualna odluka onoga tko se odlučuje na takvo što.
- Netko tko odluči ući u poduzetništvo, ne mora nužno imati iskustvo, ali je ono itekako poželjno. Tako će znati s čime će se susresti, ali će i bolje poznavati svoje okruženje, u smislu procjene što će i za koga raditi. Naravno, nekad će i onaj koji ne zna u što se upušta uspjeti doći do pozitivnog iskustva te će uspješno nastaviti poslovanje. Mislim da je ključno da sam poduzetnik u sebi prelomi što želi te da se potom upusti u to i otisne u privatne vode. Moguće je ostvariti osobne i poslovne ciljeve na takav način, ali ta odluka mora doći od pojedinca. Onima koji imaju ideju, proizvod ili uslugu koje mogu ponuditi na tržištu, poručio bih neka se usude, umjesto da se za koju godinu pitaju „što bi bilo kad bi bilo“. - zaključuje Domagoj.